EC155 Survival Flight N155UM

Wat is het toch altijd heel leuk om thuis te komen na een korte maar vermoeiende werkweek..... zeker als je dit dan te zien krijgt!!!!! We kunnen weer gaan bouwen!!!!

20150212232959resized_Custom.jpg


Zoals altijd bij vario weer heel mooi verpakt en krijg je de kriebels bij het uitpakken!!!

20150212234030resized_Custom.jpg


Tedeuuuuuu!!!!!! Man man man wat is hij mooi en groot!!!! Daar gaan we heel veel bouwwerk maar vooral heel veel plezier aan beleven!!!!!!

20150212234602resized_Custom.jpg


En als menaniek de extreme economic die later omgebouwd wordt met fenestron maar eerst heeeeeeel lang als trainer vliegen

20150213000258resized_Custom.jpg



En dan als kleurenschema gaat de voorkeur naar de volgende ec155

ec155cleaned1_Custom.jpg


IMG7050_Custom.jpg
 
Joepie, joepie, SAR Scott is terug in heliland.
Eens gebeten door dit virus, altijd gebeten.
Prachtige machine, die EC-155, elegant maar toch stoer.
Het kleurenschema die je op het oog hebt is niet onmiddellijk mijn ding, maar SAR Scott kennende wordt dit nog aangepast...
Veel plezier en succes met de bouw.

Heligroeten,

Nick
 
Danny, leuk om te lezen dat je weer gaat bouwen.

Prachtige heli overigens en dat kleurenschema vind ik zelf helemaal geweldig. Wat kunnen smaken toch verschillen zie je wel. De een vindt het mooi en de ander niet zo. Doet mij gelijk denken aan het demoteam de Blue Angels.

Grt Han
 
Vind het juist een schitterend kleurenschema!

En een schitterende heli, maar dat spreekt eigenlijk vanzelf....

Goeie mechaniek ook....

Groet, Bert
 
Hey Han, je vergelijking met het Blue Angels team is helemaal top!
Eigenlijk zou ik dit met mijn BlueBird avatar mooi moeten vinden...
Nu, hoe meer ik er naar kijk, hoe minder 'onmooi' ik het vind.
Hoe dan ook, dit wordt een parel op de grond en in de lucht. Gààààààààn met die build Danny.

Heligroeten,

Nick
 
super om je weer terug in bouwactie te hebben! Het ziet er idd een hele uitdaging uit om deze te gaan bouwen, maar met je vernieuwde inzet gaat dit geen probleem zijn...

succes!


Didier
 
bouw van de mekaniek als langdurige tijdelijke trainer


En we hebben niet stilgezeten de laatste tijd.....Omdat ik terug de draad moet opnemen na dik 1.5 jaar geen heli niet meer te hebben gevlogen heb ik dus geopteerd om de X-treme economic trainer versie aan te schaffen. Zo kan ik ten allen tijde de mekaniek inpassen in de romp wanneer dat nodig is, maar kan ik ook alle vernieuwingen eerst als trainer gaan uitproberen. Neem nu maar de aanpassing naar een 5 blads hoofdrotor enz.... Ik moet zeggen waarom nu de economic versie?.... Wel eens hij in de romp gaat heb ik de kop en de staart al niet meer nodig dus waarom dan die trainer aanschaffen voor enkele honderde euro's meer met alukop en alustaart. Deze versie vliegt ook en het is toch maar tijdelijk en op, de kop en de staart na is er geen enkel verschil in onderdelen en kwaliteit. En dan kan het verhaal gaan beginnen. Het was oorspronkelijk de bedoeling er terug in te komen en te gaan beginnen vliegen met de flybar en dan later om te bouwen naar fbl om dan zo weer een stapje dichterbij te komen naar de 5 blad. Uiteindelijk is dit dan toch maar veranderd naar gelijk fbl. Na enkele telefoontjes met de vriend des huizes Blue Bird, heb ik dan ook maar geopteerd om er als stabilisatie de Dji Naza H in te monteren. Na die beslissing was de kop zeer snel ontdaan van flybar en alles wat daar rond hangt. Hop nog even naar de winkel en Naza H in huis gehaald.

Hier nog even wat foto's

20150213084141resized_Custom.jpg


Pfff wat een puzzel..............

20150213130917resized_Custom.jpg


mmmm geen slecht begin.....

20150213164633resized_Custom.jpg


Santini air was zich aant vervelen... wat zeggen we dan? A als ge goesting hebt .... kom maar wat helpen! s'toch wel gemakkelijk hoor zo'n personeel...

20150213175338resized_Custom.jpg


Eerste opbouw met de voorziene flybar

20150221120743resized_Custom.jpg


Yes Yes de riem, 30 tands pinion en de Naza H is in stock

20150221222034resized_Custom.jpg


Dat ziet er al veel beter uit zo met die afgedraaide kop; jammer van de twee sleufjes maar eens 3m in de lucht zie je dat toch nimeer!!!

20150221222057resized_Custom.jpg


Wel ik moet zeggen dat het er een hele simpele en volgens mij geluidsarme mekaniek uitziet...

20150221222238resized_Custom.jpg


Als motorisatie heb ik gekozen voor de kontronic pyro 700-45 motor met de kontronic 80 jive pro regelaar deze zal op 12s gaan draaien.

20150223173042resized_Custom.jpg


Servo's gemonteerd, simpelweg gewoon direct aangestuurd aan de swash.

20150224134328resized1_Custom.jpg


Whaauw wat een trainer!!!!! er begint al wat zicht in te komen......

