Afstellen? Fluitje van een cent! Dead sticks... alleen als er weer zo een domme OS 46 AX een busje stript.
Ik vlieg ook elektro? 2x F5B grastrimmers? En... een delictate verbeterde Rascal 40 op Hyperion+planetair...
en helemaal doorgerekend, tot het hoogst mogelijke rendement... laatste stukje verantwoord potentiaalverschil uit de accu's te kunnen lepelen...
Maar hoe vaak ik niet weer accu's heb lopen ontladen, omdat de uitgerekend de hemelpoort, op 's mijns' vliegdagen per se open moest?
En dan oeheej, opletten, accu niet te ver leeg van de Rascal vliegen? Ondanks nifty telemetrie?
Accu, accu, uccu... piep, piep, piep... zucht.
Nja... hij wordt idd niet vet. Verlengt technisch wel de levensduur... en het hangaar stof plakt wat minder... daaaa's wel voordeel? Overigens klinkt de aandrijving als een gezond stuk elektrogereedschap.... Turbine sound...
Dannnn.... trekt de domste brandstofkist die ik heb al dik 13 jaar ruige tevreden baanjes... totdat er weer een cilinderbusje... gefileerd wordt. Dan rookt het uit mijn oren.
Gaatje in de lucht? Dan is de brandstoffer snel in de auto gesmeten met startkist en al, in een handomdraai, voor je nog gedag kunt zeggen... of hoi, al in de lucht... bijna sneller dan dat iemand z'n accu verwisseld, of er naar wijst...
Maar zo een viertaktje? Is er ook gebruikt, en zeker niet altijd afgetrapt. En maakt je kistje bijzonder! Soms mag er niet eens meer gevlogen worden met brandstof... dan houdt het op.
Over 20 jaar zijn er alleen nog maar e-auto's toegelaten... maar dan vlieg je een uur op een nifty brandstofcelletje. Waterstof.
Tuurrrrrlijk! Ieder z'n multi-meug... maar ho, ho, je moet hier ook porren en poken!?
Gr Bas
Ik vlieg ook elektro? 2x F5B grastrimmers? En... een delictate verbeterde Rascal 40 op Hyperion+planetair...
en helemaal doorgerekend, tot het hoogst mogelijke rendement... laatste stukje verantwoord potentiaalverschil uit de accu's te kunnen lepelen...
Maar hoe vaak ik niet weer accu's heb lopen ontladen, omdat de uitgerekend de hemelpoort, op 's mijns' vliegdagen per se open moest?
En dan oeheej, opletten, accu niet te ver leeg van de Rascal vliegen? Ondanks nifty telemetrie?
Accu, accu, uccu... piep, piep, piep... zucht.
Nja... hij wordt idd niet vet. Verlengt technisch wel de levensduur... en het hangaar stof plakt wat minder... daaaa's wel voordeel? Overigens klinkt de aandrijving als een gezond stuk elektrogereedschap.... Turbine sound...
Dannnn.... trekt de domste brandstofkist die ik heb al dik 13 jaar ruige tevreden baanjes... totdat er weer een cilinderbusje... gefileerd wordt. Dan rookt het uit mijn oren.
Gaatje in de lucht? Dan is de brandstoffer snel in de auto gesmeten met startkist en al, in een handomdraai, voor je nog gedag kunt zeggen... of hoi, al in de lucht... bijna sneller dan dat iemand z'n accu verwisseld, of er naar wijst...
Maar zo een viertaktje? Is er ook gebruikt, en zeker niet altijd afgetrapt. En maakt je kistje bijzonder! Soms mag er niet eens meer gevlogen worden met brandstof... dan houdt het op.
Over 20 jaar zijn er alleen nog maar e-auto's toegelaten... maar dan vlieg je een uur op een nifty brandstofcelletje. Waterstof.
Tuurrrrrlijk! Ieder z'n multi-meug... maar ho, ho, je moet hier ook porren en poken!?

Gr Bas
Laatst bewerkt: