De Berg is van Jan!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mmmm conclusie, een Volvo is een een oude mannetjes bak, dat klopt wel. Jan is of nog in de midlife maar waarschijnlijker gewoon een Benidorm basterd. En hobbyist heeft het uit knopje gevonden, hé hé wat een zege!
Met een laro ben je gewoon lomp, niks mis mee overigens. Maar nu weten we nog niet alle smeuïge details van de Normandië trip...
 
Mmmm conclusie, een Volvo is een een oude mannetjes bak,
Wat jij wil... D'r passen in ieder geval een Titanic, Bismarck en een Yamato tegelijk in, samen met alle nodige attributen en de bestuurder.
En in Bagger z'n bolide: Een dikke stoomsleper, een tot zender omgebouwd Ikea-meubel, de nodige bedrijfsstoffen voor de sleper en een kruiwagen.
Dat zie ik ze in een Gollufie nog niet doen.

Maar nu weten we nog niet alle smeuïge details van de Normandië trip...
En dat houden we zo. Voor de minder smeuïge details: die kun je op FB terugvinden.
01.jpg


02.jpg
 
Wat jij wil... D'r passen in ieder geval een Titanic, Bismarck en een Yamato tegelijk in, samen met alle nodige attributen en de bestuurder.
En in Bagger z'n bolide: Een dikke stoomsleper, een tot zender omgebouwd Ikea-meubel, de nodige bedrijfsstoffen voor de sleper en een kruiwagen.
Dat zie ik ze in een Gollufie nog niet doen

Ja, dat is waar, het erin tillen is natuurlijk wel steeds moeilijker geworden.... toch?
 
Wat jij wil... D'r passen in ieder geval een Titanic, Bismarck en een Yamato tegelijk in, samen met alle nodige attributen en de bestuurder.
En in Bagger z'n bolide: Een dikke stoomsleper, een tot zender omgebouwd Ikea-meubel, de nodige bedrijfsstoffen voor de sleper en een kruiwagen.
Dat zie ik ze in een Gollufie nog niet doen.

In mijn 'Gollufie' in ieder geval niet. De bagageruimte van mijn voertuig is weliswaar een kleine 1500 liter (achterstoelen neergeklapt), maar jullie vervoeren je eigen modelletjes, attributen en bestuurder maar zelf.
 
achterstoelen neergeklapt
Pfff.
Ik zie iedereen in een golluffie achterin altijd dwars zitten (iets met beenruimte???), dus dat neerklappen van de leuning levert hoogstens een 50 cm extra op.
Tel dat bij de "riante" kofferbakruimte van 60 cm op en je kan net een doos lange lucifers laden: duidelijk niets voor de echte scheepsmodelbouwer.
 
Allereerst: doe die gekleurde bril weg.

Vervolgens: kijk voortaan op de weg vóór je en niet naar de dames, die op de achterbank van auto's zitten, die bestuurd worden door testosteron pubers met gehoorschade.

Vervolgens: vergelijk de inhoud van de bagageruimte van het gebakkie, waar je nu in rijdt eens met die van een Golf IV variant.

Daarna: ga je diep schamen [trefwoorden: aannames, verkeerd].

Tenslotte: denk na bij de aanschaf van een volgende auto.
 
In mijn 'Gollufie' in ieder geval niet. De bagageruimte van mijn voertuig is weliswaar een kleine 1500 liter (achterstoelen neergeklapt), maar jullie vervoeren je eigen modelletjes, attributen en bestuurder maar zelf.

Om voornoemde 3 modellen te vervoeren hoef ik maar een deel van de riante achterbank neer te klappen.
Dus.
Bovendien kies ik er voor om mijn eigen scheepsmodellen zelf te vervoeren.
Het risico is me te groot dat ik, na het vervoeren van het spul in een willekeurig type VW, met sjoemelsoftware zit opgescheept.

