Afbouw en perikelen van Willy zijn Venture

Even de filmpjes, dan kunnen jullie zelf zien hoe het vliegt.
De start


En de landing



Tja, ik zou er zelf redelijk tevreden mee zijn.
Ik ken het gevoel dat het langzaam lijkt.
Toen ik steeds met die F5B kisten vloog en daarna een trainertje in mijn handen gedrukt kreeg vond ik het eng, bang dat ie uit de lucht zou vallen omdat het zo langzaam gaat.
Maar het is gewoon wennen en lekker ontspannen rondtuffen".

En nu ga ik tanken want de benzine om de hoek is weer gezakt, 1,41.
Dan hoef ik niet het ritje naar Luxemburg te maken.

GJ

Vliegt inderdaad netjes.
Zou zelf iets vlotter willen maar dat is heel persoonlijk.
Gewoon zo laten.....kun je lang mee vliegen en is een goed model voor Wil.

Grt,

Arnoud.
 
de 46AX gaat met de verse lagers in de Sundowner en dan probeer ik een 10x10.... en kijken wat dat doet

Denk dat ie dat niet gaat trekken.


Bij mij op de club vliegt een electro Sundowner (>2000 watt) met een 12x12 brandstofprop. Vliegt 200 kmh horizontaal. (Vliegt precies zoals het hoort)
Mijn GP Cosmic Wind Little Toni draaide met een OS FS91 ook een 12x12 rond met 16% nitro.
Horizontale snelheid, radar gemeten, 200.
Dat is leuk, niet extreem snel maar doet het model eer aan.
Ik heb nog gedacht er 1 te bouwen op electro maar je haalt nooit die vliegtijd, na een minuut of 3 is het wel afgelopen met de pret.
Dus zonde om er dan geld in te steken.

Vliegt inderdaad netjes.
Zou zelf iets vlotter willen maar dat is heel persoonlijk.
Gewoon zo laten.....kun je lang mee vliegen en is een goed model voor Wil.

Als je vlotter wilt moet je een ander model kopen.
De vleugel is dik, romp heeft een redelijk frontaal oppervlak.
Ja, als je er 1500 Watt in gaat stoppen dan vliegt ie vlotter maar dit vliegt in mijn ogen zoals het hoort, brandstofachtig, niet zwaar overpowered.

GJ
 
Apetrots is ie.
Mooi kistje en vliegt heel relaxed.
3835ec033cd92b7b8f415cfbfd871b1a.jpg
 
Denk dat ie dat niet gaat trekken.



Mijn GP Cosmic Wind Little Toni draaide met een OS FS91 ook een 12x12 rond met 16% nitro.
Horizontale snelheid, radar gemeten, 200.
Dat is leuk, niet extreem snel maar doet het model eer aan.
Ik heb nog gedacht er 1 te bouwen op electro maar je haalt nooit die vliegtijd, na een minuut of 3 is het wel afgelopen met de pret.
Dus zonde om er dan geld in te steken.



Als je vlotter wilt moet je een ander model kopen.
De vleugel is dik, romp heeft een redelijk frontaal oppervlak.
Ja, als je er 1500 Watt in gaat stoppen dan vliegt ie vlotter maar dit vliegt in mijn ogen zoals het hoort, brandstofachtig, niet zwaar overpowered.

GJ

Klopt helemaal wat je schrijft, na 3-4 minuten volgas is het gedaan met de pret.
Echter, vlieg je wat beschaafder door het programma dan zit 7 minuten er wel in.

Een grotere accu zou kunnen maar dat vind ik zelf dan weer zonde van het extra gewicht.

Grt,

Arnoud.
 
Bij mij op de club vliegt een electro Sundowner (>2000 watt) met een 12x12 brandstofprop. Vliegt 200 kmh horizontaal. (Vliegt precies zoals het hoort)
Voor de Sundowner brandstof kun je ook naar een .61 tweetakt (ca. 1500 watt) kijken, dan komt het in de buurt van een pylonracer.

Grt,

Arnoud.
10cc met reso word gauw te zwaar in zon klein kissie, ik wil het gewoon proberen met een .46 evt met reso een een pittig sapje met de nodige Nitro en een ietwat zware prop.....
zorgen dat je hoogte bereikt dan aanduiken en janken met dat ding.. beetje ala Stuka :yes:
 
Denk dat ie dat niet gaat trekken.



