Dutch RC Kits F-86 Sabre

IMG_2726.JPG IMG_2725.JPG IMG_2724.JPG IMG_2723.JPG IMG_2684.JPG
 
Hans wacht nog op z`n nieuwe Kingtech K70G4 die onderweg is ;)

Hoi Heb de JetCat uitgebouwd en er komt nu een KingTech 70 G4 via RemoteJets in. Vol verwachting klopt ons hart want deze is zuiniger, lichter en 7N ipv 6N Deze schaal uitvoering is toch iets zwaarder dan de EDF uitvoering. Landing Gear is ongeveer hetzelfde gewicht Maar de poten zijn wat zwaarder.
Extra servo’s voor wieldeuren , en iets grotere tank (2liter ) en schaal details maken het totaal wat zwaarder.
Als alles erin zit nog eens wegen.Ben benieuwd.
 
IMG_3682.JPG


ARRIVED!! Dat is snel via REMOTE JETS!! En wat een mooi KOMPLETE set is dat !!
IMG_3684.JPG alles op de waag geeft 936 gram totaal ! Dat scheelt bijna een halve kilo met de JetCat 60 kompleet.
IMG_3687.JPG en wat een ruimte
IMG_3689.JPG Ga eerst maar eens op de CG meter om te zien of de pijp iets naar voren kan en of ik nog met accu's moet gaan schuiven?


EEB90CED-7654-438C-A2F2-C8919475E7DF.jpg work off the tasmanian devil
 
IMG_3703.JPG Yes alles mag naar voren zoals ik al dacht
IMG_3706.JPG IMG_3707.JPG IMG_3711.JPG volgens Grumania manuel 40mm into de midden van de schelp dus ook de pijp naar voren gehaald
IMG_3712.JPG IMG_3714.JPG IMG_3715.JPG IMG_3716.JPG
 

Bijlagen

  • IMG_3710.JPG
    IMG_3710.JPG
    303,4 KB · Weergaven: 352
IMG_3733.JPG proef opstelling met een bonk lood van 155 gr is ongeveer de LiFe met snoer en stekker
IMG_3717.JPG IMG_3718.JPG IMG_3732.JPG IMG_3720.JPG wel 50 gram lichter was 7,88 met de Jet Cat P60 SE maar die gaf slechts 4,55 kg stuwdruk met 300ml / min
IMG_3721.JPG IMG_3729.JPG MOOOOII
 
Nog geen maiden gehad ivm sluiting vliegclub . Was al wel weer een keertje wezen oefenen met een Ultra Stick en dat ging prima! Twee vluchtjes gemaakt en dat was erg koud aan de vingers .

Op advies toch maar even :hammer:de inter airco airtrapp opgraven uit de diepte om te chkkn of daar ook een fout gaatje in zat.

Gelukkig niet voor niks uitgegraven :eek: zat idd een extra gaatje .675B7F6A-A1B4-4C8D-890F-D552275A47F3.jpg

De volgende dag al de nieuwe ( ook voor de Thundercat 45 T ) binnen gekregen van Berto met dank :yes: en een nieuw een plekje gezocht op de bodem.
Alles weer ingebouwd en dan eerst maar een keertje of twee een tankje leeg draaien met taxieen en zo /


IMG_0851(1).JPG C43D3D3F-2A49-4DC2-A450-48EF35A3D618.jpg IMG_0852(1).JPG

Ook maar een sterkere servo op de hoogteroeren gezet wat alles lag nu toch open. IMG_0853(1).JPGIMG_0854(1).JPGIMG_0855(1).JPG

Die High Tec's die gaan naar de Pt-19 flaps, waar ik nu aan bezig ben is een lang op de kast gelegen onafgemaakt 1\5 schaal Dynaflight

Lekker bouwen , allemaal de beste wensen voor 2021 en dat het maar een heel mooi vliegjaar mag worden .:thumbsup:
 
911e272c-45d1-4839-9a1e-fd264acfc338.jpg



Yes de Maiden gisteren ging prima. Hoefde helemaal niets te trimmen,
Heb een korte video in een Zip het bestandje van de perfecte take off. Het lukt nog steeds niet om een normaal video gestand hierheen te uploaden

@Berto Misschien lukt het jou wel om het whats app hier te plaatsen ?

De King Tech 70 G4 startte zo uit de verpakking feilloos op en bleef prima lopen tijdens de hele vlucht

tot dat ik er te weinig gas op had en deze perfect vliegende Sabre na het down windse rak in de bocht plotseling snapte en door een hoge boom heen afdaalde tot moeder aarde .

008297df-b3db-4fc5-b578-847b7650b0c7.jpg 84f71389-fb74-4a0d-b15f-78c00f3fca01.jpg
Gelukkig geen brang en de boom heeft wel een hoop van de val gebroken zodat alles van binnen nog heel is.
Met name de turbine is geheel ongedeerd ! en de tank was ook nog in takt.

1702c932-3c50-44b9-94ee-114c4ca21345.jpg
IMG_2575.JPG

Die past prima in de VAMPIRE kl
IMG_2576.JPG


das een kleine troost .
Wel weer geleerd ==>> op tijd ( eerder dus dan gewend) GAS OP DIE LOLLY !
 

Bijlagen

Zonde, zonde, zonde.

We hadden elkaar al even gesproken via de app maar eeuwig zonde van deze mooi gebouwde Sabre.

En hij kan langzaam, ooit op Pampa een goede 10min gevlogen met echt langzame rustige passes.
Maja, met amper gas op downwind en mogelijk beetje wind in de rug en dan een bocht draaien met wat trekken erbij kan ook deze Sabre niet blijven vliegen.

Sterkte met het verlies en succes met de Vampire
 
Dank jullie wel Ik ga eerst de Vampire afbouwen en daarna toch weer de Sabre . Weer van Dutch Rc Jets ..
Want die vloog formidabel en een prachtig vliegveld.En te tweede keer bouwen gaat veel rapper en wil ook wel lichter proberen.
Moet toch wel een en ander insturen voor reparaties. Zoals de electron gear en de powerbox Cockpit Daar zijn toch wel wat beschadigingen te zien. Verder is alles nog redelijk onbeschadigd. En gelukkig de K70 helemaal niet geraakt door takken.
 
Hans, balen man! Hij zag er zo mooi uit!

Maar als ik het zo lees ga je er weer een bouwen dus we mogen nog een keer van je bouwkunst genieten.

Gelukkig is t dure spul heel idd!
 
Back
Top