zender Spektrum DX6e

Ging even uit van een DX6i maar je hebt een DX6e zie ik. Die heeft toch een display. Dat is dus het display waar je op moet kijken. Geen KK bordje aansluiten en niet op de PC kijken Eerst zeker weten dat de zender goed is.

Heb zelf geen Spectrum zender, maar probeer je verder te helpen. Heb je al op het Internet gezocht? Daar is ook heel veel te vinden.
 
Ging even uit van een DX6i maar je hebt een DX6e zie ik. Die heeft toch een display. Dat is dus het display waar je op moet kijken. Geen KK bordje aansluiten en niet op de PC kijken Eerst zeker weten dat de zender goed is.

Heb zelf geen Spectrum zender, maar probeer je verder te helpen. Heb je al op het Internet gezocht? Daar is ook heel veel te vinden.

ja, ook veel gezocht en filmpjes gezien, maar veel te veel informatie en ik weet het nog niet.
weinig over de Spectrum DX6e over de juiste instellingen.
 
Ging even uit van een DX6i maar je hebt een DX6e zie ik. Die heeft toch een display. Dat is dus het display waar je op moet kijken. Geen KK bordje aansluiten en niet op de PC kijken Eerst zeker weten dat de zender goed is.

Heb zelf geen Spectrum zender, maar probeer je verder te helpen. Heb je al op het Internet gezocht? Daar is ook heel veel te vinden.


Ging even uit van een DX6i maar je hebt een DX6e zie ik. Die heeft toch een display. Dat is dus het display waar je op moet kijken. Geen KK bordje aansluiten en niet op de PC kijken Eerst zeker weten dat de zender goed is.

Heb zelf geen Spectrum zender, maar probeer je verder te helpen. Heb je al op het Internet gezocht? Daar is ook heel veel te vinden.

NPS,

ik kan met de trimmers op de zender niet de waardes op de kk2.1.5 op 0 krijgen, weet jij waar dat aan kan leggen?
 
Het is van groot belang dat je de handleiding van je zender leest en begrijpt. Dan kan je dingen zelf oplossen.

Of de calibratie geslaag is, kan je zien op de servo monitor van de zender. Zet eerst alle trims in de middenstand. Ga dan naar de servomonitor. Op pagina 34 van deze https://fccid.io/BRWP68CEVAUR/User-Manual/Users-Manual-P-A-4191639 handleiding staat hoe dat moet.
De zwarte vierkantjes behoren nu precies in het midden staan. Als je de sticks beweegt moeten de vierkantjes allemaal even ver in de de langwerpige rechthoek waarin ze bewegen komen. Als dat in orde is, dan is de zender goed gecalibreerd en moet je daar verder vanaf blijven.

Zoals in de handleiding staat, moeten wel alle verdere instellingen op 100% staan.
 
Het is van groot belang dat je de handleiding van je zender leest en begrijpt. Dan kan je dingen zelf oplossen.

Of de calibratie geslaag is, kan je zien op de servo monitor van de zender. Zet eerst alle trims in de middenstand. Ga dan naar de servomonitor. Op pagina 34 van deze https://fccid.io/BRWP68CEVAUR/User-Manual/Users-Manual-P-A-4191639 handleiding staat hoe dat moet.
De zwarte vierkantjes behoren nu precies in het midden staan. Als je de sticks beweegt moeten de vierkantjes allemaal even ver in de de langwerpige rechthoek waarin ze bewegen komen. Als dat in orde is, dan is de zender goed gecalibreerd en moet je daar verder vanaf blijven.

Zoals in de handleiding staat, moeten wel alle verdere instellingen op 100% staan.

NPS,

gaat het alleen om ROLL,PIT, YAW ?
want er staat ook nog ALT, GER en AX1
 
Het is van groot belang dat je de handleiding van je zender leest en begrijpt. Dan kan je dingen zelf oplossen.

