Afbouw en perikelen van Willy zijn Venture

Ik heb de foto gezien.
Er is geen draadbreuk en sterker, als er een draadbreuk zou zijn dan kan de regelaar niet "armen" want hij moet een signaal krijgen om scherp te stellen.
Zo te zien maakten de draden ook geen sluiting en ook dat kan niet want dan zou de ontvanger geen spanning krijgen.
Het probleem zit dus niet in de draden maar ergens binnenin de regelaar.
De aansturing, softwarematig.
NIet mee klooien, gewoon de kliko in.

GJ
 
Ik heb de foto gezien.
Er is geen draadbreuk en sterker, als er een draadbreuk zou zijn dan kan de regelaar niet "armen" want hij moet een signaal krijgen om scherp te stellen.
Zo te zien maakten de draden ook geen sluiting en ook dat kan niet want dan zou de ontvanger geen spanning krijgen.
Het probleem zit dus niet in de draden maar ergens binnenin de regelaar.
De aansturing, softwarematig.
NIet mee klooien, gewoon de kliko in.

GJ

Temeer, daar ik nog een aantal andere goede regelaars heb.
 
De maiden is gisteren succesvol verlopen.
Er was veel publiek, want 16 leden deden mee met een bbq.
Nadat iedereen een boertje had gelaten, kwamen twee instructeurs helpen.
Er werden nog wat kleine zaken nagesteld en gecontroleerd.
In de lucht werden er ook nog wat correcties uitgevoerd.

Hij vliegt prima. maar wat gaat hij langzaam. En dat op 6 cellen.
Het is nog meer een zomeravond toestel dan ik had gedacht.
Misschien moet hij op 8 cellen?

Dit weekend ben ik bij GJ. Daarna ga ik hem zelf vliegen.
Ik bouw het weer op. Eerst eens in de lucht overnemen, daarna eens zelf starten.
En daarna ook zelf landen.
 
De maiden is gisteren succesvol verlopen.
Er was veel publiek, want 16 leden deden mee met een bbq.
Nadat iedereen een boertje had gelaten, kwamen twee instructeurs helpen.
Er werden nog wat kleine zaken nagesteld en gecontroleerd.
In de lucht werden er ook nog wat correcties uitgevoerd.

Hij vliegt prima. maar wat gaat hij langzaam. En dat op 6 cellen.
Het is nog meer een zomeravond toestel dan ik had gedacht.
Misschien moet hij op 8 cellen?

Dit weekend ben ik bij GJ. Daarna ga ik hem zelf vliegen.
Ik bouw het weer op. Eerst eens in de lucht overnemen, daarna eens zelf starten.
En daarna ook zelf landen.

Ik heb vanaf het begin al gezegd, het is een langzaam model, lekker voor op de zomeravond.
Daarom heb ik ook de aandrijving zo voor je gekozen dat je makkelijk 10-15 minuten boven kan blijven en lekker rond kan tuffen.
Het hoeft niet altijd hard.
Op de ACK haden wij de grootste lol met een Robbe Skyflex, voor de jonkies.. een soort electrische hangglider.
De zender werd dan tijdens de BBQ doorgegeven aan de diverse leden, het ding bleef de hele avond boven.
En zelf had ik ooit een heel klein Pipercubje met een 4cc viertakje, dat tufte dan een beetje rond.
Een electrozwevertje is ook wel fijn om erbij te hebben, vliegen is vliegen.

Vliegen hier als Nederlander is niet echt mogelijk, tenminste niet op een club.
Ze zijn nogal panisch ivm code rood in Nederland en kans op besmetting.
Als 1 iemand op de club aangestoken word dan word de hele club gesloten, de getallen stijgen hier ook weer.
Op de helling achter mijn huis kan ik gewoon vliegen en er is vaak wel een veldje te vinden waar je gewoon ergens op een pad op kan stijgen en landen.

