discussie flybar/flybarless

waarom zou je minuten lang gaan hooveren :frustie::frustie:

Ieder vliegt wat ie prettig vind, de een vind flybar natuurlijk aanvoelen, en de ander vliegt liever met fbl systeem.
Nou dikke prima

wat een gelul allemaal... gas dr op en vliegen met die handel.
 
waarom zou je minuten lang gaan hooveren :frustie::frustie:

Ieder vliegt wat ie prettig vind, de een vind flybar natuurlijk aanvoelen, en de ander vliegt liever met fbl systeem.
Nou dikke prima

wat een gelul allemaal... gas dr op en vliegen met die handel.
Joh, waarom reageer je dan op deze topic. Flauw allemaal. Heb je niets beters te doen dan afzeiken? Typisch een MBF kwaaltje.
 
Zolang je vliegt, maakt het niet zoveel uit. FBL kan de wind compenseren, FB kan dat niet. Daarom heb je die 2 sticks ter beschikking. :D

Punt.:)
 
ff huishoudelijk:
kappen met pluggen van een ander forum.
en sta open voor een andere mening dan die van jezelf, of kom met tegenargumenten.
je komt hier speciaal voor kennis die blijkbaar niet aanwezig is op je geliefde andere forum.
heb dan ook een open geest, ipv het hoge "ik vind" gehalte bij een tweetal, terwijl er zat plausibele redeneringen voorbij zijn gekomen.

inhoudelijk
flybar heli's vliegen anders, niet moeilijker.
hoovert jouw heli moeilijk, heb je iets in de setup fout gedaan.
plakkende kop, verkeerde paddels, verkeerde hoofdbladen, speling etc etc.
heb er veel in handen gehad. inclusief exemplaren die niet normaal op hun plek te houden waren.
altijd was er speling, stroefheid of iets raars met de bladen aan de hand.
zelfs een keer de servo's de schuld kunnen geven, nieuw zat er al vuil tussen de tandwielen, dus blokkeerde het spul af en toe.

flybar corrigeert dus wel wind. ook een flybar heli zal echt niet op zijn zij gaan liggen bij een windvlaag. hij verloopt op zijn hoogst een tikkie..

fbl houdt in de regel zijn hoek vast tov de grond. hang je hem goed in de wind, kan hij daar heel erg lang blijven hangen.
in hoeverre dit ook lukt, hangt van nog meer dingen af.
een fbl heli wordt zeer nerveus van verkeerde (vaak flybar bladen, of cheap ass bladen) bladen.
verkeerde setup, verkeerde hoeken in de unit. of na de setup de endpoints aanpassen in de zender.
maar. fbl units kun je ook agressiever zetten, en dan worden ze ook moeilijk te hooveren.

fbl zonder unit kun je ook gewoon rustig hooveren.
brutus heeft meerdere heli's die makkelijk een tijd blijven hangen..
ik heb er zelf ook een 450 maatje wat lekker rustig hoovert.

wil je gegarandeert, onder iedere weersomstandigheid hands off hooveren moet je zo'n beginners unit nemen.
zo eentje met een reddingsknop en een gps functie.
worden ook veel gebruikt bij camera piloten. al zijn die massaal op de multicopter over gegaan.
die dingen hebben vrijwel allemaal gps hold etc...



verder is de vraag een beetje apart gesteld.
een slecht afgestelde flybar heli zal altijd ruk vliegen.
dan vliegt iedereen beter met een fbl.
andersom is ook het geval.

verder is het meer een gevoel. de ene houdt meer van flybar, de ander van een electronische unit, en gaat fbl.
met een mening is niet te discussieren, die mag je gewoon hebben.
dus graag een betere omschrijving over de vraag als je iets anders hoopt te krijgen als reactie
 
wat begon als een redelijk simpele normale discussie is alsnog uitgelopen op een zinloze discussie!!!:feli:
SOMMIGE HIER ZIJN HELDERZIEND:cool:
maar nu heb ik nog steeds geen bevredigend antwoord op de vraag die ik stelde in het begin van de topic......:(
en ben bang dat dat er ook niet inzito_O
maar fijn en bedankt voor jullie input.........
 
wat begon als een redelijk simpele normale discussie is alsnog uitgelopen op een zinloze discussie!!!:feli:
SOMMIGE HIER ZIJN HELDERZIEND:cool:
maar nu heb ik nog steeds geen bevredigend antwoord op de vraag die ik stelde in het begin van de topic......:(
en ben bang dat dat er ook niet inzito_O
maar fijn en bedankt voor jullie input.........