Of de calibratie geslaag is, kan je zien op de servo monitor van de zender. Zet eerst alle trims in de middenstand. Ga dan naar de servomonitor. Op pagina 34 van deze https://fccid.io/BRWP68CEVAUR/User-Manual/Users-Manual-P-A-4191639 handleiding staat hoe dat moet.
De zwarte vierkantjes behoren nu precies in het midden staan. Als je de sticks beweegt moeten de vierkantjes allemaal even ver in de de langwerpige rechthoek waarin ze bewegen komen. Als dat in orde is, dan is de zender goed gecalibreerd en moet je daar verder vanaf blijven.

Zoals in de handleiding staat, moeten wel alle verdere instellingen op 100% staan.

NPS,

ik heb tot zo ver alles goed staan.
 
Dan zijn we al een stap verder. Kom hier nog op terug. Mogelijk wordt dat morgen (andere dingen te doen).
 
Doe alle test met verwijderde propellers!!! Zet eerst alle trim in de middenstand.
Nu worden de motorregelaars aangesloten. Als die een interne BEC hebben, moet die bij 3 van de 4 ESC's worden uitgeschakeld. Dat kan door de rode draad in het drie-aderige kabeltje uit de connector te verwijderen en de isoleren (lipje van het plastic connectordeel iets oplichten en de draad met de metalen connector uit het plastic deel trekken). Van welke ESC de BEC blijft functioneren, maakt niet uit.verbindt het controllerbord met de ontvanger.

Van deze controllerbordjes weet ik niets. Heb daarom een van de vele video's op het Internet bekeken. Heb gezien dat op een bepaald moment waarden van stuurfuncties op 0 worden gezet. Dat moet nu met een paar klikjes van de betreffende trim kunnen. Hier is ook informatie over te vinden in de handleiding die bij Hobby King is te downloaden.

Als deze waarden niet op 0 staan zal de multicopter niet recht opstijgen en niet stil blijven hangen. Het is dus heel belangrijk dat dit goed staat, maar dat heb je al ervaren. Er zijn nog erg veel instelling uit te voeren, maar kan daar niets zinnigs over zeggen.

Het is belangrijk dat je handleidingen leest. Met van alles proberen, zonder dat je niet weet wat de gevolgen zijn, kom je niet verder.
 
Laatst bewerkt:
hallo NPS,

ja, misschien beter dan om niet te updaten, maar hoe kan ik zien dat het de laatste versie is van de kk2.1.5?
ik weet niet of de ESC'S een interne BEC hebben, het merk is: Simonk 30A .
 
Het is toch wel belangrijk om te weten of er BEC's in de ESC's zitten. Dat staat in de handleiding, op de ESC of op de site van de leverancier.
 
ja, maar het probleem ze komen uit china, en ik heb ook geen handleiding ,het is ook alweer lang geleden dat is ze daar vandaan hebt gekocht.
dus ik weet ook niet hoe ik er nu achter kan komen of er BEC'S in zitten.
N.P.S is er misschien een andere manier om er achter te komen.
en wat houd een BEC eigenlijk precies in? heeft dat met stroom te maken?
 
De verschillende bec's kunnen elkaar tegen gaan werken waardoor er veel warmte ontstaat

NPS , deze tekst heb ik ook gelezen op dit forum, gaat over hetzellfde onderwerp, klopt dit dan?
 
Ja, daarom moet, zoals ik heb geschreven, van drie ESC's de BEC worden uitgeschakeld.
Wat dat uitschakelen betreft, ik schrijf niets over gesoldeerd verbindingen.
Er staat "Dat kan door de rode draad in het drie-aderige kabeltje uit de connector te verwijderen en de isoleren (lipje van het plastic connectordeel iets oplichten en de draad met de metalen connector uit het plastic deel trekken)".

Begin ook een beetje het gevoel te krijgen dat m'n bijdragen aan dit onderwerp vrij nutteloos zijn....
 
Laatst bewerkt:
Back
Top