RES wedstrijd in Oosterland

Hoi --de volledige nam is : Jürgen Wroblewski :worship:

Dat had niemand geraden denk ik :D
Uitspraak is dan Juergen Vroblevski?


Maar on topic;

Afgelopen weekend de AndREaS van Kees in mijn handen gehad.
Dat is me toch ook een geweldig fijn aanvoelend zwevertje. Goed doordacht ontwerp ook. :cool:
Het wordt nu toch echt tijd om de bouwplank weer leeg te maken.
 
Ok--10 op 10 , met en beetje oefenen gaat het beter en beter , heb ik ook moeten doen .
Ik heb de Andreas sinds januari in gebruik en ook de Pures . Ik kan de twee dus met elkaar vergelijken : vliegen alle twee heerlijk .Het klein verschil : de Pures wil in en bocht wel scherper indraaien en neemt dan de neus naar beneden zeker als de vliegsnelheid an de trage kant is . Iets beter is het de uitslag naar beneden met 50% te verminderen . Met ca.60gr. ballast gaat het nog goed tot 3-4 bef.
De Andreas heeft liever 2-3 bef. maar presteert dan ook uitstekend . De Ballast is bij de pures in het middenstuk in de hoofdligger goed geplaatst . Wel erop letten dat hij gefixeerd is . Andreas heeft in het zwaartepunt en ballastkamer . Ik heb 3 blokken van 30 gr.
welk dus 90 gr. als max mogelijk is .:thumbsup::thumbsup:
 
Ik heb de Andreas sinds januari in gebruik en ook de Pures . Ik kan de twee dus met elkaar vergelijken : vliegen alle twee heerlijk .Het klein verschil : de Pures wil in en bocht wel scherper indraaien en neemt dan de neus naar beneden zeker als de vliegsnelheid an de trage kant is . Iets beter is het de uitslag naar beneden met 50% te verminderen . Met ca.60gr. ballast gaat het nog goed tot 3-4 bef.
De Andreas heeft liever 2-3 bef. maar presteert dan ook uitstekend . De Ballast is bij de pures in het middenstuk in de hoofdligger goed geplaatst . Wel erop letten dat hij gefixeerd is . Andreas heeft in het zwaartepunt en ballastkamer . Ik heb 3 blokken van 30 gr.
welk dus 90 gr. als max mogelijk is .:thumbsup::thumbsup:

Merci! :thumbsup: Zulke tips zijn altijd welkom!
 
Jurgen Wroblewski komt uit Antwerpen. Nu dus 3 nationaliteiten. :D




01. Kees den Hoed, Picares EVO, Andreas, X-Res
02. Adrie van Brouwershaven, Picares EVO
03. Wil Kok Ava, spirit.
04. Justus Moree, AndREas (Callistic als back up)
05. Johannes Weinzierl, RES-Surprois
06. Jan-Willem de Wolf Picares EVO
07. Bob Tito RESi
08. Jürgen Wroblewski Pures of Andreas
09. Paul Leenders Andreas wellicht Slite
10. Arno de Bliek X-Res wellicht Slite?
11. Willem Bense, Sig Riser, RES?
12. Johnny Ruiter, bouwplank Picares EVA
13. Robert Blacquière, nog niet op de bouwplank Picares EVO en als eventuele backup. Olympic 650
14. Paul Elings, nog niet op de bouwplank Pures V2
15 .Ton van Munsteren, ResEagle zo dat staan nu snel effe wat tekenen.
16. Nico van Kooten, nog te bouwen Picares EVO, anders blue Phoenix, kan. 69 :rolleyes:
17. Peter den Ouden, SQUARES-80 (eigen)
18. Willem Verstralen, RESi
19. Hans Schweinsberg, Hanz, J3 Eigenbouw
20. Peter Keim, X-Res
21. Uwe Weiss, Andreas
22. Ulrich Rönsch, Resi, Slite
23. Lyckele Govers, Slite (nog te bouwen)
24. Jaap Greve, ovb van kist. Zelfbouwsel
=====================================================
Reserve:

25.Martijn Visser, ovb van kist, Zelfbouwsel
26.Frans Doff, Andreas, X-Res
27.
28.
 
Even een kleine update. Wedstrijd is al reeds gemaakt met gliderscore. Versterker en boxen hebben we. Matrixbord kunnen we van F5J gebruiken.
Heel de wedstrijd draaid met één druk op de knop. Nu de laptop een keer mee nemen naar het veld om het systeem te testen.;)
 
Hoe is het trouwens met de regels gesteld?

Is het met res ook 10min vliegen met doellanding?
Met hoeveel start je tegelijk?
 
We gaan met zijn 6en tegelijk starten. 4 groepen per ronde. Bij RES moet je proberen 6 minuten te vliegen bij een werktijd van 9 minuten.
Dus je hoeft niet gelijk te starten bij begin werktijd. De puntentelling voor de landing doen we hetzefde als bij F5J. Wij zullen dezelfde linten gebruiken die bij F5J gebruikt worden.
Als je na 9 minuten nog vliegt heb je geen landingspunten.
 
Gisteren nog even met 2 buizerds omhoog gezogen, dat was gaaaaaaffff!! Van de 8 startjes maar 1 belletje gevonden, dat was iets minder :(.
 
Ik heb de picares getest met 100 gram ballast. Het begon afgelopen zondag een beetje te waaien. Vlieggewicht met ballast is dan 600 gram en dat was geen overbodige luxe. De picares steekt aanmerkelijk beter. Dat was goed te zien dat ik met Henk samen vloog. Die vloog zonder ballast. Aangezien het met de wedstrijd in september wel zal waaien ben ik hier op voorbereid
 
Back
Top