Een geheel nieuw type accu, zou uitkomst kunnen brengen.
Is er iets in de maak?
Er is genoeg in de maak.
Ik heb al info opgevraagd over een waterstofcel die 2.5 kilowatt kan leveren.
Kost slechts 38000 euro.
Op het moment is lipo nog het meest geschikt voor ons.
Als je onder 10C belasting blijft is lithium ion een betere optie.
Die zijn lichter en kunnen een beetje mishandeld worden.
Wat betreft de Avionik D17, je hebt 1000 watt nodig om 300 te gaan.
Of je dat nou uit 10 of 35 volt haalt maakt niet uit.
Met de prop die ik wil gebruiken, 9x25, heb ik 10000 rpm nodig om die snelheid te halen.
Dan is de volgende uitdaging, welke motor bij wel voltage en welke vertraging.
Je kan gaan voor een 5.2:1 vertraging of een 6.7:1 vertraging.
Dan moet je daar een motor met een bepaald Kv bij hebben.
De goedkoopste oplossing zou een 2 poler met 5.2:1 vertraging zijn.
Beter zou een 4 poler zijn met 6.7:1 vertraging en stator gewikkeld met kevlar.
Maar het prijsverschil tussen die 2 is 100 euro.
En aangezien er geen wedstriden gevlogen worden is betrouwbaarheid niet de eerste prioriteit.
Als je wedstrijden vliegt moet je 100% op je spullen kunnen vertrouwen, geen uitval.
Als recreatievlieger kan je best 2 weekjes niet vliegen omdat je motor ter reparatie ligt.
Kwestie van, wat is het je waard.
200 euro of 300, voor alleen de motor.
GJ