Bouwverslag nieuport 11 1-2,5

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door jacques.1, 22 mrt 2015.

  1. strutter

    strutter PH-SAM

    Lid geworden:
    17 sep 2006
    Berichten:
    4.467
    Locatie:
    Haarlem
    Fantastisch werk Jacques, daar staat wel even wat.
    Mag je waanzinnig trots op zijn lijkt me :yes:.

    Groeten, Ralf
     
  2. jacques.1

    jacques.1

    Lid geworden:
    19 nov 2006
    Berichten:
    764
    Locatie:
    echt
    hallo

    de nieuport is nu klaar
    moest alleen nog een lewis maken op 1/2.5 had gelukkig een voorbeeld
    [​IMG]
    de onderdelen
    [​IMG]
    ff passen
    [​IMG]
    steun gemaakt
    bevestig verder gemaakt
    [​IMG]
    [​IMG]
    magazijn voor de knallers
    [​IMG]
    verder
    [​IMG]
    alles gemoteerd
    [​IMG]
    en in een kleurtje op het model
    [​IMG]
    [​IMG]
    zo is tie jelemaal af
    vertrekt a.s. woensdag naar museum in belgië

    nu op naar het volgende project


    gr. jacques
     
    Didier Neefe, Ariel en E.hof vinden dit leuk.
  3. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.503
    Locatie:
    groningen
    En dat is?


    jan.
     
  4. jacques.1

    jacques.1

    Lid geworden:
    19 nov 2006
    Berichten:
    764
    Locatie:
    echt
    hoi ,

    was ff zoeken wat de volgende is
    tevens kijken of die in de auto past

    het is geworden een mick reeves 1 1/2 strutter op scale 1/4.3 :yes:
    nu nog op zoek naar een motor moet 4 t zijn
    heb al een idee welke


    groet jacques
     
  5. jacques.1

    jacques.1

    Lid geworden:
    19 nov 2006
    Berichten:
    764
    Locatie:
    echt
    hoi
    ben op zoek naar een motor voor de strutter
    kom deze tegen
    [​IMG]
    4 stroke air cooled gasoline engine
    Bore:36mm Stroke:29.4mm
    Volume:29.91cc Carburetor:Walbro WT
    Max Output:2.68 HP/9000rpm RPM Range:1600-8500rpm
    Ignition:NGH/Rcexl Automatic advancing angle ignition ( RoHS and CE Certified )
    Ignition Power:DC 4.8V - 8.4V 1000mAH Spark plug type:CM6
    Fuel: Octane number 90 gasoline + 100% synthetic oil(2T) Mix ratio: Gas : Oil = 35:1
    Recommended propeller:15x10,16×8-10, 17x6-10 (Two blades)
    Weight:engine 1160g, ignition 105g,muffler 100g
    ik denk dat er ook wel een 20/6 prop op kan
    met een 17/8 draaid ie 7500 rpm

    of deze
    [​IMG]
    Specifications:
    Type: 4 Stroke air cooled petrol engine for aeroplane use only
    Displacement: (cc): 37.97cc
    Bore x Stroke (mm): 39 x 31.8
    Carburetor: Walbro custom WT1022
    RPM Range: 1800-8000RPM
    Ignition: Auto advanced RCEXL DC-CDI
    Spark plug type: CM6 Rcexl
    Ignition Power DC 4.8 - 6 Volts (4 cell NiCad or NiMh battery)
    Lubrication Oil: 2 Stroke Engine Oil. NOT 4 stroke oil!
    Break-in (run-in) fuel oil ratio: 25:1 (4%) General use fuel: 35:1 (3%)
    Recommended Propellers: 18x8-20x8, (two blades)
    Weight: 1310g (without Ignition) 1580g complete

    iemand ervaring met dit merk ?
    en welke zou de juiste zijn

    groet
    jacques
     
    Laatst bewerkt: 8 jan 2016
  6. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.403
    Die laatste motor met die blauw geanodiseerde delen heb ik net deze week thuisbezorgd gekregen. Het Is de NHG gf38. Ik heb hem bij hobbyking besteld om te gebruiken op een 1/4 scale Supercub. Het ziet er allemaal prima uit. Enige probleem wat ik had waren de boutjes die bij de uitlaatbocht geleverd waren. Deze waren m3 terwijl de schroefdraad in de cilinderkop m4 was. Dus twee nieuwe boutjes geregeld en het motortype is nu klaar om proef te draaien.

    Morgen zal ik hem proefdraaien. Ik zal je mijn bevindingen laten weten.
     
