piper seneca PA34-200

Dan heb je het zelfde idee als verenstaal. Ga dr nog maar eens over na denken. Er zat rond hout in met verenstaal aan uit einde. Dat vond ik niets
 
:) Da's waar, ik heb ook nog hele bergen modellen versleten met dat sullivan spul er in, het is niet helemaal spel vrij en het rekt/krimpt wat maar nooit grote problemen mee gehad. Zelfs na crash die kabels op het veld er uit strippen en ergens anders weer inbouwen....tijd van toen ha ha ha!
 
Gewoon twee vuren 4x8mm latjes op elkaar lijmen. Verenstaal 2mm er in. Uiteinde omwikkelen met garen en Inn de epoxy. Zo ging het vroeger ook, direct en spellings vrij.
 
Er moeten dan wel knikken in. Zaterdag wat dingen halen voor de aansturing vanavond eerst de accu enzo inbouwen. En neuspoot aansturing maken.
 
IMG-20210204-WA0014.jpeg

Stekkertje gemaakt om de spanning op het toestel te zetten.

IMG-20210204-WA0033.jpeg
1 van de 2 spinners was al binnen. Lijkt wel mooi

20210204_210816.jpg


Neuswiel aansturing gemaakt. Toen kwam ik er achter dat als je stuurt het wiel scheef gaat staan en hij miet meer uit klapt. Dus dat gaan we nog ff aanpassen.

20210204_212530.jpg


Deel van de raampjes gelijmt.

20210204_222901.jpg


Nog wat stickers geplakt. Op de neus nog een sticker met model type.

Gaat nu rap de goede kant op. Voor maiden moet het wel wat warmer zijn als de voorspelling nu. Dus heb nog ff
 
Tankjes in gebouwd.

IMG-20210211-WA0014.jpeg


Verder nieuwe servo op de hooftpoten gezet.
Nu nog een keer cg controleren zodat ik zeker weet hoeveel lood er in moet en dan is die vlieg klaar
 
.
Gaaf project, fraaie kist :thumbsup:
Succes met de laatste loodjes (in de staart ;))

Groeten, Ramses
.
 
vandaag was de dag!
155427653_3482469845215784_3263216237944174641_o.jpg


155096022_3482470308549071_2047250188472863882_o.jpg


Tanken
155749534_3482470051882430_8003900612515472728_o.jpg


Motoren goed af gesteld. lopen mooi en betrouwbaar!
dus op naar de startbaan.
154902252_281704220323579_8991334170636275908_n.jpg


Vervolgens alles gecontroleerd roeren bewegen. en ook de goede kant op!
gas er op en kijken wat er gebeurd..
ik kan je vertellen. er gebeurde heel veel in een korte tijd. gevolg is een vlucht 5 meter ver en 10 meter hoog en een doffe klap.

155505900_4300415253320460_1195070946756705542_n.jpg


155047773_3482470718549030_4037221912447198832_o.jpg


Reden? ik vermoed toch het zwaartepunt.
ik maakte gang. eerste meters leek goed en binnen een seconden knalde de neus omhoog. en had niets meer te vertellen. echt niets meer.

ik heb het CG wat bekend was van de vorige eigenaar en waar mee gevlogen is heb ik aan gehouden. zelfs nog wat voorlijker. maar dat mocht niet baten.
er is een filmpje maar niets op te zien (camera man ging rechtdoor met de camera)

ofwel einde oefening....
 
Jammer jammer, hij lijkt wel te repareren toch? Ff uithuilen en dan..... succes

Freek
 
en dan spul er uit. lijkt inderdaad zo en ja alles is te doen.
maar alle ophang punten zijn uit gebroken van motorgondels romp enzo.
had meer een haat liefde verhouding. elke keer als ik een probleem opgelost had kwam het volgende probleem.

ga dr nog even over denken maar kans is helaas wel wat klein.
 
  • Like
Reactions: Cnn
Haat-liefde-verhoudingen zijn frustrerend, die kan je beter afkappen en dan op zoek naar een nieuwe liefde, toch?
 
Haat-liefde-verhoudingen zijn frustrerend, die kan je beter afkappen en dan op zoek naar een nieuwe liefde, toch?

daar zit ik wel aan te denken.
als ik wat lopende projekten afgerond heb mischien eens rond scharelen naar een p38 waar deze motoren in kunnen.
toestel heb ik altijd al eens willen hebben.

maar je weet maar nooit haha
 
Klopt berto. maar helaas is dit het risico van iets wat vliegt. het komt hoe dan ook naar beneden ;)

Mocht iemand intresse hebben, hij is op te halen. leeg. wel voor volgend weekend anders beland hij in de container.
 
Altijd zonde om een hoop werk zo teniet zien gaan, balen joh! Maar ja, net wat je zegt, das het risico van deze hobby...maar het blijft zuur...
 
Back
Top