Enkele maanden geleden deze heli van iemand overgenomen, heli was alleen gebouwd maar had nog niet gevlogen. Er zaten nog multiplex profi servo,s in maar deden het niet meer goed, deze vervangen met futaba servo,s. Motor was nog nieuw had nog niet gelopen. Cockpit kap bekleed met een glasmat van binnen omdat de plastic snel scheurde. En ik heb de heli maar een nieuw kleurtje gegeven. Gyro 401 erin en na enkele weken was die klaar voor de eerste vlucht, De heli star vliegt redelijk voor een heli van 34 jaar.
Mocht je onderdelen of iets dergelijk nodig hebben kan je hier wat vinden > http://www.helioldie.de/repro.htm H
Nee dat klopt niet helemaal , De Heli star (84) was de goedkopere uitvoering van de met meer lagers uitgevoerde Superior (83) ( zelf meerdere gehad) later kwam de Champion met de nieuwere rotorkop en weer later de Scout . Meer info >> http://www.vrhc.co.uk/index.php/en/schlueter H
Ik heb nog een paar originele houten rotorbladen liggen, weet iemand waar ik de folie kan krijgen voor de bladen?
Ik herinner mij dat de folie die er vroeger bij houten bladen zat, letterlijk gewoon zelfklevende kastenfolie was (wat je op de planken van keukenkastjes plakte).
Je hebt gelijk, de superior was mij even ontschoten. De Champion heb ik een poos gehad, die vloog prima en daar heb ik ook een driebladkop op gehad waarmee ik een poos heb gevlogen. Toch beviel dat niet . Boeltje verkocht en overgestapt op het Heim systeem waar de meesten op Ypenburg mee vlogen.
Dat kan.... maar is gruwelijk veel werk en behoorlijk kwetsbaar: de laklaag beschadigt sneller dan folie.