Oei... daar vraag je toch wel iets....
Ik denk dat alleen Zimmermann je daar echt iets zinnigs over kan vertellen.
Lopen zal het ongetwijfeld, maar naar mijn ervaring zijn Zimmermanns meer "dempers" dan "boosters", in de zin van dat ik van bijvoorbeeld een Reso-pijp van Zimmermann nooit heb gemerkt dat die meer vermogen gaf dan andere resopijpen.
In dat opzicht ben ik natuurlijk wel een "slechte" tester, want ik heb me nooit zo bezig gehouden met het vinden van absoluut topvermogen, maar uiteraard kijk ik bij bijvoorbeeld de overstap van de ene naar de andere uitlaat heus wel of het ding ook meer of minder vermogen oplevert...
Maar als je zoals je zelf zegt, het vermogen niet nodig hebt, maakt het ook geen drol uit, want zelfs als die Zimmermann demper "eigenlijk iets te restrictief" is, zal die 55 er altijd nog meer vermogen mee leveren dan die 50. En hij zal er ook prima en netjes mee lopen.
Hij zal hooguit niet zijn volledige potentiëel kunnen ontwikkelen, maar zoals je zei, dat heb je niet nodig.
En een wat restrictievere pijp heeft in elk geval het voordeel van een wat hogere tankdruk, en dus een wat constanter en beter beheersbaar mengsel, en wat meer tegendruk is ook goed voor het brandstofverbruik (minder onverbrand mengsel in de uitlaat). Dat laatste zal niet veel zijn, maar het is mooi meegenomen, niet?
Mijn gedachte zou zijn: als je het topvermogen niet nodig hebt, gewoon die Zimmermann er op schroeven, en verder niet over nadenken.