EC155 Survival Flight N155UM

Prachtige tekening van het kleurenschema. Dat overnemen wordt een echte uitdaging. Veel plezier en doorzetting met de bouw, ik volg het op de voet.

Heligroeten,

Nick

Vorig weekend hebben we de x-treme eindelijk kunnen invliegen.
Ik moet zeggen dat die DJI Naza-H echt wel een hele goede stabilisatie is.
Al is er wel nog één klein probleempje dat ik er moet uithalen.
QUOTE]

Dat probleempje , lag dat aan de DJI Naza-H ?
En hoe bevalt/vliegt dat met zo,n DJI Naza-H systeem .
Knappe test of review is nergens te vinden , uit oog van een schaalvlieger dan .

Groet ,
Arno

Ikzelf ben zeer tevreden dag die naza H erin zit. Maar heb em verder nog niet kunnen testen. Weldra is het weer beter weer en dan kunnen we weer verder testen en dan zal er hier nog wat meer uitleg over komen. Nog even geduld zou ik zeggen. Maar als je erover twijfeld van zoiets aan te schaffen zou ik zeggen niet doen gewoon kopen en monteren. Het is echt een prachtig systeem.

pfffff wat en tijd de laatste 2 weken........ nu het nog eens goed weer was heb ik eindelijk de x-treme met de naza H nog eens uittesten.
Maar tot op heden nog steeds niet ok.
Maar hopelijk is het nu in orde.
Na vorige zondag met een gast piloot op de club een praatje te hebben gemaakt dachten we eerst aan een defecte naza H.
Het vooral grootste probleem is niet kunnen calibreren en wegtrekken naar rechts in gps modus.
Maar na het vele zoeken en opzoeken heb ik het grootste probleem gevonden.
Blijkbaar als je met een compas naast de gps module gaat hangen neemt die een beetje noord magnetisme.
Er was een afstand van meer dan 30 cm van de staartservo en meer dan 50 cm van de motor en regelaar.
Nu met dat compas zag ik ook dat er heel veel verschrikkelijk zuidelijke magnetischte afstoot was op de staartservo.
en een naar de redelijke hoge kant noordelijkmagnetisme aan de motor.
Nu ...daar dat de heli met der tijd toch in een romp gaat had ik nogmaals de handleiding gelezen en mocht het ook voor de hoofdas ingebouwd worden.
Dit zodoende gedaan en nu is het calibratie proces uiteindelijk succesvol uitgevoerd.
Dan voor het wegtrekken in gps mode heb ik nog gelezen dat er een autotrim moet uitgevoerd worden.
Dit zal voor één van de volgende dagen worden als het goed weer is.
Wordt vervolgd..................

Danny,

Ik zie tot mijn grote schrik dat je de romp wil verkopen, waarom nu ineens weer wat anders? Wel jammer want het een een uniek design wat je wilt bouwen.

Danny,

Ik zie tot mijn grote schrik dat je de romp wil verkopen, waarom nu ineens weer wat anders? Wel jammer want het een een uniek design wat je wilt bouwen.

Hey John

ja ik weet het zelf nog niet echt het staat te koop om te kijken of er interesse voor is. momenteel ben ik voor men schoonbroer even een make over aan het doen van blackhawk naar israêlische battlehawk.
Van zodra die klaar is kan ik dan voor mezelf beginnen.
Als de ec155 dan nog niet weg is zal die toch nog wel gebouwd worden.
we zien wel maar het kleurenschema zal dan heel waarschijnlijk toch niet de survival flight worden.
De blauwe kleur valt in echt wat tegen en het is eigenlijk nogal een druk schema.
Maar we zien wel .........

De kleur valt tegen zeg je, ik vind het wel een heel mooi model... zoiets dan?

Eurocopter-EC155-Corporate-Helicopters-of-San-Diego-1.jpg

1364.jpg

Hey Pizzaman

bij de kleur heb ik me neergelegd.
Het zal bij de blauwe gele combinatie blijven.
De bouw ervan zal echter nog wel even op zich moeten laten wachten.
Het tussenproject van de battlehawk ligt alweer stil wegens te weinig input van de andere kant....
Maar momenteel ben ik aan een nieuw project begonnen voor mezelf.
Dit project komt er tussen om samen te kunnen vliegen op shows met men maatje Santini Air.
We gaan immers een Airwolf Demo Team opstarten met de Jet Ranger en Red Wolf van Santini Air en de Big Airwolf van mij.

Awel de Belgen moeten het weer doen he, ik kom volgende week bij jullie kamperen in Lommel.
Had al gezien daar heb je ook modelbouwwinkels in de buurt. Moet ik natuurlijk ook een souvenir oppikken he.
Laat nou die EC145 van Nine Eagles?Robbe daar in de aanbieding zijn... Wilde ik al een tijdje hebben.

Nou nog even kijken of ze spinblades hebben voor m'n Belt CP.
Ben al druk doende er een Bell 206 van te bouwen...

Ondertussen is er al heel wat gebeurt in heli land ........
Wel zijn we na bijna hem een jaar in huis te hebben begonnen aan de bouw van de ec155....
Het gaat heel vlotjes en we doen stilletjes voort....
Met een beetje geluk vliegt hij tegen het begin van het seizoen.......
Qua kleuren schema blijft het het blauw geel van de survival flight

De aangepaste mekaniek

20151229000145_Small.jpg

De stoel voor de mekaniek en het spantenstuk voor het neuswiel dat al bekleed is met kunstleder

20151229103013_Small.jpg

20151229103027_Small.jpg

De elektronische retracts

20151231011021_Small.jpg

Stoel voorwielspanten en achterwielen ingelijmd in de romp met Uhu plus endfest 300

20151231191730_Small.jpg

20151231191744_Small.jpg

20151231191751_Small.jpg

20151231191809_Small.jpg

20151231191938_Small.jpg

Uitlijning van de fenestron staartaandrijving

20160102115238_Small.jpg

Yes yes, het eerste zicht is er al.............;

20160101204640_Small.jpg

Wordt vervolgd................

Goed te zien dat je weer flink aan de gang bent...
Heli staat reeds op z'n pootjes :koud:

We volgen de vorderingen...

Groeten,

Didier

Back