HobbyKing Basher BSR 1/8 Rally ervaringen

  • Topicstarter Topicstarter DutchRC
  • Startdatum Startdatum
D

DutchRC

Guest
Hallo people :)

omdat het wat minder vlieg-weer is, heb ik -ter review- een HK 1/8th rally autotje opgepikt. Het platform is zo'n beetje een 1/8 scale buggy eigelijk.. Geen verrassingen wat dat betreft.
De wagen ga ik vergelijken met een Kyosho Inferno op semi on/off road banden..

Bij deze mijn unboxing van de Basher!


Uiteraard volgen er later meer (rij) video's :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En.. de eerste show-stopper heeft zich inmiddels aangedient:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
En nog een update! Na vervanging van de ESC doet hij het nu:

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hatchikidee! De eerste rij-video met deze wagen dan :)
In dit geval een poging tot driften.. Helaas kan de bestuurder niet driften.. (je kunt niet alles hebben).. Maar het was in ieder geval leuk om te doen! :D

De enige aanpassing was: witte semi-transparante duckt-tape om de banden..

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zow.. vandaag heb ik nog even met deze rally wagen onroad gereden.. Uiteraard zijn de drift-banden er nu weer van af ;)

Vervelend koud windje erbij trouwens! Maarja.. je moet er wat voor over hebben hè ;)

In toekomstige video's wil ik ook wat echte tests doen, tegen de Inferno.. met de timer erbij.. Voor deze keer gewoon even wat 'random' rijden :)

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vanmiddag heb ik nog even weer een test-sessie gedaan met deze wagen :) Eigelijk vielen de banden me deze keer best wel mee.. Niet vervelend weinig grip..
Maar blijkbaar moeten er wel lipo's in met een hogere C-rating.. Tenminste, als ik op asfalt rijd ermee..

 
Het is een rally-wagen hè ;) Maar ik zoek uiteraard ook nog wel wat gravel op ermee :)
 
Vandaag deze auto besteld bij Hobby King. Heb alweer 6 jaar terug een Rustler gehad maar niet veel mee gereden. Mijn zoon is nu 5 jaar en die krijgt de
1/16 Brushless 4WD Mini Rally - Extreme Edition. Die wordt natuurlijk wel in snelheid terug gebracht zodat hij eerst lekker kan oefenen.

Zoals aangegeven heeft de Basher BSR behoorlijke LiPo's nodig ik heb gekozen voor 2 X 2S LiPo Turnigy nano-tech 4200mah 65 tot 130C.

Wat is de verwachte rijtijd met deze accu's en welke reserve onderdelen zijn handig om zo snel mogelijk bij te bestellen?
 
Wat voor'n lipo's deze wagen nodig heeft hangt een Beetje af van de ondergrand waarmee je er op gaat rijden. Op straat heeft hij inderdaad wel honger :)
Die lipo's zouden het inderdaad moeten kunnen trekken.

De verwachte rijdtijd hangt natuurlijk af van Hoe je ermee gaat rijden, maar 6-9 minuten moet kunnen lijkt mij.
Deze Team C wagen is zonder meer Zeer stevig. Ook hierbij hangt het er van af hoe je ermee rijdt.. Als je geregeld een stoeprandje meepakt gaat er vast een keer wat aan de wielophanging kapot.
Het enige wat aan de mijne kapot is gegaan, is de aandrijf-as vanaf het midden-diff naar het achter-diff.. Voor de rest is het wellicht wat om reserve wielen + banden te hebben.. Die slijten uiteraard..
Het EU warehouse heeft die op voorraad, maar helaas niet met de witte wielen:

Harde compound:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=89411

Medium:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=89407

Soft:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=89403

Dit zijn allemaal wel banden met straat-profiel
 
Dankje voor je reactie had al even gekeken naar bandjes want verwacht dat die wel snel gaan :) Die staan even op de favoriete lijst.

In hoeverre is het mogelijk om met de standaard electronica bijvoorbeeld ipv 2 X 2S op 2 X 3S te rijden en is dat nog handelbaar en levert dat snelheid en evt. langere rij duur op?
 
Wat voor'n lipo's deze wagen nodig heeft hangt een Beetje af van de ondergrand waarmee je er op gaat rijden. Op straat heeft hij inderdaad wel honger :)
Die lipo's zouden het inderdaad moeten kunnen trekken.

