De kwaliteit van een antwoord komt met de kwaliteit van de vraag.... Doet die niets? Verwissel je 2 servo's van kanaal. Als de stuurservo het nog niet doet zit het in de stuurservo, als de gasservo het niet doet zit het of in de ontvanger of in de zender.
Ja dat snap ik, ik ken niet echt alle termen . Maar hij stuurt wel maar niet volledig maar een paar millimeter ik heb de baterijen vervangen maar dat is het ook niet.
Kijk, dat maakt je vraagstelling completer. Ook hier kan je dezelfde truuk toepassen om te kijken of het in de servo zit of in het kanaal. Maar heeft je zender een D/R functie? D/R ofwel Dual Rate is een functie waarmee je makkelijk de maxiamale stuuruitslag kunt instellen. Kan je wel met de hand de servo verder bewegen?
Ik ga het proberen uitleggen als alles aan elkaar zit gaan de wielen niet goed heen en weer . En als ik mijn wielen vasthoud en dan de stuur beweging doe dan voel ik een klik. Ik heb gisteren het stuur mechanisme uit elkaar gehaald maar het stuur motortje doet het goed. Alles in elkaar vringt het precies
je hebt het over "in elkaar" dus je hebt de boel al een keer los gehad. even de servo losmaken van de rest van de stuurinrichting. en even de wielen met de hand draaien. als dat zwaar gaat, is dat (een deel) van je probleem. het moet zodanig vrij bewegen, dat de wielen uit zichzelf van links naar rechts vallen.. moet je serieus kracht zetten om de wielen met de hand te sturen, is het zowieso foute boel.
Als je al 3 posts nodig hebt om iets uit te leggen maar geen reactie terug geeft op de adviesen die ik je gegeven hebt om te proberen waar ligt dan het probleem? De klik die je hoort als je de wielen vast houdt kan weer van alles zijn, van een servosaver die op zijn wrijving doorschier, een servohevel die over de as doorslaat t/m een rot tandwieltje in je servo dat kraakt.
dus? eenmaal in elkaar, met een losse servo, en het beweegt niet meer, dan zit dar toch iets niet goed? het moet altijd soepel bewegen.. als het niet soepel beweegt, moet je zaken aanpassen tot het wel soepel beweegt.
Je moet toch echt wat duidelijker zijn met je uitleg. Alles uit elkaar gehaald? Je hoeft voor een dergelijke controle alleen de stuurmechanisme van de servo te ontkoppelen, in het simpelste geval is dat 1 kogellinkje loswippen van de hevel van de servo en in het ergste geval het losschroeven van de servosaver/hevel van de servo. Dat omschrijft niet "alles". Maar als het stuurmechanisme soepel beweegt, de servo op zichzelf ook tenzij je hem tegen houdt lijkt het mij de servo maar pin mij er niet op vast. Als de servo een plastic as heeft (meestal wit of zwart gekleurd) is de kans op een kapot tandwiel groot.
Oké bedankt voor de uitleg iedereen ik ga straks eens kijken bij mijn autotje ik laat weten of het opgelost is of niet