Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Peter, als aanvulling op een voorkeursdag:
even jou citaat erbij:
Iedereen zegt: "RES is een instapklasse en moet laagdrempelig blijven om mensen erbij te betrekken." Volgens jou voorspelling zitten we nu nog in stap 1. In Turkije vliegen ze al 15 jaar deze klasse en willen ze graag dit als FAI klasse.
De oorspronkelijk gedachte was dat mensen van de RES door konden stromen naar de échte' klassen zoals F5J en F3J. Dit kalenderjaar geldt dat dus naast mijzelf voor nog twee RESsers en een vierde heeft zich gemeld voor de f3j 2020. Super toch.
Deze constatering van jou is opmerkelijk. Gaat het tij dan nu al keren? De toppers van het F5J die zich nu aanmelden voor een beginnersklasse? Waarom zouden ze dat doen? Maar inderdaad; meedoen is belangrijker dan winnen.
Het is afgelopen jaar prima gelukt om de wedstrijden voor de verschillende klassen te plannen. Volgens mij zijn er dagen genoeg in het seizoen. Als van te voren de datums op elkaar worden afgestemd en dan vastliggen kan iedereen zijn wedstrijden meedraaien. Hebben we dan bij de RES nog een goed systeem voor de schrapdagen, is alles opgelost.
Op dit moment hebben zich slechts 17 mensen uitgesproken voor een voorkeursdag. Zo'n storm gaat het nog niet lopen komend jaar.
Peter, ik heb in mijn post enkel gesteld dat er minder overlap is tussen F3J en F5J in de zin dat er weinig deelnemers zijn die zowel F3J als F5J disciplines vliegen. Er is wel enige overlap tussen F3J en RES en zoals je terecht stelt ook flinke overlap F5J en RES. Vanuit de F5J kan ik me de interesse wel voorstellen, maar wat mij betreft is het interessanter uit te vissen wat de volgende stap/klasse van een RES vlieger zou zijn? Bij RES blijven (voor de fun/lage instap), of F3J / F5J?@Alpha21, de feiten zeggen iets anders. Vanuit F5J is beduidend meer interesse voor RES dan vanuit F3J, en dat is ook logisch.
Het probleem is dus dat er te weinig startplekken gecreëerd worden in jou voorbeeld. Ik heb het ook wel gezien dat er dit jaar groepen waren met slechts 3 of zelfs 2 vliegers, dat is toch geen wedstrijd waardig !
Helemaal mee eens - je kunt als NK klasse niet zomaar driekwart van het zweefseizoen claimen . Ergens moet je een keuze maken voor ofwel Zaterdag of ZondagMij ontgaat ook wat het beoogde doel is van de voorstellen.
Als de RES organisatie afziet van haar hardnekkig verdedigde voorstel voor haar wedstrijdkalender waarbij ze in het vliegseizoen om de veertien dagen (= om de andere week!) een heel weekend claimen komt er ruimte voor wedstrijden van andere klassen en voor inschrijven voor wedstrijden van RES en/of F3J en/of F5J.