Krijg servohevel niet los

Servo werkt niet meer na een harde klap.
Nu wil ik de servo eens openmaken om te kijken wat er binnenin scheelt,en zien dat het gemaakt kan worden.
Maar ik krijg de servo hevel niet los,en het inbus kopje is van fabriek uit al rond gedraaid van binnen :(
Nu het enige wat rest lijkt me is het kopje uitboren,maar voor ik daar aan begin wil eerst even horen dat het misschien anders kan(maar denk het niet)de hobby is nog nieuw voor me.
Het gaat om de arrma typhon en daar zit de servo arrma durango in,kan ik het niet maken ga ik wel proberen voor het in garantie te krijgen.
 
Als je het kopje uitboort, zit de draad van de schroef nog steeds in de servo.
Kun je een gleufje dremelen in het kopje, en de schroef met een platte schroevendraaier uitdraaien?
Een torx die nét een maatje groter is erinslaan/tikken heeft bij mensen ook nog gewerkt om terug grip te krijgen op een dolle zeskant.
 
Maar als je dat kopje uitboord en je haalt de hevel eraf steekt de schroef dan niet uit dat je die met een tang kan losdraaien?

Met dremel lukt niet,kan daar niet aan,schroef zit in de arm.
En met torx al geprobeerd maar durf niet doorkloppen,schrik om nog meer kapot te doen binnenin.
 
Afhankelijk van hoe vast de schroef zit wil het wel eens werken om de schroevendraaier in het kopje te lijmen met secondelijm oid heb ik wel eens gelezen.
Daarna doet u de schroef in aceton en valt hij er na een poosje zo weer af.
Daarna zou ik voor de zekerheid wel even wat WD40 oid op de schroevendraaier spuiten tegen eventuele roest.
 
De truk met de torx heeft toch gewerkt,even wat harder geklopt.
Maar wat een werk voor die eruit te halen,eigenlijk vooral voor de kabel die zit helemaal onder een plaatje door waar de esc opzit. Een hele auto uit elkaar voor de kabel eruit te krijgen o_O
Dat is ondertussen gelukt,nu openmaken
 
Ok zoals je kan zien op de foto's,is het middenste tandwiel wat tanden kwijt,dat zal waarschijnlijk de oorzaak wel zijn.
Kan je die tandwielen apart krijgen of is dat een hele set?
En zou ik dat op garantie kunnen claimen?
 

Bijlagen

  • IMG_1336.JPG
    IMG_1336.JPG
    71,5 KB · Weergaven: 239
Tandwielen zijn meestal hele setjes.

Garantie kun je proberen maar ik denk dat je pech hebt. investeer meteen in een iets betere servo, de rtr servo's zijn meestal net niet sterk genoeg.
 
Wss,denk niet dat ik de moeite zal doen dan voor de garantie. Zo'n setje kost me een 20€,dus dan kan ik deze repareren en als reserve houden.
En kijken voor een andere en betere,was ik zoiezo al van plan,omdat bij de andere men wielen al niet 100% meer recht kwamen

Wat raden jullie aan?Ik zie savox wel veel terug komen en liefst een waterdichte ook.
 
Yup savox of futuba, het belangrijkste is dat even goed moet kijken wat je doet en waar je vaak rijdt.

De ene waterdichte kan 10 meter onderwater terwijl de andere mega klappen kan krijgen en amper onderwater kan, dus effe wat huiswerk doen [emoji16]

Sent from my SM-G928F using Modelbouwforum.nl mobile app
 
De stukje zijn besteld om de huidige servo te maken,nu zijn ze pas binnen een week leverbaar.
Om dit weekend toch te kunnen rijden(en 2de servo komt altijd van pas)heb ik een andere servo gaan halen in de winkel,ééntje van Hitec hs-5646wp hebben ze mij gegeven.
Wou die van savox maar ze hadden geen waterdichte binnen,anders was het weer wachten,daarom deze van Hitec.
Die van Hitec is ook 12kg terwijl de huidige 15kg is,is dat voldoende? Anders vraag ik om hem om te ruilen naar ene van savox.