En by the way:
1.500 liter Jan de Wandelaar ga jij niet achterin je "Variant" (Variant op wat eigenlijk? Een Trabant?) krijgen.
 
Om voornoemde 3 modellen te vervoeren hoef ik maar een deel van de riante achterbank neer te klappen.
Dus.
Bovendien kies ik er voor om mijn eigen scheepsmodellen zelf te vervoeren.
Het risico is me te groot dat ik, na het vervoeren van het spul in een willekeurig type VW, met sjoemelsoftware zit opgescheept.

En by the way:
1.500 liter Jan de Wandelaar ga jij niet achterin je "Variant" (Variant op wat eigenlijk? Een Trabant?) krijgen.

Bij ons Golfje betwijfel ik of er een deel van de 3-persoons achterbank neergeklapt moet worden voor een paar van die oversized modelletjes. Volgens mij passen die er zo wel in en blijft er dan nog ruimte over voor andere modelletjes. Dat is nu eenmaal het voordeel van een stationcar, die een tamelijk rechte achterkant heeft in plaats van zo'n 'moderne' schuin lopende om het een sportieve uitstraling te geven, die 't ie niet heeft. Bij mij mag een stationcar er dan ook uitzien als een stationcar, geen flauwekul.

Aan het vervoeren van Jan de Wandelaar heb ik totaal geen behoefte, dat drink ik niet. Tja, en dan zo'n opmerking over 'Variant' is zooo vreselijk ondermaats, dat ik alleen maar even laat weten, dat-ie vreselijk ondermaats is. Afgunst? Overigens is een Trabant één van de weinige automerken, die ik nooit heb gehad (wél naar tevredenheid in gereden). Niet, dat-ie mij te min zou zijn, want ik hoef niet aan de buren te laten zien, dat ik graag te veel wegenbelasting betaal, maar het is er nooit van gekomen.
 
Sjonge, wedstrijdje wie heeft de grootste, of heeft het meest te compenseren, eigenlijk dus wie is de grootste...
 
Bij ons Golfje betwijfel ik of er een deel van de 3-persoons achterbank neergeklapt moet worden voor een paar van die oversized modelletjes. Volgens mij passen die er zo wel in ...
Sjongejonge... Ik dacht dat jij techneut was. Die zeggen altijd: " Meten is weten" en houden zich verre van uitdrukkingen als: "volgens mij..."

Corrien zei:
" andere modelletjes"
Type a.s. schoondochter zeker?

Dat is nu eenmaal het voordeel van een stationcar, die een tamelijk rechte achterkant heeft in plaats van zo'n 'moderne' schuin lopende om het een sportieve uitstraling te geven, die 't ie niet heeft. Bij mij mag een stationcar er dan ook uitzien als een stationcar, geen flauwekul.
Zijn het daar in ieder geval over eens.

Corrien zei:
Aan het vervoeren van Jan de Wandelaar heb ik totaal geen behoefte, dat drink ik niet.
Nou, met je gevoel voor medemenselijkheid gaat het ook al berg (niet Berg)afwaarts. Drinken doet men met (de) mate(n), weet je nog?

Corrien zei:
Tja, en dan zo'n opmerking over 'Variant' is zooo vreselijk ondermaats, dat ik alleen maar even laat weten, dat-ie vreselijk ondermaats is.
Prima. Zo was hij namelijk ook bedoeld.
 
Sjongejonge... Ik dacht dat jij techneut was. Die zeggen altijd: " Meten is weten" en houden zich verre van uitdrukkingen als: "volgens mij..."

Denk jij nou echt, dat ik ga meten aan jouw modelletjes of aan een a.s. schoondochter?

Sjonge, wedstrijdje wie heeft de grootste, of heeft het meest te compenseren, eigenlijk dus wie is de grootste...
Kijk eens, die Volvo rijders beginnen te zanikpieren over de VW Golf, dus wat moet ik dan? Stelletje patsers, een beetje neerkijken op een Golf. Bahbahbah en nog eens bah.
 
