Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Roelof zei:De stationairschroef is een simpele blokkering voor de gasschuif van de carburateur. als de schuif nu geheel dicht valt moet je de stationair weer iets indraaien totdat er weer een klein spleetje blijft staan.
For the record; de stationairschroef en de barrelstop zijn twee verschillende dingen. Een stationairschroef is NIET de schroef die de minimale stand van de barrel bepaalt. Dat is de barrelstop, en heet niet de stationairschroef.
Dit:
is 100% fout. Wat deze persoon beschrijf, is de barrelstop, niet de stationairschroef.
Heel kort door de bocht kun je het zo beschrijven:
- de hoofdnaald bepaald hoeveel brandstof de motor in totaal krijgt
- de stationairnaald (of schroef) bepaald hoeveel daarvan geknepen wordt rond stationair
- de schroef die de minimale gasopening bepaald, heet de barrelstop, niet de stationairschroef.
Op de foto:
A: hoofdnaald
B: stationairschroef
C: barrelstop
1. Low end needle affects the mixture below 1/2 throttle for most engines. Use it to adjust the idle and the transition from idle to full throtttle.
2. High end needle affects mixture above 1/2 throttle. Adjust it so engine is running 300-400 rpm shy of max lean rpm at wide open throttle.
in het losi manual staat toch wat andersDie schroef heeft met stationair niet zoveel te maken
Mja..... sla een gemiddelde automanual open en wat jij een barrelstop noemt (en ook wel mag heten) is overal omschreven als de idle screw of vertaald ook wel de stationair schroef, je regelt het toerental zonder het mengselverhouding te veranderen.