Beste mede forum leden,
Graag zou ik wat advies/ervaringen willen hebben voor gebruik van 2 takt benzine in brandstof modellen.
Nu heb ik een 30cc Zenoah en tegenwoordig zit er behoorlijk wat Ethanol (E5 of E10) in de Euro 95 benzine soorten.
Nu heeft de motor van mij nog nooit E95 geproefd en draait op Aspen benzine (Alkylaat spul).
de mengsmering olie (gemengd op1:32 volgens de fabrikant/tuner die ik gebruik is Castrol power RS 2 takt (voorheen TTS) maar lees veel berichten op het web van A747 (is een Semi synthetische olie) en de opvolger hiervan is de XR 77 (vol synthetische olie) en word gebruikt bij hoogtoerige Race motoren.
Is het raadzaam om gewoon op de Aspen te blijven draaien met de Power RS mengsmering of toch naar E95 met een andere of de zelfde mengsmering olie.
Het moet bij mij gewoon het beste zijn voor de 30CC
deze getunede motor draait behoorlijk wat toeren (14.500) en verdiend de beste olie en goede benzine
Dus hoor ik graag wat adviezen
Graag zou ik wat advies/ervaringen willen hebben voor gebruik van 2 takt benzine in brandstof modellen.
Nu heb ik een 30cc Zenoah en tegenwoordig zit er behoorlijk wat Ethanol (E5 of E10) in de Euro 95 benzine soorten.
Nu heeft de motor van mij nog nooit E95 geproefd en draait op Aspen benzine (Alkylaat spul).
de mengsmering olie (gemengd op1:32 volgens de fabrikant/tuner die ik gebruik is Castrol power RS 2 takt (voorheen TTS) maar lees veel berichten op het web van A747 (is een Semi synthetische olie) en de opvolger hiervan is de XR 77 (vol synthetische olie) en word gebruikt bij hoogtoerige Race motoren.
Is het raadzaam om gewoon op de Aspen te blijven draaien met de Power RS mengsmering of toch naar E95 met een andere of de zelfde mengsmering olie.
Het moet bij mij gewoon het beste zijn voor de 30CC
deze getunede motor draait behoorlijk wat toeren (14.500) en verdiend de beste olie en goede benzine
Dus hoor ik graag wat adviezen