De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
13923353_858646027612441_4584792836200225708_o.jpg

bekende?
 
Het plaatje komt me redelijk bekend voor, nu zien die tentjes er qua vorm altijd wel hetzelfde uit.
Dit was de opgeruimde kant, heb je ook een kiekje van de andere zijde?
 
Mag je gerust hardop zeggen hoor.....
Weet jij hoe His Puffness daarop reageert? Nounounou nou?

Enige discretie is dus wel op z'n plaats, want zeg nou zelf, waarvoor gebruik je een fluitketel?

Om water te koken!

En waarvoor gebruik je gekookt water?

.............(vul zelf het antwoord in en kleur de plaatjes).

Hint: hij heeft zelf nog steeds niet gereageerd en dat is niet 'des Puffs', dus...............
 
Uhh water koken, ik niet....

Gisteren controle gehad van beveiliging, met bootjes de Rijn geïnspecteerd en primitief gegeten aan waterkant, daarna lang kouwe thee en mijn ritme aangehouden. We hadden wel personeel bij de inspectie, lees Erwin, voorzichtig ook een bootje gegeven en dat ging redelijk. De beveiliging heeft wel het nationale doorgeef kado in beslag genomen, dat geeft te denken...... (Overigens exact nog hetzelfde doosje en ongeopend).
image.jpeg
 
.De vlammen kwamen van het druipende vet van de speklappies die als eerste gecremeerd werden. Na 3 HJ's, verdeeld over 3 uren smaakte dat naar meer, dus volgden een aantal worstjes, hamburgers en spiesjes dezelfde weg via mond, slokdarm en wat daarop volgt. (Verdere anatomische details graag opzoeken in Wiki)
Na zonsondergang toch maar de warmte van de Ger opgezocht en daar diverse neuten be- en geproefd. Rond 03:15 maar eens plat gegaan, om vanochtend rond 09:30 door een montere Erwin gewekt te worden. Koffie, Ei mit Speck en een bammetje, nog een keer koffie en toen op huus an.

Qua varen de volgende bijzonderheden:
De Bond van Russische Boegschutters is niet geheel en al tevreden over het ontwerp, waterdichtheid en vaar-eigenschappen van Maartens "Varende Vulpen";

We hebben Harm regelmatig kolen horen scheppen aan boord van Maarten Clyde Puffer; na het aanhoren van verhalen over arbeidsomstandigheden aan boord van deze scheepjes krijg ik steeds meer bewondering voor Harm. Knap dat hij zonder schelden, tieren en vloeken het scheepje van voldoende stoom kan voorzien dat het bijna in plané komt;

Thames Tug gedroeg zich keurig op de Rijn: lekker lomp.
Wiesel-klasse gedroeg zich ook zoals het hoorde: snel en wendbaar.

En als klap op de vuurpijl: Erwin heeft gevaren!
Met een rose scheepje...
Het moet niet veel gekker worden: zometeen gaat hij aan de thee!
(Oh nee, die ligt nu in mijn werkplaats... Nou ja, raak ik ooit wel kwijt...)
 
Ja. Bijna.
Overigens een correctie op mijn voorgaand bericht: ik vernam uit een zekere bron het volgende:

Baggeraar zei:
moe, voldaan, vuil en nog niet klaar.
Slikgatdeksels en spuikraan zitten in en op de ketel.
kolenbunker weer op zijn plaats en 8 zakken er in leeg gekiept.
Nu alle afsluiters, de veiligheden en het mangatdeksel nog.

Dát was dus die herrie uit jouw Clyde puffer, Maarten... Geen wonder dat je speaker overstuur raakte.
 
Wel relaxt dat varen.
Tijdens vliegen heb je nauwelijks de gelegenheid om een lastig insect bij je kop weg te slaan, terwijl je tijdens het varen gewoon je zender neer kunt leggen om bv. de brandnetels te gaan bewateren.

Een beetje looping of rol bleek niet mogelijk, maar er was toch een nieuwe optie; de achteruit.
Die kennen de vliegers ook wel; wind waait harder dan het toestel door de lucht vliegt of recht omhoog - motor uit - recht omlaag (met staart naar beneden), maar dit was makkelijker.

Wat de bedoeling was van het geheel automatisch (en volkomen willekeurig?) wisselen van de vooruit-functie naar achteruit is mij nog steeds onduidelijk, maar dat zal wel bij zo'n eerste "ervaring" horen.
 
Wel relaxt dat varen.
Tijdens vliegen heb je nauwelijks de gelegenheid om een lastig insect bij je kop weg te slaan...
Je kunt je ook gewoon wat meer wassen.

Erwin Lokhorst zei:
Wat de bedoeling was van het geheel automatisch (en volkomen willekeurig?) wisselen van de vooruit-functie naar achteruit is mij nog steeds onduidelijk, maar dat zal wel bij zo'n eerste "ervaring" horen.

Ik zal proberen je het uit te leggen.
Allereerst is een boot vrouwelijk. Dat houdt al in dat ze van nature wispelturig is.
Ten tweede: deze boot was rose. Dat versterkt punt één.
Ten derde: His Pufness heeft getracht het gemis aan een "derde dimensie" te compenseren door de zender iets "creatiever dan gebruikelijk" te programmeren.
Zonder PIC vind ik dat overigens een prestatie van formaat, maar dat terzijde.
Als vierde en laatste: je blijft op het water een beginneling, en we zullen geen gelegenheid voorbij laten gaan om dat er even in te wrijven.

Verder: vandaag nog lekker gevlogen?
 
1, 2 & 3 maken dus deel uit van het gordiaans algoritme van Puff?

4 zul je ook gelijk in hebben.
Wellicht eens een model-zeilbootje? Een mix van aerodynamiek, actief knuppelen en onderwijl toch nog wat tijd kunnen hebben de brandnetels te kunnen helpen.

---- Nee. Ik moest een keuze maken tussen de zater- of zondag.
Ik ben bang dat ik dankzij de plensbui onderweg naar huis, niet de juiste keuze heb gemaakt.
 
Als vierde en laatste: je blijft op het water een beginneling, en we zullen geen gelegenheid voorbij laten gaan om dat er even in te wrijven.

Tsja.... dat komt logischerwijs omdat het moeilijkheidsniveau van het besturen van een RC bootje nu eenmaal ongeveer tussen "hamertje tik" en je allereerste Duplo-doos met wel twee blokjes ligt....

Er IS geen ander niveau dan dat van beginneling...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top