+1

Uhm, waarom mag je geen ander forum pluggen? We bijten elkaar toch niet!!!
 
Laatst bewerkt:
vertel dan je vraag nog eens.
zoals ik je openingspost lees, vraag je eigenlijk om wat nu het werkelijke verschil tussen fbl en flybar is.

blijkbaar heb je een andere vraag, maar die heb je nog niet gesteld.
 
vertel dan je vraag nog eens.
zoals ik je openingspost lees, vraag je eigenlijk om wat nu het werkelijke verschil tussen fbl en flybar is.

blijkbaar heb je een andere vraag, maar die heb je nog niet gesteld.
Daarom heb ik het andere forum geplugt, daar staat het hele verhaal. Maar ik begrijp dat dat dus niet mag. Het was vanuit mijn beste bedoelingen.
 
dat is, zover ik het ff gescand heb, een heel verhaal over het al dan wel of niet kunnen hooveren rond het grondeffect.

waaruit de vraag komt, wat doet de fbl er mee, en wat de flybar..
zoals ik het zie



en het is inderdaad geen normale gang van zaken om een ander topic op een andere site als verplichte lectuur te stellen, voor je jouw vraag kunt beantwoorden.

stel je vraag dan goed, en dat is wat ik vraag:
wat is nu precies je vraag..
 
de discussie begon over het feit dat volgens helixer een flybar heli niet kan hoveren zonder stick input,deze zou volgens hem direct de grond ingaan.
bij flybarless heli`s zou dit worden opgevangen door de fbl unit.

hierbij uitgaande van een stabiele hoover op ongeveer 2 meter hoogte (dus geen last van grondeffect)

ik beweerde dat dit onzin was en een flybar heli wel degelijk kan hoveren zonder stick input .
het gaat dus niet zozeer om flybar of flybarless maar het feit dat een flybar heli niet kan hoveren !
daar is op het ander forum een hele discussie over gewijd van welles/nietes
toen heb ik het idee geopperd om het hier te posten.....wat blijkbaar ook geen goed idee was want hier komt het
geen steek verder dan elkaar te liggen afkraken:(
jammer want het was een redelijk simpele vraag.
ook gaan mensen veel te diep in de materie van flybar /flybarless
gewoon de standaard flybar heli met gyro en een flybarless heli met b.v. een beastx (geen gps of andere shit).
de heli`s waar de meeste van ons mee vliegen (denk ik):p

p.s. dat grondeffect werd er later bij gehaald maar doet niet terzaken.
 
ah.
zo was je originele vraag niet weergegeven...

op die manier heb ik leren hooveren, met een flybar 450.
hang je hem goed weg, blijft het heel lang hangen.

des te beter je bent in hooveren, des te beter dit lukt.

dit is trouwens ongeacht fbl of flybar. bij een windvlaag gaat een fbl heli driften, en schuift gewoon opzij.
meestal pikt hij dan vaart op, en crasht.
na een hele lange tijd toch boven de grond te hebben gevlogen. 5 tot 10 tellen.

een flybar heli zal misschien een haartje eerder crashen, omdat deze zijn hoek tov de grond misschien een tikkie veranderd door de wind.

gaan we vliegen in windkracht 7 a 8, vlagerig, liggen de voordelen wel heftig aan de kant van de fbl heli trouwens.
 
over grondeffect.
vanwege het leuke hoek vasthouden van een fbl unit, kun je op de voorkant van je landingsgestel je heli weg laten "lopen"

dit zal je met een flybar heli meer moeite kosten.

beide gedragen zich een tikkie anders in het grondeffect. maar heb je hem door, heb je er weinig last van. en kun je ook in het grondeffect beide technieken gelijkwaardig laten hooveren.
 
Student heeft er alles al over gezegd en valt weinig aan toe te voegen. Misschien een idee om dit topic dan maar te pluggen op het andere forum. ;)

Verder kan ik het nut niet vinden in het zo lang mogelijk laten hoveren hands-off.
 
de hamvraag was ook niet zo lang mogelijk hoveren handsfree (lees even goed de berichten voor te reageren)

maar dat terzijde.

door de reacties heb ik voor mijn zelf een antwoord gekregen wat ik zocht alhoewel niet direct,een beetje tussen de regels lezen.
dus ik denk dat we het hierbij moeten laten en er een eind aan moeten maken.
om verdere oeverloze discussies te voorkomen:thumbsup:
toch iedereen bedankt voor jullie zegje
 
En sluiten maar die handel.

hoog tijd om het terug over leuke en of interessante zaken te hebben..

Of om het met de woorden van Sven te zeggen...

GAS DER OP
 
Back
Top