Advies nodig!!

Advies gevraagd!!

Hallo mensen,

Ik ben sinds 3 weken geleden de eigenaar van een traxxas slash 4x4 lcg ( ofwel ultimate) geworden. Ben er eerlijk gezegd niet blij mee want mijn lagers gaan erg snel kapot. De motor steun is al een gedeelte gesmolten omdat de lager vastliep van stof en zand.

is dit gewoon ongeluk of hoort het zo bij de Slash? Heb er 4 6000mah 2cell lipo batterijen mee leeg gereden en nu al dit.....

Mijn vraag is welke shortcourse truck jullie mij kunnen aanraden voor een beetje van beide. Wil me namelijk gaan aanmelden bij een club maar wil ook gewoon een beetje door zand enz kunnen rijden. Misschien hebben jullie nog tips om de binnen kant wat schooner te kunnen houden ipv het gehele chassis onder zand te krijgen?

Misschien zit ik wel helemaal verkeerd te denken. Dit is mijn Eerste short course truck. Weet even niet of ik verder moet gaan met de slash of over moet stappen op een ander merk.

Alvast bedank voor het lezen en of reageeren
Groet jelle
 
Welke lagers zijn kapot gelopen dan? Het kan natuurlijk een keer gebeuren dat een lager kapot loopt, maar meestal is er toch iets anders aan de hand.
 
De short course truck van Serpent schijnt erg goed te zijn.
Ken iemand hier op het forum die zich er erg in verdiept heeft.
 
Lagers die kapot gaan is geen productfout. Natuurlijk kent een product goede of slechte lagers en zelfs per productieserie kan dat veranderen maar zelfs de slechte gaan niet zo snel kapot.

Ik vrees dat onderhoud hier het juiste woord is. Als het lagers zijn met een metalen schild kan stof schade brengen wan dat dringt makkelijk door de kieren, stofdichte lagers (rubber shielded) houden meer vuil buiten.

Als je ook in de nattigheid hebt gereden en er niets aan gedaan hebt kan dat de reden zijn want lagers kunnen snel gaan roesten. Zeker na het rijden in de nattigheid doe je er verstandig aan om met een bus WD40 de metalen delen in te spuiten (en dus ook de lagers)
 
Lagers die kapot gaan is geen productfout. Natuurlijk kent een product goede of slechte lagers en zelfs per productieserie kan dat veranderen maar zelfs de slechte gaan niet zo snel kapot.

Ik vrees dat onderhoud hier het juiste woord is. Als het lagers zijn met een metalen schild kan stof schade brengen wan dat dringt makkelijk door de kieren, stofdichte lagers (rubber shielded) houden meer vuil buiten.

Als je ook in de nattigheid hebt gereden en er niets aan gedaan hebt kan dat de reden zijn want lagers kunnen snel gaan roesten. Zeker na het rijden in de nattigheid doe je er verstandig aan om met een bus WD40 de metalen delen in te spuiten (en dus ook de lagers)
Heb de dag ervoor bijna 5uur aan schoonmaken en onderhoud gedaan lagers uitgespoten met rem reiniger.
Kan me wel herrinneren dat ik door heel erg fijn zand(stof achtig) heb gereden en daarna het water ben in gereden( was een fout van mezelf) heb er die avond niet heel veel meer aan gedaan
 
Alle auto's hebben onderhoud nodig. Zeker de kogellagers. Wanneer ze nat zijn geweest én zand erbij, is het wel zo verstandig om ze schoon te maken. Anders is het snel afgelopen.
 
Ja ik bedoel dat deze meer dan gemiddeld nodig heeft. En misschien is het handig als ik een paar extra spur gear lagers erbij koop?
 
Daar is dus je probleem, lagers moeten wel gesmeerd worden!

WD40 voldoet bij mij maar ik rij geen offroad. WD40 droogt een beetje op en laat een oliefilm achter wat wel zo prettig is met vuil. Veel mensen maken gebruik van een dikkere olie zoals motor olie of naaimachine olie.
 
Is dat niet juist onhandig, WD40 omdat het een laagje achter laat?
Daar blijft juist zand aan plakken in mijn ervaring, tenminste, op plastic.
De Traxxas Slash komt met rubber shielded lagers, die zou ik eraf poppen, dan goed schoonspuiten en goede olie erin?
Ik gebruik Parma olie, werkt erg fijn met een dunne naald.

De Slash 4x4 heeft inderdaad een te klein lager in de motormount.
Het beste is deze te vervangen door een aluminium mount, met een groter lager, bijvoorbeeld die van Kingheads.


@ Roelof : U raced dus u weet het waarschijnlijk beter, maar ik heb eens gelezen ( van Ron Van Sommeren ) dat een ultrasoon reiniger putjes zou slaan in het lager/de balletjes, heeft u daar ervaring mee?
Of is dat machientje heel anders dan een ultrasoon reinigers, deze lijkt wel zachter?
 
En die zandkorrels die door het lager gaan geven geen beschadigingen?
We praten over hardstalen materialen welke heus wel wat kunnen hebben. Overigens is dit bakje geen ultrasoon maar bevat een trilmotor, met een dop van een spuitbus en een oude GSM trilmotor kan je hetzelfde maken.
 
Daarom vroeg ik het aan u, daar was ik benieuwd naar.
Ah, dat wist ik niet, het leek op siliconen, zoals een ashoesje oid.
 
Advies gevraagd!!
De motor steun is al een gedeelte gesmolten omdat de lager vastliep van stof en zand.

Lagers kan ik zo niks over zeggen, maar zou eens kijken naar een King Headz Slash 4x4 motor mount.
Wat je hier omschrijft is een redelijk bekend probleem van de Slash 4x4 en de King Headz motor mount lost dit probleem op.
 
Lagers kan ik zo niks over zeggen, maar zou eens kijken naar een King Headz Slash 4x4 motor mount.
Wat je hier omschrijft is een redelijk bekend probleem van de Slash 4x4 en de King Headz motor mount lost dit probleem op.
Oke!! Ga hier naar kijke. Bedankt voor de tip
 
Waarom rubber shields eraf poppen? Zo`n lager is voor zijn levensduur gesmeerd. Dus heb je liever dat er zand en zooi door je lagers gaan waardoor ze in no-time naar de klote zijn. Dan kun je wel klaarstaan met je busje WD 40 maar dat is mosterd na de maaltijd.
 
Back
Top