Zijn alle modelvliegclubs nu dicht door corona?

Ik moet zo naar de bouwmarkt... hopelijk ben ik de enige die dat idee heeft.
Dat dacht ik afgelopen zaterdag vroeg in de ochtend ook.
Ik ben door gereden naar een andere bouwmarkt en vanaf daar naar huis, met in gedachten probeer het vanmiddag nog een keertje.
Het was net zo druk als op een normale zaterdag zonder corona.
 
Bitburg begint weer te leven, kleinere winkels zijn weer open, kleine restaurantjes hebben de deuren open, het wordt weer gezelliger.
Bouwmarkt was ook goed te doen, snap alleen niet het systeem.
Je moet een karretje nemen, die pak je, dan loop je naar de ingang en dan worden de handgrepen van het karretje schoongemaakt.
Maar dan zijn mijn handen toch alweer besmet?
Maar OK, zo zijn er weer 2 mensen extra aan het werk.
Ze hadden gelukkig wel wat ik nodig had, slangen en koppelingen om vacuum te trekken.
Nu nog een split airco ophalen uit Nederland en dan is de bovenverdieping klaar voor de winter.
Bouwhok boven is dan ook lekker warm.
En nu ga ik aan de Yoda XL beginnen.

GJ
 
Bitburg begint weer te leven, kleinere winkels zijn weer open, kleine restaurantjes hebben de deuren open, het wordt weer gezelliger.
Bouwmarkt was ook goed te doen, snap alleen niet het systeem.
Je moet een karretje nemen, die pak je, dan loop je naar de ingang en dan worden de handgrepen van het karretje schoongemaakt.
Maar dan zijn mijn handen toch alweer besmet?
Maar OK, zo zijn er weer 2 mensen extra aan het werk.
Ze hadden gelukkig wel wat ik nodig had, slangen en koppelingen om vacuum te trekken.
Nu nog een split airco ophalen uit Nederland en dan is de bovenverdieping klaar voor de winter.
Bouwhok boven is dan ook lekker warm.
En nu ga ik aan de Yoda XL beginnen.

GJ
Goed bezig G.J.
 
Je moet een karretje nemen, die pak je, dan loop je naar de ingang en dan worden de handgrepen van het karretje schoongemaakt.
Maar dan zijn mijn handen toch alweer besmet?
Het gaat om het idee.
En dan maken ze het vlug vlug schoon, terwijl vlug vlug alleen kan met een microvezeldoekje.
Met een beetje pech, als ze al zo'n doekje hebben is het de hele dag hetzelfde doekje.

Het is hetzelfde als bij handen wassen, 20 seconden inzepen.
Of met alcohol >70%, 30 seconden moet het nat blijven, vandaar de gel.
En dan heb je van de plastic handvatten waar geen water/vloeistof filmpje op blijft zitten.

Als ik zelf weer terug in de auto zit, maak ik de handjes wel schoon.
In de winkel raak je toch ook spulletjes aan.
 
Ik heb ook mijn eigen mengseltje in de auto met een keukenrol.
Sleutel in het slot, starten, dan een mengsel van zeep en bio-ethanol op de handen en op de sleutel spuiten, even handen wassen en alles afdrogen met de keukenrol.
En als ik de telefoon vastgehad heb spuit ik die ook en en droog hem af.

Ik betrap me er toch steeds weer op dat mijn hand bij mijn neus of mond terechtkomt als ik autorij.

GJ
 
Ik lees net dat het in Duitsland weer een beetje minder goed gaat.
Hopelijk is dat van korte duur, anders hou ik mijn hart vast.
Het wordt hier ook steeds drukker hopenlijk gaat het niet opnieuw mis.

@Bert: heb eea nagezocht, had een vraag over de ASH26 die jij samen met Michael destijds gebouwd en gevlogen zou hebben in de Aalburgtijd? :)
Off topic,: Ha Jan ik vlieg al 5 jaar niet meer dus ik weet niet of ik je kan helpen.
De pb staat uit bij mij.
Gooi het maar ergens in de groep dan regeer ik er wel op als ik je kan helpen.
On topic
 
Nou samen.
Michael heeft hem zelf gebouwd en ik heb bij mijn weten 1 keer zijn zender vast gehad.
Zelf heb ik er dacht ik 3 gebouwd.
Althans van de 4 meter versie.
Heb jij die van Michael gekocht of 1 die ik destijds gemaakt heeft?
Iemand van het forum heeft de mijne lang geleden gekocht.
Die had blauwe stickers.
Ik heb nog foto's van het bouwverslag.
De mijne oog heerlijk met een vlieggewicht van 4300 gram en 16 nicd cellen.
Ja nog voor het lipo tijdperk;)
 
Vandaag mijn eerste 50 mondkapjes binnen.
De rest volgt over een paar weken.
Beter mee als om verlegen denk ik dan maar.
 
Nou samen.
Michael heeft hem zelf gebouwd en ik heb bij mijn weten 1 keer zijn zender vast gehad.
Zelf heb ik er dacht ik 3 gebouwd.
Althans van de 4 meter versie.
Heb jij die van Michael gekocht of 1 die ik destijds gemaakt heeft?
Iemand van het forum heeft de mijne lang geleden gekocht.
Die had blauwe stickers.
Ik heb nog foto's van het bouwverslag.
De mijne oog heerlijk met een vlieggewicht van 4300 gram en 16 nicd cellen.
Ja nog voor het lipo tijdperk;)

Nee ik bedoelde jij bouwde ze en hij ook (ééntje).
Zijn uitvoering had een lipocell erin van 5S/5000.
De pinnetjes aan voor en achterlijst vind ik hééél kort, vandaar de vragen, maar je hebt een bouwverslag?
Was dit model van Multiplex dat jij weet? En deze heeft geen flaps, maar blijkbaar niet nodig?
Zelf heb ik nog een LS6 van Graupner en het voordeel van de flaps is dat ie dan als een K8 vliegt, maar dat doen de meeste kisten met flaps.
Hoor het graag Bert!!!
p.s. Ik vlieg nu ook duo-paramotor, dussuh... :)
 
Vandaag mijn eerste 50 mondkapjes binnen.
De rest volgt over een paar weken.
Beter mee als om verlegen denk ik dan maar.

