naza lite gps vragen

ik heb een naza lite gekocht voor mijn storm racer, en ik had een paar vragen over het gebruik van gps met deze quad

* als ik op 50 meter hoogte vlieg (bewijs van spreken) en de accu leeg raakt waardoor hij in fail safe terecht komt. vliegt hij dan alsnog 20 meter hoger voordat hij naar huis vliegt? want hij daalt aardig langzaam en het lijkt mij niet prettig als hij op 30 meter nog aan het afdalen is maar de accu is dan helemaal leeg.

* als de quad is geland en ik schakel de controller uit waardoor hij in failsafe komt, vliegt hij dan ook weer 20 meter omhoog om vervolgens weer af te dalen ??

* stel dat ik op een afstand van 300 meter aan het vliegen ben en de accu raakt leeg, is hij dan op tijd weer terug??

graag een reactie op deze vragen
ik zou het jammer vinden als ik mijn quad weer opnieuw moest gaan bouwen
 
Hij gaat als je hoger of lager vliegt dan 20m eerst naar 20m en dan pas naar de home positie.

Als hij geland is en je komt in failsafe dan stijgt hij niet meer op.

Je zult als je gaat vliegen zelf in moeten schatten of het verstandig is om verder te vliegen of niet als je accu leeg raakt, dit kun je via je osd gegevens bepalen.

De failsafe is uitsluitend voor noodsituaties en niet omdat je t beu bent om te vliegen dat je je zender uitzet en dat je quad zelf terugkomt
 
ik heb een naza lite gekocht voor mijn storm racer, en ik had een paar vragen over het gebruik van gps met deze quad

* als ik op 50 meter hoogte vlieg (bewijs van spreken) en de accu leeg raakt waardoor hij in fail safe terecht komt. vliegt hij dan alsnog 20 meter hoger voordat hij naar huis vliegt? want hij daalt aardig langzaam en het lijkt mij niet prettig als hij op 30 meter nog aan het afdalen is maar de accu is dan helemaal leeg.

* als de quad is geland en ik schakel de controller uit waardoor hij in failsafe komt, vliegt hij dan ook weer 20 meter omhoog om vervolgens weer af te dalen ??

* stel dat ik op een afstand van 300 meter aan het vliegen ben en de accu raakt leeg, is hij dan op tijd weer terug??

graag een reactie op deze vragen
ik zou het jammer vinden als ik mijn quad weer opnieuw moest gaan bouwen

Hij gaat als je hoger of lager vliegt dan 20m eerst naar 20m en dan pas naar de home positie.

Het is niet waar dat hij eerst daalt naar 20m als je hoger dan 20m vliegt.
- Als je hoger dan 20m vliegt, gaat hij eerst naar zijn homepositie en gaat dan landen (ivm mogelijke obstakels waar je rekening mee hebt gehouden)
- Als je lager dan 20m vliegt, stijgt hij eerst naar 20m, daarna naar homepositie en daarna landen.

Daarnaast zal hij niet in een failsafe belanden als de accu's leeg zijn, tenminste, geen go-home failsave. Een failsave zal plaatsvinden als het contact wegvalt tussen zender en ontvanger (wel zelf instellen) of waneer jij zelf de failsave aanschakelt op je zender.

Je kan wel instellen in de naza assistent dat hij automatisch zal landen als de accu leeg is, maar het is aan te raden om dat niet te doen. Boven in een boom of boven water is hij verloren. Dan maar je accu kapot vliegen en boven land landen dan wel neerstorten.

De accu raakt leeg is een beetje vaag. Als ik een nieuwe copter heb kijk ik altijd hoelang hij kan hoveren (dus stil hangen) op een een volle accu. Dan haal ik 25% van de tijd af en dat hou ik aan als vliegtijd. Liever een extra lipo kopen of minder lang vliegen dan een neergestorte copter;)

Zoek anders eens op Psygho (Emile) van dit forum. De naza guru;). Succes!
 
Laatst bewerkt:
Super bedankt voor deze tips

Alleen dacht ik dat je de go home failsafe wel kon instellen bij een minimum accu voltage.
Of is Dit niet zo?
 
Dat kan, je kan instellen dat het led lampje eerst gaat knipperen, daarna rood knipperen en zet hij als failsave een landing in. Als je op dat moment boven een boom of boven water vliegt ben je dus de sjaak. Verder zijn er twijfels over hoe accuraat de naza omgaat met de accuspanning. Advies van mij: zet failsave voor lege accu uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top