Mini-h quad motoren gaan meteen full throttle

Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik een nogal vreemd probleem met mijn mini-H Quad op basis van de Naze32 met Cleanflight.
Als ik de quad op wil laten stijgen is er niets aan de hand, maar zodra ik iets meer gas geef dan nodig is voor hover flipt hij meteen.

In Cleanflight is te zien dat alle signalen van de receiver goed ontvangen worden; min op 1000, max op 2000 midpoint 1500.

Met het tabje "Motors" ben ik er wel achter gekomen dat de motoren vanaf ~1200 meteen op full throttle zitten??? Meer gas geven laat de motoren niet harder draaien (is te horen).

Het vreemde is dat ik hiervoor nergens last van had en dan ook al behoorlijk wat vluchten zonder enig probleem heb kunnen maken met deze setup.

Ik hoop dat iemand weet wat er hier aan de hand is?

Met vriendelijke groet,
Tom
 
Nooit van gehoord Tom, geen rare crashed gehad misschien ? Anders eens fw opnieuw erop gooien erop en nieuw model in je zender aanmaken en opnieuw instellen.
 
Nooit van gehoord Tom, geen rare crashed gehad misschien ? Anders eens fw opnieuw erop gooien erop en nieuw model in je zender aanmaken en opnieuw instellen.

Heb ik inderdaad al eens aan zitten denken, maar ik kan me niet herinneren dat er iets raars gebeurt is. Nieuwe firmware heb ik al geprobeerd, maar ik zal idd ook eens een nieuw model in m'n zender aanmaken.
Het vreemde is wel nog steeds dat ik in Cleanflight gewoon de volledige uitslag van m'n zender kan volgen in de receiver tab; van 1000 tot 2000 dus daar zou het eigenlijk niet aan kunnen liggen...

*edit* een nieuw model in m'n zender heeft helaas ook niets uitgehaald...
 
Laatst bewerkt:
Mzzz dat is echt raar Tom, dan moet het bijna wel iets hardwarematigs zijn. Heb je maar 1 quad of meerdere ? Enige wat ik dan nog kan bedenken is om eens baseflight erop gooien of het Naze32 bordje eens op een andere quad proberen of een ander bordje op die quad.
 
Ik inderdaad nog een tweede naze32 liggen. Ik zal maar eens proberen die op deze quad te zetten.
De esc's en motoren zijn in feite gewoon Chinese meuk, maar ik gebruik dat nu ~1 jaar en heb er nog nooit problemen mee gehad, dus dat vind ik wel apart.
Ik denk dat ik anders maar gewoon alles ga vervangen door beter elektronica van MRP.nl of zo...
 
Wat voor esc heb je? Heb je die al een keer opnieuw gecalibreerd.

Wat zie je als je in motor tab hem op 1100 zet? Vervolgens 1200 enzovoorts?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat voor esc heb je? Heb je die al een keer opnieuw gecalibreerd.

Wat zie je als je in motor tab hem op 1100 zet? Vervolgens 1200 enzovoorts?

De Esc's zijn Chinese RCX 20A SimonK's. Ik heb vandaag maar eens m'n andere Naze32 erop gezet, maar hetzelfde probleem blijft zich voordoen; hover gaat goed maar meteen een flip zodra je wat meer gas geeft.

In de motor tab beweegt het rode balkje gewoon mee zoals het hoort en de motoren gaan draaien. Vanaf 1050 ofzo beginnen ze te draaien en op 1300 zitten ze aan de max en draaien ze niet harder meer als je de slider verder omhoog zet.

Ik denk alsmaar dat de esc's er na een half jaar grashappen genoeg van hebben gekregen ;) Toch maar een keer upgraden naar iets met BlHeli ofzo...
 
En heb je ze ook gecalibreerd? Het lijkt erop alsof hij z'n "range" kwijt is
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wel vreemd...alle esc's tegelijk. En in therorie zou hij dan niet flippen maar gewoon recht de lucht in gaan als alle 4 de esc's het doen. Aangezien hij flipt lijkt het 1 esc of motor te zijn. Flipt hij altijd dezelfde kant op ?
 
En heb je ze ook gecalibreerd? Het lijkt erop alsof hij z'n "range" kwijt is

Dat dacht ik dus ook al, maar na ze nog een keer gecalibeerd te hebben met de motor tab is er niets veranderd...

Wel vreemd...alle esc's tegelijk. En in therorie zou hij dan niet flippen maar gewoon recht de lucht in gaan als alle 4 de esc's het doen. Aangezien hij flipt lijkt het 1 esc of motor te zijn. Flipt hij altijd dezelfde kant op ?

Hij flipt eigenlijk altijd diagonaal van linksvoor naar rechtsachter dus het zou idd die ene esc kunnen zijn. Misschien een sync issue?
Ik heb alleen helaas geen nieuwe esc meer om dit uit te testen (van deze batch esc's zijn er al twee uitgefikt).
 
Dat flippen zou best de esc kunnen zijn maar ineens van deels naar full throttle heb ik ook gehad. Was een foutje tijdens het callibreren. Moet in een zeer vlotte, vloeiende beweging. Als je onderweg ergens hapert (zoals ik had met mijn vinger op de muispad) heb je dus effe stil gestaan op dat punt en ziet hij dat als full throttle.Misschien toch maar eens callibreren herhalen om uitsluitsel te geven.

Edit: heb je toevallig kabels los gehad (esc naar naze) en per ongeluk 2 omgewisseld? Als dan 1 kant van de quad naar boven komt en hij wilt corrigeren (verkeerd) dan krijg je dus een flip.
 
Back
Top