Myford ml7 probleem

Discussie in 'Stoom techniek' gestart door bythex, 25 apr 2017.

  1. bythex

    bythex

    Lid geworden:
    6 nov 2014
    Berichten:
    22
    Locatie:
    Regio Utrecht
    Hallo, ik heb sinds een week een raar geluid in mijn myford draaibank ik hoop dat jullie mij kunnen helpen dit probleem op telossen.

    Zie de video voor het geluid.


    Met vriendelijke groet Daan
     
  2. kees.vanderheijden

    kees.vanderheijden

    Lid geworden:
    26 sep 2014
    Berichten:
    89
    Locatie:
    nearby Zierikzee
    Klinkt als een tandwiel dat net wel net niet raakt. Misschien de kap aan de buiten kant even losmaken ? Wat ook kan is dat de automatische voeding aan staat, daardoor wordt het geluid ook anders.
     
  3. Myford_by_Yoshi

    Myford_by_Yoshi

    Lid geworden:
    22 jan 2017
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Vlaardingen
    Beste Daan,
    Heb je al geconstateerd waar dit geluid vandaan komt?
    Je kunt dit makkelijk doen door een schroevendraaier op alle lager delen te zetten en vervolgens met je oor op het handvat te luisteren.
    Waar de "tik" het hardst of het massiefst klinkt, zit waarschijnlijk ook het probleem.
    Nog makkelijker is het om hier een stethoscoop voor te gebruiken.

    Groetjes Yoshi
     
  4. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.828
    Locatie:
    As,België
    anders doen zoals de buren
    de dokter langs laten komen die hebt zo een ding
    en het visiet trek je terug van de ziekenkas
    en je zit geen uren te kloten die vind dat direct

    gr raf
     
  5. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    Misschien eerst alle riemen losnemen en dan bij de motor beginnen.
    Mogelijk een tussenas daarna bijnemen en dan weer luisteren.
    Wellicht is het mogelijk om met een "stille" boormachine de hoofdas aan te drijven en dan te luisteren waar het geluid vandaan komt.
    Zomaar wat ideeën.
     
  6. fanaat

    fanaat

    Lid geworden:
    9 sep 2012
    Berichten:
    759
    Locatie:
    Tilburg dus een KRUIK
    Probeer de blokkering voor het tandwiel van het dubbelwerk dieper in het tandwiel te drukken met het inbusboutje,liggen de V snaren niet te strak,mogelijk is het axiale druklager beschadigd,zitten de V snaar schijven nog vast,verder zijn het allemaal glijlagers!

    Groeten Fanaat.
     
  7. fanaat

    fanaat

    Lid geworden:
    9 sep 2012
    Berichten:
    759
    Locatie:
    Tilburg dus een KRUIK
     
  8. fanaat

    fanaat

    Lid geworden:
    9 sep 2012
    Berichten:
    759
    Locatie:
    Tilburg dus een KRUIK
    Misschien het blokkeernokje voor het dubbelwerk niet diep genoeg in het tandwiel gedrukt.
    Groeten
    Fanaat
     
  9. kuifje

    kuifje

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    203
    Locatie:
    Tielt - west.vl
    hoi
    misschien eens vragen aan myford solution.nl
     

Deel Deze Pagina