TT01 diff vraagje

Hoi,wil morgen voor het eerst op een circuit rijden (rc paradise) met mijn tt01.
Nu wil ik mijn diffs weer opbouwen(zijn nu gelocked),maar heb dat tubetje vet niet wat je er normaal op moet doen.
Is er mischien iets anders wat ik er voor kan gebruiken,zodat mijn diffs niet kapot gaan?

Mvg Ewald
 
Dat is daar op voorraad ja, kun je voor het rijden je diffs goed invetten. Heb je trouwens wel onroad banden? Met driftbanden kun je namelijk niet op het normale circuit rijden. Mocht je die niet hebben dan is het advies om om LRP 65031 banden of GRP tourwagen banden te gebruiken, beide zijn ter plekken te krijgen en érg goed.
 
wat voor banden het zijn weet ik niet,maar ze zien er uit als slicks(rubber).
Dus dat zie ik morgen wel.
Hoe laat zijn ze open?
 
Nou zoals ik al gezegd had ben ik afgelopen zondag naar rc paradise geweest.
Ik was een beetje te vroeg,gokte 10:00 open maar dat was dus 11:00uur.
Maar Michel was er al en het was geen probleem.Ter plekke mijn achter diff weer terug gebouwd,voor liet ik nog gelocked,Accu er in en daar ging ik dan voor het eerst op een binnenbaan rijden.
Man wat valt dat ff tegen zeg!Ik bakte er niets van maar bleef wel proberen want ik vond het geweldig!Ik kwam er al heel snel achter dat ik maar 2 beperkingen had nl,mijn belabberde rijkunst en de bekende euro beperking.Ik weet nu dat mijn tt01 toch wel wat verbeteringen nodig heeft!Na de derde poging ben ik gestopt,want mijn stuur inrichting bleef maar raar doen,dan weer naar links en dan weer naar rechts afwijken.De hele stuur inrichting liep ook heel zwaar en dat moet volgens mij toch een stuk soepeler lopen.Vandaag de hele tt01 uit elkaar gehaald en daar alleen al had ik hele zwarte handen van gekregen,en was ik nog niet eens begonnen met schoonmaken ppffffff.
Dat was dus echt wel hard nodig.
En nu heb ik dan een vraag,er zit een 19tands pinion? op een een 61 spur?
Ik heb hier al heel wat gelezen maar deze tandwiel verhouding ben ik hier niet tegen gekomen.
Wat zou voor mij een goede tandwiel verhouding zijn?Ik rij voorlopig alleen nog in uithoorn!
De motor is een orion rush 15t,is dat een snelle motor of lijkt dat meer op een wat standaard motor?
En hoe zit dat nu precies met die motoren?,is meer turns nu sneller of is minder turns nu sneller of langzamer?

Mvg Ewald
 
61 spur en 19 pinion is wat standaard bij de tt01 geleverd wordt.
Een 15T is een snel motortje ja. Standaard tamiya motortje is 27T. Dus ook gelijk antwoord op je vraag meer of minder turns, zachter of harder ;)

Wat betreft de tt01 fdr's
tt01_p10.jpg


Tevens zou ik een carson cup machine halen de volgende keer en andere tandwielen bij rc Paradise. Die carson (kost bijna niks, 13 euro geloof ik) rijd daar geweldig en met de juiste FDR, zo rond de 5-6, is het leuk rijden. Die 15T is daar wel overkill als je die ten volle gaat benutten en ik vraag me af of de tt01 dat aan kan :D
 
Als je stuur inrichting nog helemaal orgineel is (zwart kunststof) kan je hiervoor ook een viertal lagertjes nemen

Search results :: The Border Online RC Shop

loopt het iets soepeler en controleer je chassis even heel goed bij de bevestiging van de stuurinrichting, deze willen nog wel eens scheuren waardoor je speling op je stuur krijg of soms helemaal niet meer stuurt
 
bedankt voor de reacties.
Ik denk dat ik dan ga voor 25/55.zou dat ook gaan met de 15 t die ik nu heb?
Of is dat echt veel te..........!
En de stuur inrichting is nog helemaal standaard(zwart),alleen begrijp ik niet helemaal welke lagertjes je nu bedoeld?,er staan er diverse.
 