Hier zijn ze nu verplicht als je een winkel ingaat en daardoor houden mensen zich veel minder aan de afstandsregel, het geeft een vorm van schijnveiligheid.
De besmettingsfactor is ook weer gestegen van 0,7 naar 1, dus het werkt averechts.
Ze vragen 1,10 voor een simpel maskertje, ik kan ze inkopen voor 10 cent, vraag me alleen af of je ze in mag voeren voor de handel.
Een kennis van me heeft er 5 miljoen gekocht en al geleverd gekregen en verkoopt ze voor 1 euro in Belgie...

Beetje cru maar echt, de een z'n dood is de ander zijn dood.

GJ
 
Nee ik bedoelde jij bouwde ze en hij ook (ééntje).
Zijn uitvoering had een lipocell erin van 5S/5000.
De pinnetjes aan voor en achterlijst vind ik hééél kort, vandaar de vragen, maar je hebt een bouwverslag?
Was dit model van Multiplex dat jij weet? En deze heeft geen flaps, maar blijkbaar niet nodig?
Zelf heb ik nog een LS6 van Graupner en het voordeel van de flaps is dat ie dan als een K8 vliegt, maar dat doen de meeste kisten met flaps.
Hoor het graag Bert!!!
p.s. Ik vlieg nu ook duo-paramotor, dussuh... :)
Ik heb je een pb geprobeerd te sturen.
De pinnetjes hoeven maar kort te zijn .
Het model is van beineke.
Het model waar jij het over heb is wel veel minder mooi als het model wat ik gebouwd heb.
De mijne heeft Rhelie volgens mij ooit eens gekocht.
 
Hier zijn ze nu verplicht als je een winkel ingaat en daardoor houden mensen zich veel minder aan de afstandsregel, het geeft een vorm van schijnveiligheid.
De besmettingsfactor is ook weer gestegen van 0,7 naar 1, dus het werkt averechts.
Ze vragen 1,10 voor een simpel maskertje, ik kan ze inkopen voor 10 cent, vraag me alleen af of je ze in mag voeren voor de handel.
Een kennis van me heeft er 5 miljoen gekocht en al geleverd gekregen en verkoopt ze voor 1 euro in Belgie...

Beetje cru maar echt, de een z'n dood is de ander zijn dood.

GJ
Ik heb ze in China gekocht.
Het snel verzenden was ijna duurder dan de maskertjes zelf haha.
De 1.5 meter blijf ik wel aanhouden
De besmettingsfactor is al weer weer gezakt bij jullie.

Dit lees ik net.
Het begin van een nieuwe stoelendans om maskers.

'Verplicht mondkapjes in trein, bus en tram, anderhalve meter is onwerkbaar' - https://nos.nl/l/2332447
 
Laatst bewerkt:
Onze club heeft onze gemeente een verzoek gestuurd voor opening van het veld met een club-hervattings-protocol, we gaan het zien.
 
Sporters mogen weer trainen, betekent dat dan ook dat wedstrijdvliegers weer mogen trainen?
Met inachtneming van de 1,5 meter regel en niet meer dan een x aantal mensen?

GJ
 
Overal waar regels gemaakt worden, ontstaan nondescripte grensgevallen. In Nederland overlegt de knvvl daarover met de overheid en geeft adviezen aan de clubs, maar de clubs beslissen zelf, ook in overleg met de betr. burgemeester.
Het grappige is dat wildvliegen (hier) niet verboden is, omdat dat niet op een clubterrein gebeurt.
 
Nou...wat ik elders heb gelezen; zweefvliegen (en modelvliegen in zekere zin ook neem ik aan) valt op zichzelf niet onder sport. Zweefvliegen valt onder luchtvaart. Maar omdat de KNVvL aangesloten is bij NOC-NSF (en dat geldt dus voor zweefvliegen,modelvliegen etc) vallen we weer wel onder "sport". En nu komt het; de NOC-NSF is de overkoepelende bond en daarmee de gesprekspartner van de overheid. Niet de KNVvL. Best ingewikkeld.
Maar het beleid wat voor (model)vliegclubs geldt is dus afgeleid van het beleid van NOC-NSF.
Zie https://nocnsf.nl/coronavirus-en-sport

En GJ, een wedstrijdvlieger is niet automatisch topsporter. Net als niet iedereen die wedstrijden voetbalt of tennist ineens topsporter is. En de "gewone" (wedstrijd)sporter mag nog steeds niet trainen op zijn club.
Topsporter ben je pas met een Topsportstatus. Zie https://nocnsf.nl/athlete-services/teamnl-topsportstatus

"Het kabinet heeft verder besloten trainingen van topsporters onder duidelijke voorwaarden en op aangewezen locaties mogelijk te maken."
 
Laatst bewerkt:
Volwassenen mogen niet sporten lees ik in dat linkje.

Onder 18 mag het:
Vanaf 29 april mag de jeugd tot en met 18 jaar weer samen, onder begeleiding, trainen in de buitenlucht. Daarbij moeten de hygiëne maatregelen van het RIVM worden gevolgd.

Dus we kunnen nog niks...


GJ
 
Back
Top