20150226113421resized1_Custom.jpg


Omdat ik echt geen zicht krijg op een pod en boom heb ik deze een goeie felle kleur gegeven door fluo rood de gaan gebruiken. eerst met folie en als het zicht goed is zal die nadien in lak komen.

20150226120235resized1_Custom.jpg


20150226120113resized1_Custom.jpg


20150226122705resized1_Custom.jpg


20150227140050resized1_Custom.jpg


Yes Yes eindelijk klaar....... en kmoet zeggen de stickers vloeken een beetje met het rood maar ik zit er niks mee in ik zal hem hopelijk toch goed kunnen zien!!!!!

20150227140136resized1_Custom.jpg


20150227140206resized_Custom.jpg


De gps module en compas

20150227140231resized1_Custom.jpg


Naza H module

20150227140327resized1_Custom.jpg


De bekabeling mooi wegkrijgen is een hele karwei, echt tevreden ben ik niet maar het gaat niet echt anders.....

20150227140346resized1_Custom.jpg


Hoewel er op de kontronic een hele goeie BEC aanwezig is heb ik toch geopteerd om een extra veiligheid in te bouwen.
namelijk een 4 cellen eneloop nimh van 800mah. hier een weerstand met schottky diode van 0.2 volt ertussen. Zo wordt deze elke vlucht beetje bij beetje bijgeladen vanuit de vliegaccu's en in nood als er wat scheelt met de vliegaccu's dus ook de BEC van kontronic heb je toch nog deze batterij als backup.
Morgen nog even langs Blue Bird ff alle instellingen gaan controleren sé en als het dan eens goed weer wordt kunnen we hem gaan invliegen.....
Ik kijk er alvast naar uit!!!!!

En dan kunnen we nu stilletjes aan beginnen plaatsmaken om aan de romp te beginnen.....











 
Hey Danny,

Je hebt je servo's nu in de gebruikelijke opstelling geplaatst, maar je gaat straks met een 5blads kop vliegen.

Die Vario meerbladskoppen, die hebben een vaste offset van 45 graden, dus je zit straks te pielen met een electronisch geregelde virtuele tuimelschijf-verdraaiing.

Een tip die mogelijk straks het instellen wat makkelijker maakt als je overgaat naar die meerbladskop: stel alle servo's met de hevels naar buiten op, en draai de buitenring van de swashplate 45 graden (kijk even in de bouwbeschrijving van de grote BO 105, daar staat die opstelling vrij duidelijk in aangegeven).

Scheelt je een hoop geklooi met afstellen van die verdraaiing (eigen ervaring), de boel stuurt gelijk de goede kant op, als je de elevatorservo's rechtsvoor en linksachter zet, en de rolservo's linksvoor en rechtsachter.

Is maar een tip, hoeft niet, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden...

Groet, Bert
 
Hei Danny ,

TOP TOP TOP , ik heb beslist , mijn volgende project wordt ook een EC155 .

Ik ben verkocht , je kan vele kanten uit met dit model .

Ik volg dit draadje met argusogen .

Succes man ... ;-)

Grtz
Ron
 
Yes yes alles is goed afgesteld.... vandaag langs Blue Bird geweest en alles is in orde..... laat nu het goed weer maar komen dat we aan ons nieuw vliegseizoen kunnen beginnen. Ik en de x-treme trainer zitten er al vol ongeduld op te wachten!!!!!!!
 
Hey Ron; leuk om te horen. Ja de ec155 is een hele mooie heli.
Maar straks krijg ik complexen als ik zie hoe groot die van jou zal zijn.
 
Danny, Danny, je moet afleren om je ongelukkig te voelen om wat je niet hebt. Je moet je blij voelen om wat je 'wel' hebt...
Je hebt een prachtige Vario EC-155 kit, bouwen die handel!

Heligroeten,

Nick
 
Danny, Danny, je moet afleren om je ongelukkig te voelen om wat je niet hebt. Je moet je blij voelen om wat je 'wel' hebt...
Je hebt een prachtige Vario EC-155 kit, bouwen die handel!

Heligroeten,

Nick

Hey Nick; ik ben superblij met wat ik heb en groter zie ik voorlopig toch niet meer zitten. Ik heb er dan liever een paar van deze schaal rondvliegen.....
 
Hey Nick; ik ben superblij met wat ik heb en groter zie ik voorlopig toch niet meer zitten. Ik heb er dan liever een paar van deze schaal rondvliegen.....

Amen!

Ik ben dol op grote heli's (vliegen nu eenmaal heerlijk en zien er goed uit in de lucht voor mijn bijziende oogjes) maar hoe groter het wordt, hoe onpractischer, en ik heb liever een heli waar ik iedere dag mee (zou kunnen) vlieg(en), dan een heli waarbij ik een vliegmiddag van te voren moet plannen....

Die EC 155 is net een heel mooi maatje....

Groet, Bert
 
Vorig weekend hebben we de x-treme eindelijk kunnen invliegen.
Ik moet zeggen dat die DJI Naza-H echt wel een hele goede stabilisatie is.
Al is er wel nog één klein probleempje dat ik er moet uithalen.
Maar als ik nog een jaartje goed kan trainen dan zal ik wel genoeg showdicipline krijgen om te kunnen vliegen zoals in het onderstaand filmpje.

[media=youtube]SKmdsEJQ2M8[/media]

Nu nog een paar kleine andere dingetjes ff afwerken en dan heb ik de plaats in mijn bouwruimte om aan de romp te kunnen beginnen.
Ik kijk er alvast heel hard naar uit ......
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top