Juist terug naar de winkel gebeld ,want nu past deze weer niet.
Is 2mm langer en de schroeven langs de zijkant zijn nog kleiner dan de huidige,dus kan ik hem niet vast zetten ook niet :confused:
Nu wachten dat de winkel mij terug belt,want de persoon was even niet beschikbaar.
 

Bijlagen

  • IMG_1339.JPG
    IMG_1339.JPG
    174,1 KB · Weergaven: 162
Maar als je die plastidip erop doet en je moet de servo openhalen,moet je wel elke keer herbeginnen,en zoals hij zelf in het filmpje zegt,dat het er niet echt fraai uitziet.
Ik ga is googelen wat het verschil eigenlijk is tussen de behuizing van een waterdichte en een gewone servo. Of zijn de waterdichte altijd uit een plastieken behuizing misschien?
Morgen kan ik terug naar de winkel en neem de auto mee en kan omruilen zonder probleem,dus kan ik kijken wat ik doe,waarschijnlijk toch voor de savox,al menen ze in de winkel wel goede ervaringen te hebben met Hitec,wat weten jullie van dat merk?
 
Maar met die bison kit ga je de servo ook weer niet meer openkrijgen.
Maar heb al idee dat ik eerst ga proberen,om de randen dicht te maken.
Dan het extra vet aan de tandwielen en zien dat ik een rubbertje vind voor mee aan de servo arm dat daar niks mee binnen komt.

Maar om terug te komen op de servo die niet past.
Weet niet hoe het bij andere auto's is(hobby is nog nieuw) maar bij de typhon past de servo ergens tussen. En als ik even naar de afmetingen kijk van andere servo's,gaat er geen enkele andere tussen gaan zonder iets aan te passen,dat kan eigenlijk toch niet? Ook de schroeven van die Hitec die ik heb,zijn veel dunner...
Maakt niet uits om iets aan te passen,maar dat is wel de bedoeling niet denk ik dan toch.
En als ik dan al iets aanpas aan die behuizing waar de servo tussen komt ,is al zo dun. Want als ik de huidige servo liet werken om te kijken,zat er al vrij veel beweging op,wat ook niet de bedoeling is volgens mij.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    316,5 KB · Weergaven: 144
Bisonkit is geen superlijm hoor. Je trekt de kapjes zo weer van elkaar en je pulkt zo de kit er weer vanaf.
 
Je kunt in plaats daarvan ook siliconenkit gebruiken.
Lijmt niet maar dicht wel. Bisonkit blijft idd. rubber-achtig maar zodra er goed kontakt is, gaat het ook vast. (kontaktlijm)
 
@Rhelie ,toch heeft @Roelof hier geen ongelijk in...
Die bisonkits zijn meestal gemaakt voor hout,rubber en dergelijke,maar op plastiek zal dit niet zo vlug een mega verlijming geven.

Maar die van de winkel heeft me ook een hint gegeven. Hij zij me van een waterdichte spray te gebruiken voor electronika,die gebruiken ze ook niet voor niets om electronische delen waterdicht te houden.
 
Nu ik heb vanmorgen naar de winkel geweest,en idd die servo van Hitec was wel een buitenmaatje volgens hem,die was 417mm,da ging hij eens nakijken(ik had de auto mee naar de winkel)Nu heb ik ene van savox 1257tg 10kg wel maar,maar ik vertrouw op zijn oordeel.
Hij heeft eens naar mij servo saver gekeken en die gaf geen krimp,waarschijnlijk daardoor dat de vorige servo is kapot gegaan. Da moet van fabriek uit geweest zijn,heb de auto een 6 weken ,en ben daar nog noet aan geweest,wist ineens nog niet dat,dat die servosaver was:rolleyes:
Vanavond of morgen die andere inbouwen en ben benieuwd...
 
Back
Top