Hallo, Ik heb deze hobby pas gestart. Nu heb ik een lrp z.28r spec 3 op de kop kunnen tikken,maar daar begint het onbekende. Ik kan namelijk negens uitvinden welke koppeling hier op pas,en waar ik die kan bestellen. Het liefs een race koppeling. Iemand enig idee of evaring met deze motor? En het modde van deze motor kan ik dit laten doen,of moet je dit zelf doen? Mvg patrick
De koppeling die erop moet is afhankelijk van de auto. Veelal past een standaard buggy koppeling zoals de Werkrs 4-schoen erg populair is maar sommige auto's hebben een afwijkende koppeling. Modden kan in principe iedereen als je maar weet wat je aan het doen bent en weet hoe je de timingen moet meten. Een beetje schuine kantjes slijpen zoals je veel op het net wel aan tutorials kunt vinden doet iets maar niet echt veel.
nog een leuke: gebruikte motor of nieuw? heb je er al een auto voor? en wat wil je exact modden? opvoeren? ik zou eerst even een tijdje "origineel" rijden, even om leren gaan met de motor. Hou ook in je achterhoofd dat opvoeren van zo'n motor ook makkelijk mis kan gaan, motor kwijt. zelfs bij normaal rijden en verkeerd afstellen heb je een motor in no time kapot. Lees de berichten hier, de "sticky's" over hoe je met zo'n motor omgaat. ga liefst ff bij iemand langs die al ervaring heeft. zelf uitdokteren is leuk, maar ff uitleg is een stuk vlotter
Hoi, Het is een gebruikte maar is als nieuw. mijn auto is een tunder tiger eb4. Ik ben inmiddels al naar 3 winkels geweest voor info,natuurlijk ook dingen gekocht resultaat koppeling wat niet past hoop geld lichter en eigenlijk niks wijzer.
Kans is groot dat iedere standaard buggy koppeling gaat werken. De meeste mensen zetten gewoon de koppling over van de andere motor, is maar een paar minuten werk. Ik zie dat het een motor zonder trekstarter is? Je hebt dan wel een startbox? Als een startbox nodig is wel even op de diameter van het vliegwiel kijken, de ene is 34mm en de ander 38mm....
Ja een startersbox heb ik gekocht. Dat is weer een goede tip de diameter van het vliegwiel. Daar had ik geen rekening mee gehouden.
buitenkant van de motor zegt niets over de binnenkant. bij verkeerd gebruik, kan zo'n motor total loss zijn voor de eerste tank leeg is. maar, laten van het positieve uitgaan Is de auto compleet? zit er al een motor, uitlaat, besturing op? zo ja, kun je zoals Roelof aangeeft vrij makkelijk de oude motor eruit halen, koppeling etc overzetten. als de auto delen mist, zul je misschien ook even moeten kijken wat je exact allemaal mist.
Heb je die conus op de krukas wel overgezet? Of de oude op de LRP weer hergebruikt, Altijd de nieuwe meegeleverde monteren als je van type/merk koppeling wisselen gaat. Anders past hij niet goed in de koppeling.
Het rare van het hele verhaal is. Dat mijn oude vliegwiel stuk is,hij heeft een diameter van 38mm. Maar alle koppelingen die ik kan vinden worden verkocht in 32 of 34mm. Ik kan er gewoon weg geen vinden. Was op zoek naar reds of novarossie
Bij 34mm betekent het dat het vliegwiel 2mm hoger in het gat onder in het chassis ligt. Als je die ruimte met je startbox hebt zal 34mm geen probleem zijn.