Wat betreft het weer opbouwen.. ik heb je al gewaarschuwd.
Je moet zorgen dat je door kan blijven vliegen.
Onze ervaring (Gerben, Ruud, ik) is dat als een beginner een week niet vliegt je weken teruggaat in kennis en vertrouwen.
Als iemand een week niet kwam lessen dat hadden we alweer de pest in want dan kon je vaak weer overnieuw beginnen.
Dus zorg ervoor dat je altijd een model ernaast hebt, maakt niet uit wat voor 1, al is het een schuimpie, electrozwevertje.
Gewoon als 2e model.
Zolang je kan blijven knuppelen gaat het goed en hou je vertrouwen.

GJ
 
en dan wel de eerste herstellen..
2 in de reparatie is niet handig..
moet je er 3 tegelijk operabel hebben :D
 
Ik heb vanaf het begin al gezegd, het is een langzaam model, lekker voor op de zomeravond.
Daarom heb ik ook de aandrijving zo voor je gekozen dat je makkelijk 10-15 minuten boven kan blijven en lekker rond kan tuffen.
Het hoeft niet altijd hard.
Op de ACK haden wij de grootste lol met een Robbe Skyflex, voor de jonkies.. een soort electrische hangglider.
De zender werd dan tijdens de BBQ doorgegeven aan de diverse leden, het ding bleef de hele avond boven.
En zelf had ik ooit een heel klein Pipercubje met een 4cc viertakje, dat tufte dan een beetje rond.
Een electrozwevertje is ook wel fijn om erbij te hebben, vliegen is vliegen.

Vliegen hier als Nederlander is niet echt mogelijk, tenminste niet op een club.
Ze zijn nogal panisch ivm code rood in Nederland en kans op besmetting.
Als 1 iemand op de club aangestoken word dan word de hele club gesloten, de getallen stijgen hier ook weer.
Op de helling achter mijn huis kan ik gewoon vliegen en er is vaak wel een veldje te vinden waar je gewoon ergens op een pad op kan stijgen en landen.

Wat betreft het weer opbouwen.. ik heb je al gewaarschuwd.
Je moet zorgen dat je door kan blijven vliegen.
Onze ervaring (Gerben, Ruud, ik) is dat als een beginner een week niet vliegt je weken teruggaat in kennis en vertrouwen.
Als iemand een week niet kwam lessen dat hadden we alweer de pest in want dan kon je vaak weer overnieuw beginnen.
Dus zorg ervoor dat je altijd een model ernaast hebt, maakt niet uit wat voor 1, al is het een schuimpie, electrozwevertje.
Gewoon als 2e model.
Zolang je kan blijven knuppelen gaat het goed en hou je vertrouwen.

GJ

De Venture vliegt.
De TurnLeft waarschijnlijk na het weekend.
De Massimo waarschijnlijk na het weekend.
De Avionik .................?
 
Wat betreft de snelheid, de kist genereerd zelf behoorlijk wat weerstand. Je kunt echter denk ik wel vlotter vliegen.
Zet er een 12 x10 prop op om te proberen. (13x10 nog beter) Als het tenminste kan met de motor. (Regelaar van 100A kan het makkelijk aan)
De vliegtijd wordt uiteraard korter omdat het wattage omhoog gaat. Kwestie van compromissen sluiten. ;)

Grt,

Arnoud.
 
Wat betreft de snelheid, de kist genereerd zelf behoorlijk wat weerstand. Je kunt echter denk ik wel vlotter vliegen.
Zet er een 12 x10 prop op om te proberen. (13x10 nog beter) Als het tenminste kan met de motor. (Regelaar van 100A kan het makkelijk aan)
De vliegtijd wordt uiteraard korter omdat het wattage omhoog gaat. Kwestie van compromissen sluiten. ;)

Grt,

Arnoud.

Wat wil je? That´s the question.
 
Wat betreft de snelheid, de kist genereerd zelf behoorlijk wat weerstand. Je kunt echter denk ik wel vlotter vliegen.
Zet er een 12 x10 prop op om te proberen. (13x10 nog beter) Als het tenminste kan met de motor. (Regelaar van 100A kan het makkelijk aan)
De vliegtijd wordt uiteraard korter omdat het wattage omhoog gaat. Kwestie van compromissen sluiten. ;)

Grt,

Arnoud.

Er zit nu een 12x8 op.
Ik heb bewust voor deze aandrijving gekozen vanwege de lange vliegtijd.
Als je er een 12x10 op gaat zetten dan word de vliegtijd 4 minuten korter en de snelheid neemt toe van 99 naar 110 km/u.
Schiet dus niet op.
Vandaar de 12x8

GJ
 
Er zit nu een 12x8 op.
Ik heb bewust voor deze aandrijving gekozen vanwege de lange vliegtijd.
Als je er een 12x10 op gaat zetten dan word de vliegtijd 4 minuten korter en de snelheid neemt toe van 99 naar 110 km/u.
Schiet dus niet op.
Vandaar de 12x8

GJ

Begrijp ik wel.
Voor mijn gevoel gaat hij 40km per uur. Heb jij het filmpje al gezien?
 
Begrijp ik wel.
Voor mijn gevoel gaat hij 40km per uur. Heb jij het filmpje al gezien?

Het is mogelijk ook een bepaalde vliegstijl.
Sommige vliegers vliegen rustig en langzaam. Ik vlieg zelf altijd wat vlotter en strakker.
Het is maar net wat je prettig vind en hoe het je is aangeleerd.

Grt,

Arnoud.
 
Het is mogelijk ook een bepaalde vliegstijl.
Sommige vliegers vliegen rustig en langzaam. Ik vlieg zelf altijd wat vlotter en strakker.
Het is maar net wat je prettig vind en hoe het je is aangeleerd.

Grt,

Arnoud.

Een model wat log en traag is, als een deur door de lucht gaat, kan je gewoon niet snel laten vliegen.
De motor is een 490KV, de vraag is dan wel of ie echt 490KV is want dat verschilt per fabrikant.
Maar 20-25 km/u verschil bij een model van 180cm span dat zie je niet.
Dus vandaar de keuze voor een lange vliegtijd.
Uren maken.


Ja Wil, ik heb het filmpje gezien.
Zoals ik al zei, hij kan veel langzamer binnenkomen voor de landing, de instructeur landde hem niet zo mooi en ook weer erg ver voorbij het midden van het veld.
Maar OK, dat is nou eenmaal niet zoals ik het geleerd heb.
In de normale vlucht vliegt het model goed, zoals ik het zou verwachten.
Wel te grote uitslagen zo te zien en hij word "te klein" gevlogen.
50 meter rechtdoor, bochtje, weer 50 meter, bochtje.
Zo vlieg je geen model in, die laat je een paar honderd meter rechtdoor vliegen om alles uit te trimmen en dan maak je pas een bocht.
Ik hoorde ook weer iets over stand van de zon.
Echt, sorry.. maar ze snappen het dan echt niet.
Zoals ik je hier gezegd hebt, dan vlieg je hoger of lager of verder zodat je geen last hebt van de zon.
Met wedstrijden stonden we recht tegen de zon in te vliegen, wind mee weggooien en weet ik veel wat nog meer voor ellende.
Niet zeuren, gewoon een oplossing zoeken.
Typisch zondagsvliegergedrag.

GJ
 
Wel te grote uitslagen zo te zien en hij word "te klein" gevlogen.
50 meter rechtdoor, bochtje, weer 50 meter, bochtje.
Zo vlieg je geen model in, die laat je een paar honderd meter rechtdoor vliegen om alles uit te trimmen en dan maak je pas een bocht.
GJ

Dat dacht ik al, het vliegen ziet er dan een beetje "lullig" uit.
Het hele vlieggebied gebruiken, netjes rechtuit vliegen en als bocht een keerfiguur vliegen dan oogt het al een stuk beter.
Vele piloten doen dit niet. Reden ? Echt zuiver rechtuit vliegen is nog niet zo makkelijk dat moet je goed oefenen.

De Venture die ik heb zien vliegen vloog met een 15 cc viertakt, prop weet ik niet meer. Dat model vloog behoorlijk door, zeker vlotter dan een Fourstar.