Ondanks dat het nog lang geen kerst is:
Hohoho... Wie begon er te zanikpieren? Ik heb alleen de volgende opmerking gemaakt:

Roel van Essen zei:
Ik rij in een auto. Niet in Gollufje.
Straks beticht je me er nog van dat ik een petje draag. Tsss....

Daar is geen woord Frans bij. (Een knappe prestatie met een vakantie in Frankrijk nog vers in het geheugen, maar dat terzijde.)
JIJ zet jouw voertuig op één lijn met bovengenoemd type. En start een mini-cursus zanikpieren voor beginners die barst van de vooronderstellingen over een bepaald niet nader te noemen Zweeds automerk.
Overigens ben ik onbekend met de term "obitas voertuig". Kun je die even uitleggen?

Ach gut, voor mijnheer Van Essen is een VW Golf te min. Die moet zo nodig een Volvo. Zo'n obitas voertuig, waarvoor je te veel betaalt aan wegenbelasting omdat-ie veel en veel te zwaar is. Een soort tank dus, die bestaat uit één en al kreukelzone. Alles t.b.v. de veiligheid van de bestuurder, zodat die aan den lijve niks merkt als 't ie tegen een paaltje rijdt. Later merkt-ie dat natuurlijk wel, maar dan aan z'n portemonnee. Aangezien er door al die kreukelzones meteen een flinke schade ontstaat ben je natuurlijk meteen een aantal stappen van de korting op je autoverzekering kwijt.

Ondergetekende rijdt al sinds het behalen van zijn rijbewijs schadevrij. Dus niet tegen paaltjes. Dit tot groot verdriet van de autoverzekering, die elk jaar gedwongen is om voor een luttel bedrag mijn voertuig weer te verzekeren.

Corrien zei:
Kijk, en als je met een 'Gollufje' met een flink gangetje tegen een paaltje rijdt, wat mijn duifje dan ook deed, ga je naar de dichtstbijzijnde sloperij, haalt daar voor € 105 een bumper, een linker spatbord en een binnenscherm en ga je vervolgens samen met de zoon een paar uurtjes sleutelen. Dat is ook nog eens leerzaam en goed voor het saamhorigheidsgevoel binnen de familie.

En passant je Duifje de schuld geven van een buts in je jokmobiel is natuurlijk wel het laagste wat je kun doen...
 
Ach, mijnheer Van Essen denkt de bal terug te kunnen kaatsen. Nou, ik begin niet met de opmerking: "ik rijd in een auto, niet in een Volvo". Dat is niet mijn stijl.

Enne nee, ik barst niet van de vooronderstellingen over een Zweeds automerk. Ooit, in een grijs verleden, heb ik zelf een 240 gehad, een bakbeest van een stationcar. Enne nee, ik ga niet zo ondermaats doen om nu te beweren, dat iedereen in zijn leven wel eens een vergissing maakt, maar wel dat toendertijd al - we spreken 1986 - Volvo's wat extra gewicht meezeulen, wat uiteraard iedereen toen ook al wist en waarmee ik niets verkeerds schrijf.

Dat het een ouwe-l*llen-auto is, zijn de woorden van His Puffness en wie ben ik om hem tegen te spreken? Ik laat niet eens horen of ik het met hem eens ben.

Tja, en ik kan wel beweren, dat het mijn schuld is dat ons Golfje er uitziet als een golfplaat (zoals de zoon beweert), maar dan zou ik onwaarheden schrijven. Het scheelt trouwens al een heel stuk, dat de zoon er niet in rijdt. Dat was met de vorige Golf overigens wél het geval, maar dat terzijde.
 
De banken kunnen zeker niet plat in het huidige model? Zo komen er nooit kleinkindertjes....
 
De tijden zijn veranderd Maarten. Tegenwoordig wordt de auto van pa en ma daarvoor niet meer geschikt geacht. Trouwens, het joch heeft zelf z'n eigen auto's (geen 'Gollufies').
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top