Hoi zal mezelf eerst even voorstellen, kom nu net kijken in deze hobby en ben er weg van.
Ben 40jaar en zit in het oosten van het land, zou leuk zijn als er mensen zijn uit de buurt van Borculo om mee te gaan rijden, en ervaringen mee te wisselen.
Mijn eerste indruk van deze hobby is fantastisch met zijn ups en downs, en ga hier dan ook zeker verder mee.
Ik heb dus een NitroBone aangeschaft 2ehands maar ondervind wat kleine problemen, sommige zelf al opgelost met eigen inzicht maar er zijn er nog een paar waar ik liever wat hulp zou bij willen krijgen.
Als eerste iets met de wielophanging waar de wielmeenemer aanzit bevestigd, deze zit vast met twee kogelschroeven die weer in een metalen huls zitten, maar naar even rijden gaan enkele niet allemaal steeds losser uit zichzelf, op deze manier al een as kwijt geraakt. Kan ik dit met blauwe threadlock misschien zekeren of een moertje er tussen die dan de boel verzekerd(dan komen de wielen wel iets verder naar buiten)?
Volgende hoe krijg ik de motor exact recht geplaatst ten opzichte van het hoofdtandwiel, hebben jullie hier een handigheid voor( ik gebruik het papiertjes systeem) want nu valt me op dat de slijtage niet gelijkmatig is op de tandwielen van het middendif.
Als laatste, en ik weet dat er heel veel over is geschreven en YT staat er vol mee, maar toch de afstelling van de carburateur.
Hij was goed denk ik, maar ben toen in Enschede geweest en daar heeft de beste man hem op standaard instelling gezet, de auto kreeg van alles te weinig(hij liep er wel goed op) dus lsn en hsn werden rijker gezet.
Nu ging de auto niet meer aan na montage van de spullen, na veel gedraai van mij kant loopt hij maar heb die schroeven weer gigantisch moeten indraaien( foto's volgen indien gewenst), en nu moet ik choken om te starten en dan gaat het redelijk, maar zet ik de lsn weer rijker dan verzuipt ie weer.
Tot slot met al die instellingen op de carburateur, armer zetten bedoel ik zuipt ie nog als een tierelier 5min met een volle tank, btw heb er een 15 motor op zitten.
Toevoeging: het koppelingshuis was kapot gegaan samen met zn schoenen, maar nu was die niet meer te leveren met 13T, dus heb nu een zelfde maar met 14T erop zitten.
Alle hulp zou ik ontzettend dankbaar voor zijn, nog suggesties of aanvullingen nodig laat het me weten.
Vriendelijke groet, Dennis
ps: excuses voor misschien niet de juiste namen voor de bepaalde onderdelen, ben lerend.

Ben 40jaar en zit in het oosten van het land, zou leuk zijn als er mensen zijn uit de buurt van Borculo om mee te gaan rijden, en ervaringen mee te wisselen.
Mijn eerste indruk van deze hobby is fantastisch met zijn ups en downs, en ga hier dan ook zeker verder mee.
Ik heb dus een NitroBone aangeschaft 2ehands maar ondervind wat kleine problemen, sommige zelf al opgelost met eigen inzicht maar er zijn er nog een paar waar ik liever wat hulp zou bij willen krijgen.
Als eerste iets met de wielophanging waar de wielmeenemer aanzit bevestigd, deze zit vast met twee kogelschroeven die weer in een metalen huls zitten, maar naar even rijden gaan enkele niet allemaal steeds losser uit zichzelf, op deze manier al een as kwijt geraakt. Kan ik dit met blauwe threadlock misschien zekeren of een moertje er tussen die dan de boel verzekerd(dan komen de wielen wel iets verder naar buiten)?
Volgende hoe krijg ik de motor exact recht geplaatst ten opzichte van het hoofdtandwiel, hebben jullie hier een handigheid voor( ik gebruik het papiertjes systeem) want nu valt me op dat de slijtage niet gelijkmatig is op de tandwielen van het middendif.
Als laatste, en ik weet dat er heel veel over is geschreven en YT staat er vol mee, maar toch de afstelling van de carburateur.
Hij was goed denk ik, maar ben toen in Enschede geweest en daar heeft de beste man hem op standaard instelling gezet, de auto kreeg van alles te weinig(hij liep er wel goed op) dus lsn en hsn werden rijker gezet.
Nu ging de auto niet meer aan na montage van de spullen, na veel gedraai van mij kant loopt hij maar heb die schroeven weer gigantisch moeten indraaien( foto's volgen indien gewenst), en nu moet ik choken om te starten en dan gaat het redelijk, maar zet ik de lsn weer rijker dan verzuipt ie weer.
Tot slot met al die instellingen op de carburateur, armer zetten bedoel ik zuipt ie nog als een tierelier 5min met een volle tank, btw heb er een 15 motor op zitten.
Toevoeging: het koppelingshuis was kapot gegaan samen met zn schoenen, maar nu was die niet meer te leveren met 13T, dus heb nu een zelfde maar met 14T erop zitten.
Alle hulp zou ik ontzettend dankbaar voor zijn, nog suggesties of aanvullingen nodig laat het me weten.
Vriendelijke groet, Dennis
ps: excuses voor misschien niet de juiste namen voor de bepaalde onderdelen, ben lerend.


Laatst bewerkt: