TT01 diff vraagje

Oh?,Ik heb de bestelling al gedaan,mijn pinion's zijn dus nu 19,20 en 21 en mijn spurs nu 55,58 en 61.
 
Oh?,Ik heb de bestelling al gedaan,mijn pinion's zijn dus nu 19,20 en 21 en mijn spurs nu 55,58 en 61.
En net weer op het schema gekeken,maar daar staat dus dat ik wel kan wisselen met de pinion's maar alleen spur 61 kan gebruiken?
Als ik het goed begrijp natuurlijk.
 
En net weer op het schema gekeken,maar daar staat dus dat ik wel kan wisselen met de pinion's maar alleen spur 61 kan gebruiken?
Als ik het goed begrijp natuurlijk.

Wat je hebt is prima, dan gebruik je de 20T met de 58T, geen enkel probleem.
 
Wat je hebt is prima, dan gebruik je de 20T met de 58T, geen enkel probleem.

Oh oke,ik dacht omdat daar geen getallen waren ingevuld dat het niet kon!
Oke dan wordt het 20/58 thnx!

Maar welke montage lijn moet ik dan aanhouden,A,B,C of D?
 
Oh oke,ik dacht omdat daar geen getallen waren ingevuld dat het niet kon!
Oke dan wordt het 20/58 thnx!

Maar welke montage lijn moet ik dan aanhouden,A,B,C of D?

Op dat plaatje is daar geen lijn voor, want voor een modified motor wil je niet groter dan 21T rijden, maar als je met een Cup Machine wilt gaan rijden wil je juist 22T. Ligt er dus ook aan welke motor je wilt gaan gebruiken.

Maar als je dus met de Cup Machine wilt gaan rijden, dan kun je beter 22T/58T rijden (wat dus lijn A is op de handleiding). Mocht je die niet hebben gekocht dan laat je hem in de verpakking wissel je hem om bij RC-Paradise, geen probleem.
 
zo, de spullen zijn binnen.Ga morgen de wagen weer in elkaar zetten.
Ik ga de carson cup motor rijden met 22/58t ,ik wissel ze zondag even om.
Nog wel een vraagje,ik zag in een ander tt01 topic een motor aan een duracel batterij hangen,is dat om de motor in te draaien?
 
Heb ik ook eens geprobeerd maar batterij werd heel erg heet.
Leek mij niet echt veilig en heb hem weer losgekoppeld !
 
Hhhmmmm,oke maar ik wil graag weten of ik nu de carson cup moet laten indraaien,of gewoon uit de verpakking monteren en rijden?
 
Inlopen is raadzaam, omdat dan de koolborstels "inslijten" op de rotor van de motor en worden gepolijst door het water, daardoor langere levensduur en wat hoger rendement .

Inlopen van motoren zijn diverse topics over , de meest gebruikte methode is :

Glas water , en neem twee penlights en sluit die in serie aan, zodat je ongeveer 3 Volt krijgt , sluit de plus en min aan op de motor ,en laat circa 5-8 minuten de motor ondergedompeld draaien , daarna goed droogmaken en de wat olie op de bronzen glijbussen ...

suc6
 
Oh,oke en ik maar denken dat elektra en water niet samen gaan?,maar olie op de bronzen glijbussen?moet de motor dan open?,sorry maar ik ben een leek op dit gebied.
En moet de hele motor onder water??
 
Water heeft een vrij hoge weerstand bij een lage spanning, daar zal een motor geen last van hebben. Olie kan je gewoon erop druppelen en in de spleet in laten glijden met eventueel een beetje erop blazen.
 
Water heeft een vrij hoge weerstand bij een lage spanning, daar zal een motor geen last van hebben. Olie kan je gewoon erop druppelen en in de spleet in laten glijden met eventueel een beetje erop blazen.

Oke thnx,ik ga het proberen.
 
Oh,oke en ik maar denken dat elektra en water niet samen gaan?,maar olie op de bronzen glijbussen?moet de motor dan open?,sorry maar ik ben een leek op dit gebied.
En moet de hele motor onder water??

wat denk je ?, dat ik nu iets op je mouw speld? :onweer:, zoek anders even hier op MBF naar het inlopen van motoren , staan genoeg tips en truuks , en ja motor onderwater laten inlopen, en ja gewoon olie op de bronzen glijbus na het inlopen, de glijbussen kan je aan de buitenkant zien , aan de achterkant en voorzijde motor , das waar de as in draait , waarschijnlijk zit er nu wat vettigheid aan, na het inlopen van de motor onderwater , is de kans groot dat de vettigheid weg is , en geen vettigheid op draaiende delen waar wel vettigheid moet zitten is vragen om problemen .......(vragen wel, advies krijgen en dan wantrouwen?:eek: :mrgreen:)
 
Ewald,
neem maar van mij aan dat wat Rob (Motorsports) vertel, gewoon waar is, dit deden wij 25jaar geleden ook al en nu nog steeds
met de motoren uit de slotauto's lieten wij ze zelfs draaien in wasbenzine om je schoon te maken
wel er voor zorgen dat de hele motor onder water staat en pas daarna aansluiten op de stroombron
 
Rob(motorsports),was geen wantrouwen maar verbazing hoor!,ik heb ook al geantwoord dat ik het ga doen.
En ik ga er van uit dat als ik hier wat vraag dat ik dan gewoon antwoord krijg en niet dat iemand mij iets probeert wijs te maken.
Als ik het niet vertrouw of wat dan ook dan zeg ik dat gewoon!
 
Rob(motorsports),was geen wantrouwen maar verbazing hoor!,ik heb ook al geantwoord dat ik het ga doen.
En ik ga er van uit dat als ik hier wat vraag dat ik dan gewoon antwoord krijg en niet dat iemand mij iets probeert wijs te maken.
Als ik het niet vertrouw of wat dan ook dan zeg ik dat gewoon!


was meer met een ;), bedoelt , maar gij trekke de schoen aan, als gij hem past :eek:

voor de rest suc6 met het inlopen en rijden :)
 
Hey Ewald!

Het inlopen is wel raadzaam, hoeft niet, maar het maakt wel een verschil.
Als je wilt kunnen wij het ook wel voor je doen op de baan, we hebben een oude NiMH cel liggen die we gebruiken om motoren in te laten lopen.

Als je wilt kunnen we je Cup Machine daar even een uurtje aan hangen terwijl je je accu's aan het laden bent. Mocht je het zelf willen doen: er is genoeg over te vinden, geen enkel probleem, maar we helpen je graag.
 
Back
Top