Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
...Er zijn van die mensen die lopen te roepen dat ze in een vrij land wonen en dat die hoogte beperking onzin is. Zij zijn wel veilig bezig als ze naar grote hoogte en/of ver buiten zichtbereik gaan vliegen. Deze mensen willen van de zomer ook veilig naar Mallorca en weer naar huis! Ik vraag me af hoe ze zullen reageren als de vleugel van hun vliegtuig beschadigd wordt door een aanvaring met een drone en het vliegtuig terug moet naar het vliegveld. Of nog erger als een vliegtuig crasht waar ik echt voor bid dat dit nooit zal gebeuren.
Overigens zou de titel van dit draadje best veranderd kunnen worden in:
"Modelvlieghoogte teruggebracht tot 120 Meter vanwege een stel egoïstische prutsers."
Ik denk namelijk dat het pertinent onjuist is om alleen dronevliegers de zwarte piet toe te spelen.
Maar dat terzijde.
W.b. de KNVvL en niet KNVvL vliegers/clubs ben ik nog steeds van mening dat het vrij simpel is.
Sommigen stellen dat het vanzelfsprekend moet zijn dat de KNVvL zich inzet voor iedere modelvlieger en niet alleen hun leden.
De afdeling MVS / de KNVvl heeft waar mogelijk altijd de belangen van ALLE modelvliegers behartigt. Dat is namelijk onze missie.
Als de uitzondering zou moeten gelden voor iedere club of individuele vlieger welke geen lid zijn van de Federatie of KNVvL, zoals sommigen menen, vraag ik me af hoe de een instantie zoals bijv. een KNVvL moet waarborgen dat iedereen zich aan de regels houdt.
Toen er geen stront aan de knikker was waren het juist zulke lieden die het hardste riepen dat de KNVvL geen toegevoegde waarde bood en nu zitten ze allemaal te piepen dat ze zich buitengesloten voelen.
Kun je dit wat toelichten? Ik mis de context waar jij blijkbaar wel over beschikt en je verwijst er vaker naar. Zonder die informatie begrijp ik niet waar je het over hebt.Dat kan en wil de KNVvL nu ook niet voor de aangesloten verenigingen en is een totale wassen neus.
Dat is denk ik jouw persoonlijke interpretatie. Ik vlieg bij een KNVvL-cub én ben een fervent wildvlieger. Ik kan met de beste wil van de wereld niet bedenken wat de KNVvL voor mij als wildvlieger realistisch gezien meer had kunnen doen. Het is de overheid die het beleid bepaalt, niet de KNVvL.Wat de inzet voor de individuele leden betreft: die is er op dit dossier dus niet, die worden opgeofferd aan het ‚‘behaalde resultaat‘‘
Deze uitspraak vraagt wel om wat toelichting. Ik wil je best geloven maar dan moet je wel met feiten komen....Ook kwalijk is dat waar de KNVvL nu tekort schiet zij nu wel actief nieuwe initiatieven wenst tegen te werken.
Of hoe groot is de kans nu echt dat je in die grote lucht wordt geraakt door een vliegtuig?
Als je precies in een luchtcorridor zit, dan is de kans redelijk groot. Daarbuiten is de kans ongeveer nul. De kans dat je zomaar wat doet en toevallig in een corridor zit is ook ongeveer nul. Het venijn zit 'm in bepaalde achterlijke DJI Phantom gebruikers die juist vliegvelden e.d. opzoeken om daar mooie plaatjes te schieten.
Martin
Die tokkies van jou, konden die vliegen?Ik dacht even dat ik nu op nujij.nl was beland.
Ja en, als je nu weet dat al dit gezeur in eerste instantie niet ontstaan is door de misdragingen van het multirotor flader gebeuren, die stok om mee te slaan is er naderhand bij gekomen.Modelvlieghoogte teruggebracht tot 120 Meter vanwege een stel egoïstische prutsers
Dat kan en wil de KNVvL nu ook niet voor de aangesloten verenigingen en is een totale wassen neus.
Deze uitspraak vraagt wel om wat toelichting. Ik wil je best geloven maar dan moet je wel met feiten komen....
Ja, die plekken zijn er in Nederland en dat ontken ik ook niet. Maar gemiddeld gezien over heel Nederland blijft de kans op een botsing ongeveer nul als je zomaar wat doet. Iedereen doet altijd zo bang en overdreven dat je bij de minste of geringste actie schade veroorzaakt. Ik denk dat ik een ander vliegtuig niet eens zou kunnen raken met opzet.Naast mijn werk is een groot braakliggend terrein. Geen directe luchtcorridoor (ligt iets zuidelijker).
Als ik van jou voor elke helikopter, straaljager, zweefvliegtuig die over is gevlogen (onder de 1000 meter hoogte !) vorig jaar een 10 euro krijg ga ik morgen naar de BMW-dealer voor een nieuwe 3-serie.........
Straaljagers zijn het leukste, tegen de tijd dat je iets hoort en je draait je om zitten ze al bijna boven je hoofd.
Ja, die plekken zijn er in Nederland en dat ontken ik ook niet. Maar gemiddeld gezien over heel Nederland blijft de kans op een botsing ongeveer nul als je zomaar wat doet. Iedereen doet altijd zo bang en overdreven dat je bij de minste of geringste actie schade veroorzaakt
Als Belg ga ik me niet moeien met de KNVVL discussie. Bij ons is het tout cours 120 meter, ook op clubs.