Bouwverslag nieuport 11 1-2,5

hallo

de nieuport is nu klaar
moest alleen nog een lewis maken op 1/2.5 had gelukkig een voorbeeld

de onderdelen

ff passen

steun gemaakt
bevestig verder gemaakt


magazijn voor de knallers

verder

alles gemoteerd

en in een kleurtje op het model


zo is tie jelemaal af
vertrekt a.s. woensdag naar museum in belgië

nu op naar het volgende project


gr. jacques
 
hoi
ben op zoek naar een motor voor de strutter
kom deze tegen

4 stroke air cooled gasoline engine
Bore:36mm Stroke:29.4mm
Volume:29.91cc Carburetor:Walbro WT
Max Output:2.68 HP/9000rpm RPM Range:1600-8500rpm
Ignition:NGH/Rcexl Automatic advancing angle ignition ( RoHS and CE Certified )
Ignition Power:DC 4.8V - 8.4V 1000mAH Spark plug type:CM6
Fuel: Octane number 90 gasoline + 100% synthetic oil(2T) Mix ratio: Gas : Oil = 35:1
Recommended propeller:15x10,16×8-10, 17x6-10 (Two blades)
Weight:engine 1160g, ignition 105g,muffler 100g
ik denk dat er ook wel een 20/6 prop op kan
met een 17/8 draaid ie 7500 rpm

of deze

Specifications:
Type: 4 Stroke air cooled petrol engine for aeroplane use only
Displacement: (cc): 37.97cc
Bore x Stroke (mm): 39 x 31.8
Carburetor: Walbro custom WT1022
RPM Range: 1800-8000RPM
Ignition: Auto advanced RCEXL DC-CDI
Spark plug type: CM6 Rcexl
Ignition Power DC 4.8 - 6 Volts (4 cell NiCad or NiMh battery)
Lubrication Oil: 2 Stroke Engine Oil. NOT 4 stroke oil!
Break-in (run-in) fuel oil ratio: 25:1 (4%) General use fuel: 35:1 (3%)
Recommended Propellers: 18x8-20x8, (two blades)
Weight: 1310g (without Ignition) 1580g complete

iemand ervaring met dit merk ?
en welke zou de juiste zijn

groet
jacques
 
Laatst bewerkt:
Die laatste motor met die blauw geanodiseerde delen heb ik net deze week thuisbezorgd gekregen. Het Is de NHG gf38. Ik heb hem bij hobbyking besteld om te gebruiken op een 1/4 scale Supercub. Het ziet er allemaal prima uit. Enige probleem wat ik had waren de boutjes die bij de uitlaatbocht geleverd waren. Deze waren m3 terwijl de schroefdraad in de cilinderkop m4 was. Dus twee nieuwe boutjes geregeld en het motortype is nu klaar om proef te draaien.

Morgen zal ik hem proefdraaien. Ik zal je mijn bevindingen laten weten.
 
wou ik ook aanschaffen voor op mijn super cub, maar is uiteindelijk een 45 geworden omdat ik deze tochh liggen had... maar toen toch veel positiefs van gelezen, zelf nog nooit gezien
 
Is een Saito FG-36 of FG-40 geen idee?
http://www.hobbyin.nl/paginas/saito.html
hoi ,

saito liever niet i.v.m. glijlagers op drijfstang (weet niet of daar nu nog problemen mee zijn)
daardoor olie min 5%
afstellen schijnt ook wat probleem op te leveren
dan liever deze






Basic technical data:

* DISPLACEMENT 35 ccm

* STATIC ENGINE THRUST 8,5 kg

* BORE 39,5 mm

* WEIGHT1 790 g

* PISTON ROD2 × NEEDLE BEARING TORRINGTON

* CRANK SHAFT2x BALL BEARING NSK

* INGNITIONPROCESSOR CONTROLLED

* FUELGAS + OIL MOTUL 600 1:40 * RPMrpm 1200 - 6000 with propeller 20/10"

moet dan wel een tijdje op water en brood leven :p

groet jacques
 

Bijlagen

  • upload_2016-1-9_14-4-28.png
    upload_2016-1-9_14-4-28.png
    264 bytes · Weergaven: 228
Laatst bewerkt:
Het proefdraaien van de NHG gf38 is nog niet gelukt vandaag. Wil er eerst even een fatsoenlijke motorstand voor maken en dat heb ik nog niet helemaal af. Maandag weer verder
 
Jacques,

Je hoeft niet op water en brood te leven.
Ik kan je wel wat beleg bezorgen en een kop koffie heb ik ook wel voor je.

Bij Roto op de site worden vaker testmotoren te koop aangeboden.
Ze vragen dan 499 euro.

Ton
 
Wij hebben een Saito FG 36 op onze veenstra piper zitten en deze doet het prima ik zoek ook nog een 30-50ccer 4 takt voor mijn ESM P-39 houd me op de hoogte of de NGH het goed doet! Jacques welk merk is dat? En wat is het prijskaartje dat eraan hangt?

Hier de Piper samen met mijn P-40:
 
hallo

de nieuport is nu klaar
moest alleen nog een lewis maken op 1/2.5 had gelukkig een voorbeeld

de onderdelen

ff passen

steun gemaakt
bevestig verder gemaakt


magazijn voor de knallers

verder

alles gemoteerd

en in een kleurtje op het model


zo is tie jelemaal af
vertrekt a.s. woensdag naar museum in belgië

nu op naar het volgende project


gr. jacques


Komt u ook langs op de Dutch Dawn Patrol op de GMVC dit jaar?
 
Hier de NHG gf38. Vanmorgen voor het eerst gestart. De beide stelschroeven anderhalve slag open en starten lopen. Loopt mooi zo, maar wordt vast nog wat beter na goed afstellen.

Ik ben er tot nu toe tevreden over.

Draait 7550 rpm met een Master 18 X 8 prop.

 
Laatst bewerkt:
Heb intussen het ontstekingstijdstip iets minder voorontsteking gegeven. Stationair toerental afgesteld en loopt nu heel mooi stationair met 1500 rpm. Deze motor wordt geleverd zonder demper, maar verder helemaal compleet voor net geen 300 euro. Er is wel een demper leverbaar voor deze motor.
 
Hier de NHG gf38. Vanmorgen voor het eerst gestart. De beide stelschroeven anderhalve slag open en starten lopen. Loopt mooi zo, maar wordt vast nog wat beter na goed afstellen.

Ik ben er tot nu toe tevreden over.

Draait 7550 rpm met een Master 18 X 8 prop.

hoi

dat ziet er best uit
ik had wel ergens gelezen dat ze nog al wat trillen
wat is nu jouw ervaring ?
ben verder benieuwd hoe die is
was al aan 't kijken bij roto maar die kost 2x zoveel
heb ook navraag gedaan over de ngh 30 maar deze zou een 20/6 niet aankunnen
18 was max. diam.

@ dickie , wat is jouw ervaring met de ngh 38 ?

bij J.E. kost hij met demper €330 demper is een asp aangepast

gr.
jacques
 
Back
Top