Mijn GP Cosmic Wind Little Toni draaide met een OS FS91 ook een 12x12 rond met 16% nitro.
Horizontale snelheid, radar gemeten, 200.
Dat is leuk, niet extreem snel maar doet het model eer aan.
Ik heb nog gedacht er 1 te bouwen op electro maar je haalt nooit die vliegtijd, na een minuut of 3 is het wel afgelopen met de pret.
Dus zonde om er dan geld in te steken.





GJ
zal niet van harte gaan maar wil het gewoon proberen.... een 61 word weer zwaar lijkt me...... dan maar een .46 met wat extra krachtig sap en een reso :thumbsup:
als het motortje ploft kan er alsnog een .61 in, heb wel 2 goeie motors liggen (61 RF en een rossi) maar die hebben beide een achter uitlaat en dan mot de reso dwars door de romp em vleugelbevestiging heen...
 
Ik heb zojuist een bestelling geplaatst bij GJ voor 25 speeders :D.

Inmiddels zeer veel leuke reacties gehad omtrent de maiden van gisteren. Zowel hier als op de club.
Het is erg leuk, dat iedereen zo meeleeft.
 
zal niet van harte gaan maar wil het gewoon proberen.... een 61 word weer zwaar lijkt me...... dan maar een .46 met wat extra krachtig sap en een reso

Nee, geen .61 nemen.
Als je hem de lucht inkrijgt en wat snelheid op kan bouwen dan gaat ie wel.
Het lastigst zal het wegkomen zijn omdat de motor geen koppel levert bij lage toeren.
Wat hulpraketjes onder de vleugel om op te stijgen...

GJ
 
Dan moet je mijn vriend Richard even bellen.
Je kent hem wel, van de platenwinkels en een luchtvaartmaatschappijtje, Virgin.
Die heeft laatst ook een wat duurder modelvliegtje gelanceerd vanaf een vliegtuig en is naar 100 km hoogte gevlogen.
Ik denk dat ie ook de Sundowner wel even naar tig duizend voet kan brengen, dan weet je zeker dat je genoeg aanvangsnelheid hebt.

GJ
 
ja dat heb ik gevolgd.... was hetzelfde principe als de X-1...... vandaar dat ik er ook gelijk op kwam
mooi hoe blij en trots hij in dat ding zat, was zijn levenswerk en uiteindelijk toch gelukt
een echte pionier is dat
 
Ja en met niks begonnen en is ook redelijk normaal gebleven volgens mij.
Lijkt mij een aardige vent die gewoon lekker van het leven geniet en anderen ook wat gunt.
Iets anders dan Bezos en Musk.

Vraag me af wanneer iemand de eerste Mothership en ruimtevoertuig in model gaat bouwen.
Het is een soort Pond Racer, maar dan anders.
Beide uit de pen van Burt Rutan.

GJ
 
Mijn 4 kilo Kaos gaat prima weg op een 61… ook al is dat een zware bak[emoji39]

400kv op 6S en 14 x 10 zit onder de 40A
Op die power knalde mijn eerste Raaskalletje als een debiel omhoog. De gang zat er goed in. Maximale vliegduur berekend op schoolslag was 50 minuten bij een pakket van 5300mA… ooit…het was te snel ‘spletrrrt’ tot splinters… dat was de zenderinstelling…

Is nog steeds een mooie setup.
Optimaal tot zeesleper kon ook met 17” prop. 6 kilo zat er wel in…
 
  • Like
Reactions: Cnn
Mothership? Is al in de jaren 60 gedaan. Vrij serieus. Self lifting bodies. Zelfs de deltavlieger is daar uit voort gekomen. Rogallo. De deltavorm was zelfs opblaasbaar…om compact mee te kunnen in een Gemini capsule…
 
Vraag me af wanneer iemand de eerste Mothership en ruimtevoertuig in model gaat bouwen.
Het is een soort Pond Racer, maar dan anders.
Beide uit de pen van Burt Rutan.

GJ

Heb ik beiden al gebouwd en gevlogen. De Pond Racer als rc en mothership met spaceship als werpmodel om te testen of het kon.
En nu staat hier de Pond Racer te wachten op afbouw spanwijdte van ongeveer 150 cm. Volledig houtbouw.
 
Back
Top