traxxas e-revo probleem met inbouwen nieuwe hobbywing quicrun 8BL 150

Ik heb een poging gedaan maar als ik nu alles aan zet kan ik eerst niet rijden daarna gaat hij vanzelf naar voren rijden in neutraal. Als ik achteruit rijd dan stopt hij en als ik vooruit rijd gaat hij harder rijden dan in neutraal hoe komt dit is hij kapot of doe ik iets fout??
 
welke zender heb je, met manuele draaiknoppen, of eentje met digitale knoppen en een schermpje?
Ik zou gewoon mijn gastrim beetje bij beetje achteruit zetten tot hij stilstaat wanneer je de gashendel niet aanraakt.


motordraden foutief zou een oplossing zijn mits de auto vooruit rijdt wanneer hij achteruit moet en omgekeerd.
 
welke zender heb je, met manuele draaiknoppen, of eentje met digitale knoppen en een schermpje?
Ik zou gewoon mijn gastrim beetje bij beetje achteruit zetten tot hij stilstaat wanneer je de gashendel niet aanraakt.


motordraden foutief zou een oplossing zijn mits de auto vooruit rijdt wanneer hij achteruit moet en omgekeerd.
ik heb de tq van traxxas 27 MHz
 
draai je gastrim nog wat verder terug op de zender, kun je hem zover draaien dat de auto uiteindelijk wél stilstaat?
 
Wat ook soms 'problemen' geeft is als de regelaar een remfunctie (1e keer gashendel achteruit) heeft vóór hij in achteruit gaat (2e keer gashendel achteruit), en de rem dus op de 'vooruit' staat,

Dat zou resulteren in de eerste keer dat je gasgeeft de auto eigenlijk remt en dus niets doet, maar als je gas herpakt hij het dan wel doet...

Dan moet je het systeem omwisselen: de motordraden wisselen (bij brushless 2 van de 3 draden wisselen), alsook het gaskanaal omswitchen op je zender, en eventueel weer wat bijtrimmen.
 
Wat ook soms 'problemen' geeft is als de regelaar een remfunctie (1e keer gashendel achteruit) heeft vóór hij in achteruit gaat (2e keer gashendel achteruit), en de rem dus op de 'vooruit' staat,

Dat zou resulteren in de eerste keer dat je gasgeeft de auto eigenlijk remt en dus niets doet, maar als je gas herpakt hij het dan wel doet...

Dan moet je het systeem omwisselen: de motordraden wisselen (bij brushless 2 van de 3 draden wisselen), alsook het gaskanaal omswitchen op je zender, en eventueel weer wat bijtrimmen.
heb ik gedaan ik houhet probleem hetis even rijden en dan stopt hij er mee
 
wat is 'even rijden', 2 seconden, of zolang je je gas niet loslaat?

Werkte de auto voordien goed met de originele elektro?

Welke accu's gebruik je, en zijn deze voldoende opgeladen?

Is de deze motor (+ regelaar?) nieuw?
 
En wat is nu precies nog het probleem:

je krijgt hem niet stil in neutraal,
of de auto 'stopt ermee' ?

wat is 'stopt ermee' : de auto doet niets meer, je kunt nog sturen maar geen gas geven, ... kun je herpakken na een paar seconden, of... ? Doe eens hetzelfde met zeer weinig gas, kun je dan wél, welliswaar traag, blijven rijden? Of doe eens hetzelfde met de wielen van de grond, hoelang kun je dan gasgeven?

Je rijdt met lipo batterijen? Hebben deze genoeg capaciteit, of 'c'-waarde om voldoende stroom te leveren?
 
Hoe lang duurt het voor hij afslaat, een paar seconden, of bij de eerste keer volgas?

Doe eens de test met zeer weinig gas te geven, en zeer traag heen en weer te rijden (dan trek je weinig stroom, en kan het al niet liggen aan je accu's die niet zwaar genoeg zouden zijn, of de regelaar die om de een of andere reden in veiligheid zou gaan), duurt het zo langer voor de auto ermee ophoudt?
 
Hoe lang duurt het voor hij afslaat, een paar seconden, of bij de eerste keer volgas?

Doe eens de test met zeer weinig gas te geven, en zeer traag heen en weer te rijden (dan trek je weinig stroom, en kan het al niet liggen aan je accu's die niet zwaar genoeg zouden zijn, of de regelaar die om de een of andere reden in veiligheid zou gaan), duurt het zo langer voor de auto ermee ophoudt?
met weinig gas 11 sec met veel gas 26 sec
 
Dus je kunt 26 seconden rijden zoals je zou willen, of zoals zou moeten, en dan slaat hij af? Knippert er iets van lichtjes op de regelaar? Heb je de manual waar eventueel de betekenis van kan instaan? Worden motor, regelaar, kabels of stekkers zeer warm? ...

De vorige motor en regelaar, waren ook brushless, of brushed? De nieuwe heb je gekocht omdat het sneller zou moeten zijn? Heb je rekening gehouden met de tandwielverhouding dat veel snellere motoren misschien een iets kleinere pinion moeten hebben om op toeren te raken?

Iemand anders misschien die nog iets zinnigs kan bedenken?
 
Dus de e revo behoudt dezelfde accu's, dezelfde motor(en), enkel een andere regelaar?
De vorige regelaar was defect?

antwoord ook eens vorige vragen:
Knippert er iets van lichtjes op de regelaar wanneer hij afslaat?
Heb je de manual waar eventueel de betekenis van kan instaan?
Worden motor, regelaar, kabels of stekkers zeer warm?
Kan er mogelijks storing in de stekkers zitten?
...
 
Back
Top