Hoi, Hier kun je alles kwijt over de nieuwe Traxxas TRX-4. Ik heb hem nu 2 weken en vind het een pracht wagen met veel opties... Hier een filmpje van de mijne.....
Even een test voor foto`s uploaden... De bandenmaat vind ik erg groot standaard en de wielen zijn erg licht. Origineel zijn ze 118mm en heb er eens andere onder gezet die zijn 108mm. Als je de body verlaagt, ziet het er aardig uit. Maar vind de Fenders dan weer te groot worden. Deze heb ik nu besteld....118mm omdat ik dat toch mooier vind staan. Deze zijn 108mm... Dit zijn de orginele....
Specificaties: Het geheel nieuwe ontwerp van de Traxxas TRX4 staar garant voor ongekende terreinkwaliteiten. Op een uniek nieuw chassis is de body geplaatst van een Landrover Defender. Deze carrosserie is gedetailleerd op schaal weergegeven. Een functioneel reservewiel, brandstof jerrycans, een roofrack en een bullbar maken het off-road plaatje compleet. Een snorkel zou het doorwaden van een waterpartij mogelijk moeten maken. De Traxxas TRX4 is dan ook waterproof. De vitale delen zoals de elektronica zijn beschermd tegen water zodat grote plassen, modder en sneeuw geen beperking zijn voor de inzet van deze grote terreinwagen. Grote bodemvrijheid De Traxxas TRX4 heeft een grotere bodemvrijheid dan je van de wielen zou verwachten. De wielen zijn al groot, maar voor de ruimte onder het chassis zou je nog grotere banden verwachten. Dit komt omdat er een geheel nieuwe assen zijn toegepast. Het differentieel, dat normaal het laagste punt vormt, zit aanmerkelijk hoger. Dit maakt het mogelijk om nog grotere obstakels te overwinnen. Bovendien brengen de differentiëlen en de assen de kracht van de motor optimaal naar de wielen. Mede door deze innovaties is de Traxxas TRX4 de ultieme crawler die in elk terrein tot zijn recht komt. Een stijf chassis van staal Een stevig stalen ladderchassis zorgt voor de nodige stijfheid van de Traxxas TRX4. Deze stijve ruggengraat geeft houvast aan de wielophanging en vering zodat de wielen hun grip op de ondergrond maximaal kunnen vasthouden. De verbeterde geometrie van het chassis zorgen er voor dat de aandrijfassen onder een ideale hoek de differentiëlen kunnen aandrijven. De differentiëlen kunnen vanaf de zender bediend worden. Bij redelijk begaanbaar terrein kan er met twee ontgrendelde differentiëlen gereden worden. Wordt het terrein zwaarder, dan kunnen het voor- en achterdiffertieel onafhankelijk vergrendeld worden. Zo kan de Traxxas TRX4 altijd z'n grip op de situatie behouden. Maximaal koppel door transmissie De kracht van de motor wordt optimaal benut door de schakelbare transmissie. Kies aan de hand van de behoefte voor een hoge of lage gearing. Zorg voor optimale kracht en koppel door in de lage gearing de heuvel op te klimmen. Ga in de hoge gearing op volle snelheid van de heuvel af. Alles is onder controle te houden met de gebruiksvriendelijke afstandsbediening. Deze is zelfs uitgevoerd met cruise control voor de langere afstanden tussen de proeven. Zo is het mogelijk om voor langere tijd ontspannen te rijden. Met de fine tuning is het mogelijk om precies de gewenste snelheid te blijven rijden. Krachtige motor Vernieuwde elektronica, een krachtige Traxxas titan 550 21t motor en de Traxxas 3S 5000mAh iD LiPo batterij zorgen dat de Traxxas TRX4 volledig tot zijn recht komt. Het nieuwe XL-5 HV elektronische regelsysteem zorgt met deze combinatie voor rijtijden tot zo'n twee uur. De combinatie van een sterke motor, effectieve versnellingsbak, vernieuwde differentiëlen en een uitgekiend ontwerp zorgen voor ongekende prestaties van de Traxxas TRX4 crawler. De Traxxas TRX4 Scale and Trail Crawler staat zo garant voor optimaal plezier bij het bedwingen van elk obstakel in het ruigste terrein. Specificaties van de Traxxas Land Rover Defender TRX-4 - Lengte: 586.1mm - Breedte: 248.5mm - Rijhoogte: 79.74mm - Gewicht: 3.372kg - Hoogte: 291.61mm - Wielbasis: 324mm - Benaderingshoek: 56.49° - Afloophoek: 41.67° - Overschrijdingshoek: 56.97° - Lengte schokbrekers: 90mm - Velgen: 49 x 26mm - Wielen: 118 x 48mm
Er zijn er al heel wat van verkocht momenteel. Op de Trailmeetings rijden ze in konvooi achter elkaar aan.
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=969268633222259&id=153715441444253 Afgelopen weekend op de hobby en vrije tijd beurs in Leeuwarden
Alleen waren die hindernissen erg zielig voor zo'n grote beurs, daar hadden ze toch wel wat meer aandacht aan mogen besteden.
Ow dus jij weet het hele verhaal hier achter?? Hindernissen waren niet van ons, maar van de rijders. Er is een week of 3 voor de beurs besloten om te kijken of er genoeg rijders te vinden waren voor een demo. Toen moest ook nog alles gemaakt worden door 2 mensen. Er was vrijdag na de opbouw pas zekerheid over ruimte voor hun. Volgend jaar gaan we dit groter aanpakken. We zijn nu aan het kijken hoe we volgend jaar alles moeten doen/ wat we gaan doen. We zitten met maximaal aantal kaarten.
Weken van te voren zou er zand komen en uiteindelijk ging dat niet door, en dat hoorden ze al op tijd en hadden ze toch eerder erop in kunnen springen. De mini-z baan en 1:10 baan was je toch ook niet vergeten. Ik zeg beetje eigen schuld.
Wij hebben er helemaal niks aan gedaan. Dat hebben we uitbesteed. Wij hebben geen crawlers. Wij hebben de initiatiefnemers een plek gegeven om hun ding te doen meer niet.