Grt,

Arnoud.
 
Dat dacht ik al, het vliegen ziet er dan een beetje "lullig" uit.
Het hele vlieggebied gebruiken, netjes rechtuit vliegen en als bocht een keerfiguur vliegen dan oogt het al een stuk beter.
Vele piloten doen dit niet. Reden ? Echt zuiver rechtuit vliegen is nog niet zo makkelijk dat moet je goed oefenen.

De Venture die ik heb zien vliegen vloog met een 15 cc viertakt, prop weet ik niet meer. Dat model vloog behoorlijk door, zeker vlotter dan een Fourstar.

Grt,

Arnoud.

Zeker ik vloog de Venture 60 met een ASP .91 viertakt. Mijn beste prop een 14x6 bij 9600 toeren. Vliegt als een droom. Ik heb ook 13x8 geprobeerd, deze mist wat trekkracht. Mijn ervaring is een 14x6 prop. Ik vond de genoemde 12 inch al erg klein.

mvrgrt,

Aad.
 
Zeker ik vloog de Venture 60 met een ASP .91 viertakt. Mijn beste prop een 14x6 bij 9600 toeren. Vliegt als een droom. Ik heb ook 13x8 geprobeerd, deze mist wat trekkracht. Mijn ervaring is een 14x6 prop. Ik vond de genoemde 12 inch al erg klein.

mvrgrt,

Aad.

Dat maakt heel wat uit. Verschil van ca. 900 watt vs 1280 watt. Dat merk je wel tijdens het vliegen.

Grt,

Arnoud.
 
De maiden is gisteren succesvol verlopen.
Er was veel publiek, want 16 leden deden mee met een bbq.
Nadat iedereen een boertje had gelaten, kwamen twee instructeurs helpen.
Er werden nog wat kleine zaken nagesteld en gecontroleerd.
In de lucht werden er ook nog wat correcties uitgevoerd.

Hij vliegt prima. maar wat gaat hij langzaam. En dat op 6 cellen.
Het is nog meer een zomeravond toestel dan ik had gedacht.
Misschien moet hij op 8 cellen?

Dit weekend ben ik bij GJ. Daarna ga ik hem zelf vliegen.
Ik bouw het weer op. Eerst eens in de lucht overnemen, daarna eens zelf starten.
En daarna ook zelf landen.

Gefeliciteerd Wil, goed te horen dat de Maiden goed verlopen is en het toestel in 1 geheel mee terug gegaan is :thumbsup:
Dat vertrouwen komt vanzelf weer terug, vooral doen wat je zelf een goed gevoel geeft en niks forceren ..... vaak gaat dat sneller dan je zelf denkt, een keer zelf opstijgen en landen en je hebt het gevoel zo weer terug..
lekker focussen op netjes en strak vliegen met af en toe wat van het betere ramwerk er tussendoor en je kan lezen en schrijven met zon ding......
als je even verder bent en een nieuw toestel gaat invliegen (meeejdenenn) dan maak je eerst een vluchtje met de venture en dan zal je merken dat je nervositeit een heel stuk minder is (althans dat werkt bij mij wel zo)
 
Gefeliciteerd Wil, goed te horen dat de Maiden goed verlopen is en het toestel in 1 geheel mee terug gegaan is :thumbsup:
Dat vertrouwen komt vanzelf weer terug, vooral doen wat je zelf een goed gevoel geeft en niks forceren ..... vaak gaat dat sneller dan je zelf denkt, een keer zelf opstijgen en landen en je hebt het gevoel zo weer terug..
lekker focussen op netjes en strak vliegen met af en toe wat van het betere ramwerk er tussendoor en je kan lezen en schrijven met zon ding......
als je even verder bent en een nieuw toestel gaat invliegen (meeejdenenn) dan maak je eerst een vluchtje met de venture en dan zal je merken dat je nervositeit een heel stuk minder is (althans dat werkt bij mij wel zo)

Mooi verhaal, Richard.
 
Back
Top