Deelbare vleugel

Ik heb gezien dat er verschillende DLG’s met deelbare vleugel beschikbaar zijn. Zijn er mensen die er al ervaring mee hebben en dat hier willen delen?

Ik wil van de zomer een DLG meenemen op vakantie en ben benieuwd of dit soort toestellen dan ook mee te nemen zijn als ruim- of handbagage tegenwoordig.

Jeroen heeft ooit eens een “koffer-dlg” gemaakt, was een vernuftig ding. Misschien zijn er inmiddels ook andere ervaringen?
 
  • Like
Reactions: jve
Mijn laatste Flitz heeft een deelbare vleugel (rechterkant, halverwege) maar omdat ik nooit de vleugel eraf haal, laat staan de vleugel deel, was ik dat eigenlijk al vergeten. Wordt samengehouden door een strook tape, geen omkijken naar...

Eigenlijk hebben ze tijdens het mallen 'gewoon' 2 buisjes ingewerkt en nadien de vleugel doorgezaagd.

Ik loop ook al een tijdje met 'een transportkist' in mijn hoofd te prakizeren. iets zoals een 'blokkendoos' van vroeger...

images
 
Ik weet dat Martijn Vink een Flitz 2 heeft met een deelbare vleugel.
Deze vervoert hij ook in een koffer en gaat mee op de fiets naar wedstrijden. [emoji1320]

Volgens mij is het een geweerkoffer, maar weet dat niet zeker.
Hij heeft een draadje waar die ook in voorkomt volgens mij.
Lukt ff niet om een linkje te plaatsten maar hij staat onder F3K met subject: Vink vliegt weer F3K, verslag van een herintreder
 
Jeroen heeft ooit eens een “koffer-dlg” gemaakt, was een vernuftig ding. Misschien zijn er inmiddels ook andere ervaringen?


Volgens mij had deze ook een deelbare romp, met een verbinding net zoals bij een deelbare carbon hengel dacht ik. Daardoor paste het geheel incl. zender in een kleine samsonite-achtige koffer, en dan kan het wel tegen een stootje.
(Overigens betwijfel ik of zijn koffer niet gewoon in de cockpit mee ging ipv in het ruim[emoji12])
 
Dat was een mooi project. Heb er met veel plezier op exotische plaatsen mee gevlogen. En nee, hij kreeg geen voorkeursbehandeling aan boord. Gewoon met de andere koffers in het ruim. Hij paste in een samsonite. De vleugel was deelbaar op 2 plaatsen buiten de topdrive aansturing. De huidige deelbare vleugels passen niet in een normale koffer. 75 cm is te lang. De romp was inderdaad ook deelbaar. Met een koker van carbon net achter de vleugel.
Helaas is heeft hij de reis naar Nieuw zeeland niet overleefd. De bedoeling was het ontwerp nog wat te verbeteren, maar er zijn nog te veel projekten die dat in de weg zitten.
 
Vortex heeft m ook, BGO heeft me n offerte gestuurd, waarvoor dank, maar vind m nog ff te duur voor erbij. Maar zoiets zoek ik ook voor op mij vakantie, kan mooi mee in de sporttube samen met een RES.
 
Back
Top