Goedemorgen allemaal,
Na een een jaar of 15 wil ik het vliegen weer gaan oppakken.... vroeger veel gevlogen met een GC freedom 20 trainer, in de tijd een curare40 gebouwd maar deze heeft maar net 1 a 2 keer gevlogen, de club waar ik zat (Emmeloord) moest wijken voor nieuwbouw en zat tijdelijk zonder veld, wildvliegen vond ik uit den boze enzo kwam mijn hobby stil te liggen.
Ik ben toen overgestapt naar modelracen, eerst electro, en op het laatst nk’s 1:8 .
Nu ik verhuisd ben en vlakbij vliegveld Seppe woon krijg ik het van dag 1 al weer helemaal te pakken, ik ben geregeld bij de baan aan het kijken en intussen ook al aan het buurten gegaan bij vliegclub “deGrondpiloten”
En Tja...... als je eenmaal weer bij zon club bent geweest, ben je verkocht
Ik ben al weer een aantal dagen van mn vrije tijd op dit forum aan het lezen en zit nu heel sterk te denken om de knoop door te hakken en bij hobby in langs te gaan...... (ik weet nu al dat ik dan niet met lege handen thuis kom
)
Ik heb de tip gekregen om met een calmato trainer opnieuw te beginnen, nu lees ik ook in diverse topics dat de calmato sport ook heel goedmoedig vliegt en dus geschikt is om het gevoel opnieuw weer op te pakken...
Ik zou graag jullie mening weten en dan vooral van de mannen die met deze kist vliegen/of gevlogen hebben
ik zit met het dilemma dat de trainer wellicht een iets betere optie is om opnieuw te beginnen, anderzijds weet ik dat als ik het weer in de vinger heb, ik toch een laagdekker wil vanwege het strakkere vliegbeeld...
Denken jullie dat het ook met de calmato sport kan ?? Of toch de trainer ....
Dan de motorisering, ondanks dat ik zelf gezien heb dat Electro power zat heeft, heb ik toch sterk een voorkeur en liefde voor een 4takt, nu denk ik aan de saito fa 62 b .... graag jullie mening of dit geschikt is, of dat een fa82 ook zal voldoen en wellicht zo op een volgende kist over kan (mooie piper pawnee bv.)
Alvast dank voor de reply’s
Groeten Richard
Na een een jaar of 15 wil ik het vliegen weer gaan oppakken.... vroeger veel gevlogen met een GC freedom 20 trainer, in de tijd een curare40 gebouwd maar deze heeft maar net 1 a 2 keer gevlogen, de club waar ik zat (Emmeloord) moest wijken voor nieuwbouw en zat tijdelijk zonder veld, wildvliegen vond ik uit den boze enzo kwam mijn hobby stil te liggen.
Ik ben toen overgestapt naar modelracen, eerst electro, en op het laatst nk’s 1:8 .
Nu ik verhuisd ben en vlakbij vliegveld Seppe woon krijg ik het van dag 1 al weer helemaal te pakken, ik ben geregeld bij de baan aan het kijken en intussen ook al aan het buurten gegaan bij vliegclub “deGrondpiloten”
En Tja...... als je eenmaal weer bij zon club bent geweest, ben je verkocht

Ik ben al weer een aantal dagen van mn vrije tijd op dit forum aan het lezen en zit nu heel sterk te denken om de knoop door te hakken en bij hobby in langs te gaan...... (ik weet nu al dat ik dan niet met lege handen thuis kom

Ik heb de tip gekregen om met een calmato trainer opnieuw te beginnen, nu lees ik ook in diverse topics dat de calmato sport ook heel goedmoedig vliegt en dus geschikt is om het gevoel opnieuw weer op te pakken...
Ik zou graag jullie mening weten en dan vooral van de mannen die met deze kist vliegen/of gevlogen hebben
ik zit met het dilemma dat de trainer wellicht een iets betere optie is om opnieuw te beginnen, anderzijds weet ik dat als ik het weer in de vinger heb, ik toch een laagdekker wil vanwege het strakkere vliegbeeld...
Denken jullie dat het ook met de calmato sport kan ?? Of toch de trainer ....
Dan de motorisering, ondanks dat ik zelf gezien heb dat Electro power zat heeft, heb ik toch sterk een voorkeur en liefde voor een 4takt, nu denk ik aan de saito fa 62 b .... graag jullie mening of dit geschikt is, of dat een fa82 ook zal voldoen en wellicht zo op een volgende kist over kan (mooie piper pawnee bv.)
Alvast dank voor de reply’s
Groeten Richard