NOG een Charter

wel een mooi moment om t kleurenschema te delen....

Zo moet ie worden. kleuren Oracover 40 en 43

yr-kty-carpatair-flight-training-cessna-152-ii_PlanespottersNet_220705.jpg


040.jpg
043.jpg
Heel mooi! Maarrr... ook heel slecht zichtbaar op een beetje afstand.
Die kleuren groen zitten in bijna iedere natuurlijke achtergrond, hier in Nederland.
Ik gebruik daarom (zie avatar) een oogverstuikend kleurtje dat tegen alles goed afsteekt, gecombineerd met de complementaire kleur en wit. En dat terwijl ik 60% op gevoel vlieg i.p.v. gezicht...
 
We gaan t meemaken Bruno. Oracover is al in huis.

Had via marktplaats een landingsgedtelletje gevonden. Helaas al naast dd soldeerverbinding gebroken. Was sowieso poppenspul. Geen 4mm verenstaal als op tek.
Toch maar zelf buigen dan....
 
Hallo Femmo..

Het ruitje is koud over een buisje gebogen en met seconden lijm op een los houten frame geplakt. De charter is wel aan de voorzijde aangepast, tevens is hij uitgevoerd met een motorkap.
Led niet op de schrijf fouten op de schets.
DSC08003_JPG.jpg


DSC05996_JPG.jpg


gr EJJK.
 
Ik heb helaas geen geschikte hobbykamer om houtbouw te plegen....

Maar ik zou er bijna zo weer zin in krijgen....
 
:worship:Ik vraag mij af of blauw en wit nu de juiste kleuren zijn voor een zo opvallend mogelijk vliegtuig aangezien in de lucht vaak blauw en wit voorkomt.

Mvg,

Pascal.
Heel mooi! Maarrr... ook heel slecht zichtbaar op een beetje afstand.
Die kleuren groen zitten in bijna iedere natuurlijke achtergrond, hier in Nederland.
Ik gebruik daarom (zie avatar) een oogverstuikend kleurtje dat tegen alles goed afsteekt, gecombineerd met de complementaire kleur en wit. En dat terwijl ik 60% op gevoel vlieg i.p.v. gezicht...
 
Ik vraag mij af of blauw en wit nu de juiste kleuren zijn voor een zo opvallend mogelijk vliegtuig aangezien in de lucht vaak blauw en wit voorkomt.

Hangt van je oogafwijking af: ik weet niet meer welke kleur bij welke afwijking hoort, maar rood en blauw zijn twee uitersten in de brekingsindex. De een ziet rood beter, de ander ziet blauw beter.
Da's een kwestie van voor jezelf uitproberen.

Ik had zelf altijd een voorkeur voor rood en geel of rood en wit.
 
Ik had 'errugus gelesah'... dat... Kawasaki Groen de best zichtbare kleur in de lucht is. En op de snelweg...

In ieder geval heb ik een kanarie gele F5B gevlogen... in grijze lucht en bij zonnenschijn... en bleef beter zichtbaar dan m'n oranje witte versie. En dat is een zeer ranke vogel. Ook knal groen heb ik ze zien vliegen... Enigma... dat was met grijs weer goed... en met het zonnetje verdween ie in de hel blauwe hemel...
Maar ik vlieg met een groen-wit-rode pizza kleur op mijn trainer... en blijft behoorlijk zichtbaar. Geen grijze muis. Maar ben ook niet kleurendoof....
 
zolang onder en boven maar extreem anders zijn.

boven rood, onder wit.
boven zwart, onder geel.
zulke dingen.

op afstand wil je kunnen zien wat de bovenkant, en de onderkant van de vleugel is.

ik doe vaak op de bovenkant een printje, of patroon. dat zie je op de grond.
onderkant is meestal vlak, met 1 of 2 rechte strepen.
contrast tussen boven en onder.. je wilt niet meerdere sec twijfelen of je nu naar de bovenkant of de onderkant kijkt..
 
Hallo Femmo..

Het ruitje is koud over een buisje gebogen en met seconden lijm op een los houten frame geplakt. De charter is wel aan de voorzijde aangepast, tevens is hij uitgevoerd met een motorkap.
Led niet op de schrijf fouten op de schets.
DSC08003_JPG.jpg


DSC05996_JPG.jpg


gr EJJK.

Dank je!

Kleuren;
T blijft groen wit. Is weer s wat anders. Ik zal s nadenken over een onderscheidende onderkant.
 
Ik vraag mij af of blauw en wit nu de juiste kleuren zijn voor een zo opvallend mogelijk vliegtuig aangezien in de lucht vaak blauw en wit voorkomt.
Heel mooi! Maarrr... ook heel slecht zichtbaar op een beetje afstand.
Die kleuren groen zitten in bijna iedere natuurlijke achtergrond, hier in Nederland.
Ik gebruik daarom (zie avatar) een oogverstuikend kleurtje dat tegen alles goed afsteekt, gecombineerd met de complementaire kleur en wit. En dat terwijl ik 60% op gevoel vlieg i.p.v. gezicht...
Is dit een antwoord op je vraag? Ik heb vaak te maken met zowel blauwe lucht als groene bomen. Mijn basiskleur, die ik als achtergrond dus na >40 jaar nog steeds moet tegenkomen, zit er precies tussenin.
full
full

je wilt niet meerdere sec twijfelen...
Uuhhh.... Nee!
full
 
heren bedankt voor de kleuren input.

Het blijft dus wit groen.;)
Mochten er mensen zijn die hier nog verder over willen filosoferen; graag een dedicated draadje aanmaken.:rolleyes:

nog fff off topic; de dag dat ik met zo'n line controled toestel durf te vliegen moet nog komen! laatste foto:eek: scary!
knap hoor.
 
Hmmm.
Net eens een weegschaal gepakt.
1925 gr
Model moet nog gedeeltelijk beplankt worden en bespannen.
Het oude Robbe uitangspunt van 1900 gr zit er dus niet in.
Misschien toch al uitkijken naar een .40 tweetaktje...die Irvine .25 is misschien toch iets aan de lichte kant als ik over t gewicht schiet.
 
Back
Top