De perikelen van WdeW, deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tuurlijk is het veel gezelliger met meer. Om die reden zal ik daar echt niet in mijn eentje gaan vliegen.
Maar of dat nu een kwestie van leven of dood is... En of de club daar dan aansprakelijk voor is..?

Pas op hoor straks moeten we allemaal een Modelvliegveldhulpverleningscursus gaan volgen.
Jaarlijkse herhaling, gekeurde brandblussers en EHBOkisten...

Vergeet de beschermende kleding niet.
 
Tuurlijk is het veel gezelliger met meer. Om die reden zal ik daar echt niet in mijn eentje gaan vliegen.
Maar of dat nu een kwestie van leven of dood is... En of de club daar dan aansprakelijk voor is..?

Pas op hoor straks moeten we allemaal een Modelvliegveldhulpverleningscursus gaan volgen.
Jaarlijkse herhaling, gekeurde brandblussers en EHBOkisten...

Sssssst niet over hebben, straks word het nog een verplicht onderdeel van de A1/A3 lesstof.
 
Er zijn een heleboel dingen die, als je alleen gaat, een bepaald risico meedragen.
Bij ons op het veld mag je alleen vliegen, word niet aangemoedigd. Samen is veel gezelliger!

Een collega zei eens:
"Wil je hard, ga dan alleen, Wil je ver komen, ga dan samen"
 
Ik heb dat drone nummer op mijn kist. Zelf aansprakelijk.
Handen in props... tja... als ik sleutel en de motor draait... weet je dat je met je poten weg bij die plek moet zijn waar gevaar dreigt. V-snaren en choppende koelfans...
Werk je aan brandstof minimaal de accupool los... optelsom van vele etc..

Ik heb nog steeds dat ik mensen moet wegjagen als ze pardoes goed bedoeld voor een prop gaan staan van een hotliner als je de accu aansluit, alles op veiligheid staat. Maar toch.
De accu wordt niet aangesloten.
Gaat men kletsen... dan gaan de armen over elkaar. Wat is veiligheid... zonder die discussie weer propmatig aan de wapperen...

‘Overregulering’ mag. Maar het heeft het drone bewijs en explotantennummer niet tegen gehouden. Zelfcensuur houdt censuur niet tegen... ook al woon je in Russistan...
 
Laatst bewerkt:
De spons-banden beginnen te veel speling te krijgen op de velgen en er zit een scheurtje in.
Waar kan ik dat het best mee lijmen, zonder dat de band wordt opgevreten?
Met 2 componenten lijm? Met medium of dunne CA-lijm?
 
De spons-banden beginnen te veel speling te krijgen op de velgen en er zit een scheurtje in.
Waar kan ik dat het best mee lijmen, zonder dat de band wordt opgevreten?
Met 2 componenten lijm? Met medium of dunne CA-lijm?

Als ik het zo lees zijn de banden versleten. o_O
Vervangen is de beste optie.

Grt,

Arnoud.
 
  • Like
Reactions: Cnn
Voor mij is dat helemaal niet prima. Dan onderschat je het gevaar aanzienlijk.
Ik lig niet graag uren lang bloedend op een veld.
Het maakt daarbij niet uit wat een bestuur vindt. Het gaat om je eigen gezondheid.

Met vliegtuigen ga je moeilijk zelf snel dood zijn, tenzij je naar de grotere brandstofmodellen gaat.

Plus dat de schroef in een verticaal vlak draait en je mits wat gezond verstand niet vlakbij je hoofd vliegt gaan de verwondingen niet van die aard zijn dat je niet meer recht staat.

Maar een grote maat Heli is een heel ander verhaal.

Omdat deze de gehele vlucht constant op vol vermogen in een horizontaal vlak draait en de opstijgende kracht per per pitch bepaald wordt. Meestal vliegen ze vrij dichtbij om hem goed te zien en landen en opstijgen gebeurd meestal ook dichtbij.

Dus.. komt hij tegen jou is dat zoiezo met alle kracht die hij heeft, een 500 size gaat jou deftig verwonden, een 700 of 800 size kapt letterlijk je hoofd/lichaam in verschillende delen.

En dan is het helaas game over

En dat is al wel gebeurt maar die foto's gaan we hier maar niet posten hé ;)
 
Laatst bewerkt:
En een turbinejet die tegen je aan vliegt? Ik heb er elders zo´n 5 neer zien storten.

Als er ergens een heli of een jet opstijgt, volg ik hen de gehele vlucht. Mij te gevaarlijk.
 
Laatst bewerkt:
Killer foamie! Haags schuimtaartje waar je je in verslikt...

In slaap vallen achter het stuur van een boring zelfrijdende Tesla.
En dat waar iedereen bij is op de overvolle snelweg...

En daar sta je dan in je eentje in the middle of the Hunnebedden,
als steppenheld op je vliegclub. Met je gevaarlijke ‘drone’
als exploitanten-manager van plus 300 gram balsa-tech...

Allemaal oordeel des onderscheids...

Het huis zit vol stopcontacten. Ik voel me niet gepushed daar twee ongeïsoleerde
stuurstangen in te steken. Zeker niet die dure van Robbe of Graupner. Da's goud waard!

Pilletjes om te feesten... de jeugd en masse. Het staat nader tot stopcontact misbruik.
Daar blijft men verstoken van het gebruik van de kop, de aanwezige mogelijkheden
tot schakelen en nadenken... het zal maar minister worden in de toekomst...

Afstand houden tot props... respect hebben voor gereedschap.
Dat hoort embedded in je handelen te zijn...
 
Laatst bewerkt:
.......

Afstand houden tot props... respect hebben voor gereedschap.
Dat hoort embedded in je handelen te zijn...

Mijn vader zei altijd; Machines, ga er vertrouwd mee om, maar vertrouw ze nooit.
Kom je best ver mee.

Hoeven er ook geen andere mensen regeltjes voor je te bedenken, waar jij je dan weer aan moet houden.
En worden die ook eens gemotiveerd om nuttige vaardigheden eigen te maken.
 
Hoeven er ook geen andere mensen regeltjes voor je te bedenken, waar jij je dan weer aan moet houden.
En worden die ook eens gemotiveerd om nuttige vaardigheden eigen te maken.

En door die regeltjes (NEN3140, VCA) worden er onwerkbare situaties gecreerd en daardoor weer onveilige situaties want bepaalde dingen moeten toch echt gebeuren.

GJ
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top