Als et goed is, mag het niks uitmaken hoe de boel aangesloten zit, of de bladhouders achterstevoren zitten of niet.
Want alles keert dan automatisch "twee keer om" en loopt dus nog steeds de goede kant uit.
(Geloof me, ik heb het gedaan, en je merkt niet eens verschil als je de rotorkop in spiegelbeeld bouwt, het enige wat er gebeurt is dat de collectieve pitch andersom gaat bewegen, maar links/rechts/voor/achter blijft precies hetzelfde werken).
Als de bladen over de langsrichting staan (een blad boven de staart) dan moet bij voor/achter de peddelstang gewoon met de swash mee bewegen, en met links/rechts bewegen dan de hoofdbladen metde swash mee (meestal moet je de paddelstang dan even met de hand vast houden omdat anders de paddelstang in zijn geheel gaat bewegen en ALS dat gebeurt is dat tegen de swash richting in).
Er is, op de foto in ieder geval, niks raars te zien.
Maar dergelijk "raar" stuurgedrag, dat de rotor ogenschijnlijk alle kanten op gaat behalve de juiste, is meestal het gevolg van een kapot lager o.i.d. en kapotte kogellagers in bladhouders of mixheveltjes hebben de nare neiging bij stilstaande rotorkop gewoon prima te bewegen, maar onder invloed van G-krachten (als het systeem op toeren is) te gaan blokkeren of anderszins moeilijk doen.
Je kunt dat meestal NIET diagnosticeren door hard aan de bladhouders te trekken, want het is niet de trekkracht die het probleem veroorzaakt, maar het feit dat de G-krachten de kogeltjes van hun plek duwen.
Ik heb dat al eens gehad met een hekrotor, die stilstaand prima leek te functioneren, en hoe hard ik ook aan de bladhouders trok, de bladhouders draaiden soepel. Maar inwendig was de kooi kapot, en zodra de boel draaide, schoven de kogeltjes uit de groeven in de lagerschalen, en blokkeerden op die manier de bladhouders.
Ben ik weken mee bezig geweest voordat ik daar achter was.
Nee Bert, ik heb het nu 2x geprobeerd maar het ding stuurt niet in de gewenste richting.
45 graden voorloop toch ? Iets gaat niet goed maar weet ff niet wat.

sorry daarvoor dan, ik kon even je vraagstelling niet combineren met je ervaring en vliegvaardigheid. Ik bedoelde het niet lullig.