Ik zou voor een 25/55 combi gaan met een Carson Cup Machine, dat gaat heerlijk bij The Border. Je heb dan genoeg snelheid in de bochten en rechte stuk. Investeer in een paar lagertjes en je bent voorlopig klaar!
 
Ik zou voor een 25/55 combi gaan met een Carson Cup Machine, dat gaat heerlijk bij The Border. Je heb dan genoeg snelheid in de bochten en rechte stuk. Investeer in een paar lagertjes en je bent voorlopig klaar!

Mee eens, een 15T brushed motor is te snel voor in een TT01, je kan er beter een Carson Cup Machine nemen.
Voor een TT-01 kun je denk ik beter nemen een 21T pinion & 58T spur. De 'huisstandaard' is een 22T pinion, maar ik denk dat je beter voor een 21T kunt gaan om de snelheid een beetje in te perken.
 
zoek even op nummer A5825 voor de juiste lagers

ik zou als verhouding eerder voor 24/58 gaan en kijken hoe dat gaat
dit rij ik ook bij bv MRC in vianen
 
oke bedankt voor jullie advies.
Even mijn lijstje maken en de bestelling plaatsen bij the border.
Ik ga wel voor de 21/58,is denk ik nu nog snel genoeg voor mijn (belabberde) rij kunsten.
 
Ik zou voor een 25/55 combi gaan met een Carson Cup Machine, dat gaat heerlijk bij The Border. Je heb dan genoeg snelheid in de bochten en rechte stuk. Investeer in een paar lagertjes en je bent voorlopig klaar!

Ik denk dat die verhouding voor de border te zwaar is en je de motor te hard gaat belasten, en of hij volledig op snelheid gaat geraken op het rechte stuk betwijfel ik ook.
Voor de border zou ik zeker een 58T spur steken en beginnen met een 23T pinion.
Een 55T spur is voor grote buiten circuits bedoeld.

Dit is wel gebaseerd op youtube beelden van het circuit, en dus enkel een persoonlijke indicatie.
 
oke bedankt voor jullie advies.
Even mijn lijstje maken en de bestelling plaatsen bij the border.
Ik ga wel voor de 21/58,is denk ik nu nog snel genoeg voor mijn (belabberde) rij kunsten.
2 of 3 middagjes rijden en je mag het belabberde schrappen, 4 a 5 middagjes rijden en je wilt er een MyLaps transponder bij om je tijden te kunnen bijhouden ;-)
 
Ik denk dat die verhouding voor de border te zwaar is en je de motor te hard gaat belasten, en of hij volledig op snelheid gaat geraken op het rechte stuk betwijfel ik ook.
Voor de border zou ik zeker een 58T spur steken en beginnen met een 23T pinion.
Een 55T spur is voor grote buiten circuits bedoeld.

Dit is wel gebaseerd op youtube beelden van het circuit, en dus enkel een persoonlijke indicatie.

Bedoel je nu dat 25/55 te zwaar is of 21/58?
 
25/55 is waarschijnlijk te zwaar ja.

En 21/58 PAST NIET! Kijk maar eens goed terug naar de tabel.

De 58 spur steken en dan een 23 pinion is een goede tussenoplossing voor voldoende snelheid en toch ook nog voldoende acceleratie.
 
Bedoel je nu dat 25/55 te zwaar is of 21/58?

Zoals sleenad het ook opmerkte is dit een zeer goede tussen oplossing om snelheid en acceleratie te combineren zonder hierbij je motor te zwaar te gaan belasten.
Je moet ervoor zorgen dat je wagen tussen 1/2 a 5/8é van het rechte stuk zeker op zijn top snelheid zit, anders heb je een te zware of te lichte verhouding.
 
Back
Top