    Didier Neefe vindt dit leuk.
  7. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    wou ik ook aanschaffen voor op mijn super cub, maar is uiteindelijk een 45 geworden omdat ik deze tochh liggen had... maar toen toch veel positiefs van gelezen, zelf nog nooit gezien
     
  8. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.243
    Locatie:
    Den Haag
    Didier Neefe vindt dit leuk.
  9. jacques.1

    jacques.1

    Lid geworden:
    19 nov 2006
    Berichten:
    764
    Locatie:
    echt
    hoi ,

    saito liever niet i.v.m. glijlagers op drijfstang (weet niet of daar nu nog problemen mee zijn)
    daardoor olie min 5%
    afstellen schijnt ook wat probleem op te leveren
    dan liever deze





    [​IMG]
    Basic technical data:

    * DISPLACEMENT 35 ccm

    * STATIC ENGINE THRUST 8,5 kg

    * BORE 39,5 mm

    * WEIGHT1 790 g

    * PISTON ROD2 × NEEDLE BEARING TORRINGTON

    * CRANK SHAFT2x BALL BEARING NSK

    * INGNITIONPROCESSOR CONTROLLED

    * FUELGAS + OIL MOTUL 600 1:40 * RPMrpm 1200 - 6000 with propeller 20/10"

    moet dan wel een tijdje op water en brood leven :p

    groet jacques
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 9 jan 2016
    Didier Neefe vindt dit leuk.
  10. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.403
    Het proefdraaien van de NHG gf38 is nog niet gelukt vandaag. Wil er eerst even een fatsoenlijke motorstand voor maken en dat heb ik nog niet helemaal af. Maandag weer verder
     
  11. tonspit

    tonspit

    Lid geworden:
    3 sep 2013
    Berichten:
    1.367
    Locatie:
    Stein
    Jacques,

    Je hoeft niet op water en brood te leven.
    Ik kan je wel wat beleg bezorgen en een kop koffie heb ik ook wel voor je.

    Bij Roto op de site worden vaker testmotoren te koop aangeboden.
    Ze vragen dan 499 euro.

    Ton
     
  12. Didier Neefe

    Didier Neefe

    Lid geworden:
    10 jul 2011
    Berichten:
    263
    Locatie:
    Voorburg
    Wij hebben een Saito FG 36 op onze veenstra piper zitten en deze doet het prima ik zoek ook nog een 30-50ccer 4 takt voor mijn ESM P-39 houd me op de hoogte of de NGH het goed doet! Jacques welk merk is dat? En wat is het prijskaartje dat eraan hangt?

    Hier de Piper samen met mijn P-40:
     
  13. Didier Neefe

    Didier Neefe

    Lid geworden:
    10 jul 2011
    Berichten:
    263
    Locatie:
    Voorburg

    Komt u ook langs op de Dutch Dawn Patrol op de GMVC dit jaar?
     
  14. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.403
    Hier de NHG gf38. Vanmorgen voor het eerst gestart. De beide stelschroeven anderhalve slag open en starten lopen. Loopt mooi zo, maar wordt vast nog wat beter na goed afstellen.

    Ik ben er tot nu toe tevreden over.

    Draait 7550 rpm met een Master 18 X 8 prop.

     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2016
  15. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.403
    Heb intussen het ontstekingstijdstip iets minder voorontsteking gegeven. Stationair toerental afgesteld en loopt nu heel mooi stationair met 1500 rpm. Deze motor wordt geleverd zonder demper, maar verder helemaal compleet voor net geen 300 euro. Er is wel een demper leverbaar voor deze motor.
     
  16. Dickie

    Dickie Guest

    ..Film werkt niet sorry.
     
  17. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.403
    Nu zou hij moeten werken
     
  18. Dickie

    Dickie Guest

    Ik had een film geprobeerd te laden, dat lukt niet vandaar: de motor was een NGH 38.
    die heb ik als test gebruikt met aspen benzine, op een Feisler storch.
     
  19. jacques.1

    jacques.1

    Lid geworden:
    19 nov 2006
    Berichten:
    764
    Locatie:
    echt
    hoi

    dat ziet er best uit
    ik had wel ergens gelezen dat ze nog al wat trillen
    wat is nu jouw ervaring ?
    ben verder benieuwd hoe die is
    was al aan 't kijken bij roto maar die kost 2x zoveel
    heb ook navraag gedaan over de ngh 30 maar deze zou een 20/6 niet aankunnen
    18 was max. diam.

    @ dickie , wat is jouw ervaring met de ngh 38 ?

    bij J.E. kost hij met demper €330 demper is een asp aangepast

    gr.
    jacques
     
  20. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.403
    Nou wat ik er van gelezen heb op het engelstalige forum, is dat dit geen omgebouwde ASP is.
     

Deel Deze Pagina