WillydeWoofer
Forum veteraan
Hmm, gaat het over mij?
Ik heb ooit wel eens ruim 320 km/u op de A9 gereden ('s nachts) en elke dag reed ik wel 200+ op de N201.
Kwestie van risico's inschatten en als er niemand in de buurt rijdt kan dat best, mits je een goede auto hebt.
Met een modelvliegtuig kan je ook best wel rare dingen doen, als iedereen maar op de hoogte is dat je in de lucht bent.
Als ik mijn F5B kistje even ging testen dan wachtte ik tot er niemand meer op het veld was en vroeg ze ook niet te gaan vliegen als ik rakken vloog.
Vaak was het al zo dat als ik met het oranje monster aan kwam lopen ze al van het veld gingen omdat ze het eng vonden, het gaat gewoon te hard om te bevatten.
Helaas worden grote modellen (ook zwevers) als veilig aangezien dus iedereen durft er wel bij in de buurt te blijven.
Maar 10 kilo bij 100 km/u doet best pijn, als je het al na kan vertellen.
Bij de ACK in Stompetoren waren we ook erg streng met aankondigen wanneer je ging landen zodat mensen weten dat er iets richting hun komt.
Als je iets ziet dan kan je het eventueel proberen te ontwijken.
Er staan zat filmpjes op Youtube van modellen die tussen mensen landen.
En of dat dan een stuurfout is of een technisch defect doet er niet toe, de klap is even hard.
Het kan iedereen gebeuren, op de F5B Eurotour in Zeewolde ben ik bijna onthoofd door het duitse weltmeisterteam omdat er bij hun een servo mee stopte (gesponsord team, alles het beste van het beste) alleen konden ze hun model niet meer sturen dus kwam ie zwevend achter mij aan terwijl ik mijn eigen kist pakte.
Ik hoorde ze net op tijd schreeuwen.
Het scheelde 10cm.
GJ