uitlaat radial

Hallo,
De motor heb ik gebouwd om te kijken of het voor mij mogelijk was met mijn mogelijkheden w.b gereedschap.
Tegen mijn echtgenote gezegd "Als tie vief minutn lup heb ik mien lol". Hoef ik niet te vertalen denk ik.
Na in totaal ongeveer 1 draai uur. liep er een boutje los in het carter waardoor er 1 big-end tap los ging en de motor met een klap stil stond.
Een hulp drijfstang een beetje vervreten en de moederdrijfstang krom.
Geleerde les: altijd boutjes e.d. in de motor borgen tegen losdraaien.
Dat bewegen, het lijkt wel een rubberen motor, komt door de kwaliteit van de camera.
Hij is nu in de revisie, maar door mijn oog problemen is dat al 3 jaar zo.
Nu, na hoornvlies transplantaties in beide ogen, gaat het wel weer, ik kan tenminste mijn schuifmaat weer aflezen.:banana:
 
@ Brutus, hij hangt inderdaad op rubber shockmounts, maar misschien werdt daardoor de camera
wat op een dwaalspoor gebracht
Rieks
 
hij hangt inderdaad op rubber shockmounts, maar misschien werdt daardoor de camera
wat op een dwaalspoor gebracht
Neuh, dan is dat een normaal verschijnsel, dat de motor langzaam LIJKT heen en weer te bewegen.... Is vergelijkbaar effect met de "achteruit draaiende wielen" in western-films....

Ik heb ook een paar filmpjes waar de motor heen en weer lijkt te zwaaien, omdat de testbank doorveert en de motor begint te trillen.
 
Laatst bewerkt:
Timo, ik heb jou een berichtje gestuurd met een suggestie van een mogelijke oplossing
Notificaties/meldingen
Voor privébericht/conversaties/discussies kent het forum een paar handige opties zodat je o.a. antwoorden in discussie of in mailbox niet meer over het hoofd ziet. Je kunt een e-mail notificatie en/of een scherm-melding krijgen bij ontvangst van een reactie/privébericht/conversatie/post. Dit kan ook bij aantal andere forum-gebeurtenissen, zoals reacties in een discussie waarop je geabonneerd bent. Erg handig, je ziet niets meer over het hoofd :)

E.e.a. is in te stellen door rechtsboven op je gebruikersnaam te klikken, daar zijn de diverse instellingen, ietwat onhandig, verdeeld over
Conversaties versus profielposts
PB = privé bericht, op dit forum heet het conversatie. Je start een conversatie met een gebruiker door te klikken op foto'tje of naam van de betreffende gebruiker, er opent een klein venstertje en daarin klik je op start een conversatie.
Of je start een conversatie/PB door rechtsboven op een pagina te klikken op Postvak In → Conversaties → Start Nieuwe Conversatie.
Je kunt ook via profielposts communiceren, door op iemands gebruikerspagina te berichten te plaatsen, maar die berichten zijn openbaar op jouw @Peppie profielpagina, iedereen kan ze lezen, en meedoen.

E-mail adressen :(
Om te voorkomen dat de spamrobots e-mail adressen vinden, kun je beter geen e-mail adres (of telefoonnummer) in een discussie (openbaar!) plaatsen. Hoogstens een creatief verminkte versie plaatsen: blabla apestaart ziggo nl, of zoiets. Het veiligst is om e-mail adressen uitsluitend via conversatie/PB door te geven.
Het heeft geen zin een eenmaal geplaatst e-mail adres te bewerken, want het blijft onderwater ongewijzigd. Helemaal verwijderen is dan het devies.
Berichten/titels kun je gedurende twee dagen na plaatsing wijzigen, daarna zijn ze bevroren. Na die periode kun wijziging aan moderatoren vragen middels klik op Meld onder betreffende (openings)bericht.
 
Hallo Ron,
Ik wilde Timo een tekening sturen van een na-demper in DXF, maar die wordt niet ondersteund door dit forum.
Dat tekeningetje mag iedereen wel zien natuurlijk.:frustie:
 
we zijn weer een stapje verder. heb echter nog steeds het probleem dat de motor op 4 cilinders loopt. De cilinder waar de inlaat verticaal naar beneden loopt is de gene die het niet doet. Kwam er dus achter dat deze verzoop. Heb dus de centrale aanzuig aangepast. De 5 inlaten komen nu niet meer bij elkaar.
image-2019-01-27.jpg
 
Gisteren de motor laten lopen. Hetzelfde probleem. vannochtend de motor 144 grafen verdraaid op de bok gezet. zodat ik nu een andere cilinder onder had. blijkt deze nu niet te lopen. weet nu even niet hoe ik dit op moet lossen. denk er over om de motor 36 graden gedraaid op debok te zetten. kijken wat er gebeurd. overigens wel met een 22x10 prop getest.

 
Zet maar eens een fijn gaasje in die centrale aanzuig, vlak voor waar de vijf openingen uitkomen. Of een dammetje, wat de olie wat meer de luchtstroom in werpt.
Je probleem is dat de olie langs de wand van het centrale aanzuigkanaal stroomt (olie en brandstof scheiden al vrijwel direct achter de sproeier van elkaar), en net als alle vloeistoffen, kruipt dat naar de onderkant. Die cylinder krijgt dus de meeste olie. Ik heb/had een vergelijkbaar probleem met mijn Boxer, waar om een of andere reden er ook méér olie naar de linker cylinder ging dan naar de rechter, bij lage gasstanden (de gasklep schuift wat opzij als jet gas dicht gaat, waardoor de smoor-opening niet meer midden voor de centrale aanzuig zat, en de olie dus een voorkeur voor de linker aanzuigbuis kreeg.
Ik heb dat bij mijn Boxer opgelost met een heel klein schoepje in het inlaat kanaal, wat het probleem niet helemaal oploste, maar wel een stuk leefbaarder maakte.
 
Laatst bewerkt:
befankt voor je reactie. Op de laatste foto zie je aan de carburateur aan de linker zijde een pijpje zitten. Deze steekt tot in de carter. voorbij de wand waar de 5 gaten zitten. Zou dan hier een gaasje of een dammetje op moeten zetten?
Als ik nu een busje maak die over dat buisje heen valt en die dan inwendig iets kleiner is dan de binnendiameter, dan heb ik een dammetje in de hele omtrek.
 
Back
Top