Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Willy,
Ik wil best een keertje bij je komen vliegen, voor wat intense trainingsvluchtjes met je WOT (ga ik er wel van uit dat ik ook wat F5B trainingsvluchtjes kan doen..).
Een hotliner vliegt niet moeilijker dan de meeste toestellen met weinig v-stelling. Maar foutjes straffen ze wel harder af. Landen op een tip levert al snel moeilijk herstelbare schade op. De truuk is dus constant netjes te kunnen vliegen. 30 landingen met je WOT4 zonder rare zwiepers of gebroken props is een leuke graadmeter.
28 april in Vught...
Misschien kan Willy even met de Excalibur van Ronald vliegen?
Zomaar een idee?
Vught is 29 april.....
Dan ben je 28 april in ieder geval op tijd aanwezig om 29 april te kunnen vliegen.
Maar over het vliegen met de Excalibur, we hebben in het verleden vaak mensen met de Hawk laten vliegen en die is volgens mij een stuk lastiger.
Zolang je niet stuurt gaat het allemaal prima en laag bij de grond kan de ervaren piloot hem weer overnemen.
Maar dan weet je ongeveer wat je aan snelheid en reactie kan verwachten bij een model dat ietsie sneller is dan een WOT.
Advies is: vooral niet bang zijn voor je model, jij bent de baas, niet dat stuk plastic in de lucht.
GJ
En dus?....... zit je ons nou gewoon in spanning te laten? [emoji2]De Ion Pro+ is binnen.
Ik heb mijn twijfels over de AXI.
Die is ook niet heel goedkoop en het vermogen is ook niet heel erg enorm voor het geld.
Ik zou het zelf proberen met een SK3 motor van Hobbyking voor 34 euro.
https://hobbyking.com/nl_nl/turnigy-gliderdrive-sk3-competition-series-3858-4-6-840kv.html
De enige vraag is wat is de diameter van de motor want opgaven van Hobbyking willen niet altijd kloppen.
En dan zou ik ook meteen bezuinigen op de spinner, neem dan een Reisenauer.
RFM is mooi maar wacht daarmee tot je een grotere motor hebt.
En een 13x9... ik zou een 15x13 of zo nemen, je toerental is al vrij laag en je snelheid zal met een 9 inch prop op maximaal 125 km/u liggen.
Is dit niks?
De B40 was vroeger een F5B wedstrijdmotor.
Prijs is verhandelbaar en je hebt er ook nog een wegwerp regelaar bij.
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s...iebemotor-4-4-1-mit-regler/811600535-249-1924
Ik zou 115 euro bieden incl verzending.
GJ[
AXI is wel OK, er zullen geen magneten uitvallen.
Maar dat gebeurd voor zover ik weet ook niet meer bij Hobbyking motoren.
En de wikkelingen van een AXI zijn ook niet van de kwaliteit van een dure Plettenberg of Strecker.
Ik denk dat op het moment de kwaliteit van een AXI misschien marginaal beter is, misschien iets beter koper, iets betere lagers.
Maar dat zullen de meeste vliegers niet meer merken.
Risico van een gebruikte Hacker.
Hij kan te heet geworden zijn, dan zijn de magneten niet meer goed maar als ik zie welke regelaar erop zit lijkt me die kans klein.
Gear gaat bijna niet stuk.
Ook in combinatie met die regelaar zal de kans erg klein zijn.
Voordeel is dat alles te repareren is,
Een gear trek je vrij makkelijk uit elkaar, spoelt hem uit, stopt er nieuwe tandwielen in en vet en voor een paar tientjes is ie weer nieuw.
En voordeel, gebruikt zal ie altijd nog wat geld opleveren.
Ik was even aan het zoeken en de motor werd gebruikt in de F5B 7 cel klasse (7 nicads)
Dat maakt het wel lastig want je zit net tussen 2 en 3S lipo in.
In die 7 cel klasse draaiden ze hem met een 15x15 prop en trokken dan 100A.
Volgens mij hebben de belgen nog die klasse gevlogen (Luc, Willy en Wim).
Je zou op een 3S lipo (gokje) een 15x13 kunnen draaien, dan zal je ook ergens op 100A zitten.
Maar dat kan Gerben wel uitrekenen.
GJ