De verwachte rijdtijd hangt natuurlijk af van Hoe je ermee gaat rijden, maar 6-9 minuten moet kunnen lijkt mij.
Deze Team C wagen is zonder meer Zeer stevig. Ook hierbij hangt het er van af hoe je ermee rijdt.. Als je geregeld een stoeprandje meepakt gaat er vast een keer wat aan de wielophanging kapot.
Het enige wat aan de mijne kapot is gegaan, is de aandrijf-as vanaf het midden-diff naar het achter-diff.. Voor de rest is het wellicht wat om reserve wielen + banden te hebben.. Die slijten uiteraard..
Het EU warehouse heeft die op voorraad, maar helaas niet met de witte wielen:

Harde compound:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=89411

Medium:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=89407

Soft:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=89403

Dit zijn allemaal wel banden met straat-profiel
Heb je ervaring met deze banden? Ben wel benieuwd naar hun grip en vooral slijtvastheid. Zeker omdat de orginele banden nogal snel slijten op de straat.
 
Dankje voor je reactie had al even gekeken naar bandjes want verwacht dat die wel snel gaan :) Die staan even op de favoriete lijst.

In hoeverre is het mogelijk om met de standaard electronica bijvoorbeeld ipv 2 X 2S op 2 X 3S te rijden en is dat nog handelbaar en levert dat snelheid en evt. langere rij duur op?
Volgens mij is het niet mogelijk en moet je zowel de esc als motor vervangen. Je zal waarschijnlijk iets langere rijtijden krijgen omdat je iets rustiger met je gas zal omspringen.
 
Die ceed banden zijn veel te duur voor de kwaliteit /prijs verhouding . De dish velgen van HK zijn vele malen beter , geven meer grip en langere levensduur , beide gebruikt op wedstrijden met de Losi ten x rally ,de hk banden gaan veel langer mee, rijden op een hogere spanning (cellen) geeft in theorie langere rijtijden .Het is wel afhankelijk van de beheersing van de berijder , liever een enkels 3s lipo nemen met hoge capaciteit als twee packs in parallel , want je laadt de packs zoals je ze gebruikt , dus serie rijden is serie laden en viceversa , Dus ook de lader moet dus bv (bij 2x2p ) 4s aankunnen met de bijbehorende stroom , enkel laden en als parallel gaat nog wel maar je haalt niet het hoogst mogelijke rendement .

http://www.hobbyking.com/hobbyking/...h_White_Wheel_On_road_Tire_17mm_Hex_2pc_.html
 
Ik rijdt de wagen (met de standaard motor) op 6S.. Of de standaard ESC dat aan kan, kan ik niet vertellen want mijn ESC deed het niet goed (vervangen door een HobbyWing ESC)
 
Ik rijdt de wagen (met de standaard motor) op 6S.. Of de standaard ESC dat aan kan, kan ik niet vertellen want mijn ESC deed het niet goed (vervangen door een HobbyWing ESC)
Was het verschil in snelheid en acceleratie groot tussen 4s en 6s?

In het ergste geval blaas ik de ESC op of kan er meer kapot gaan hierdoor?
 
Ik heb geen GPS-tracker info over het verschil. Qua gevoel veranderd de wagen van snel, tot iets waar je echt mee moet opletten.

Zoals gezegd heb ik een aandrijf-as kapot gedraaid op 6S, maar dat kan ook pech zijn uiteraard.. Verder vindt de mijne 6S prima so-far..
 
Nog even het verschil tussen de slijtage banden

Links naar rechts , ceed , HK oud , HK nieuw
Ceed is trainingsrondje van 7 minuten , de middelste 4 wedstrijden oud en 12 x training a 7 minuten , bij de ceed gaat de wang slijten .

Hoe hoger de cellen des te hoger de acceleratie dus te hoger de slijtage , vooral bij de el cheapo auto HK, zullen de lagers assen diff's, dogbone's ect hard slijten dus genoeg van dat pisbakken staal op voorraad nemen, ook zal er eerder schade worden gereden met hoge aantallen cellen , denk aan controle en behendigheid bestuurder , je kan beter voor een ander merk kijken bv losi , asso , hpi , duurder maar ook vele malen duurzamer , ik heb de auto erg snel afgeschreven op 4 s omdat de slijtage en sleuteltijd erg hoog is .......
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    194,7 KB · Weergaven: 166
Ik snap niet helemaal wat het 'el cheapo auto' vandaan komt. De straatprijs van de Team-C wagen is +/- $ 600
Niet heel anders dan bv een Kyosho Interno GT (vergelijkbare wagen lijkt mij).. Of is Kyosho ook een el cheapo merk?

Paulie's vraag lezend lijkt hij me nou niet 1-2-3 een wedstijd rijder.. Voorlopig een basher?
 
Ik snap niet helemaal wat het 'el cheapo auto' vandaan komt. De straatprijs van de Team-C wagen is +/- $ 600
Niet heel anders dan bv een Kyosho Interno GT (vergelijkbare wagen lijkt mij).. Of is Kyosho ook een el cheapo merk?

Paulie's vraag lezend lijkt hij me nou niet 1-2-3 een wedstijd rijder.. Voorlopig een basher?
Ja klopt beginnende rijder/basher.
 
Back
Top