Tamiya Nieuws 2022

Niet echt iets nieuws Tamiya, we gaan zien waar ze in 2022 mee uitkomen.
Man TGX 26.540 XLX light metallic blue ,56370.

Een leuke amerikaanse truck Kenworth of mooie stenen trailer of ander europese truck is welkom.
Tamiya-56370.jpg
 
Een mooie nieuwe Scania cabine. (dit zegt een echte VOLVO man) :) :)

Ik ben benieuwd of ze nog steeds de standaard chassis gebruiken, of dat er nu eindelijk eens een nieuw Scania chassis bijkomt.
Dit is niet goed te zien op de foto's of het een nieuw chassis is, maar het lijkt mij toch weer het oude standaard chassis.
Met deze nieuwe Scania zijn de Scania fans blij mee.

Nu maar even weer wachten op de kopieën van de cabine van de Chinezen.

De Volvo fans zitten volgens mij nog steeds te wachten op de Volvo FH 16 6 x 4
 
Een mooie nieuwe Scania cabine. (dit zegt een echte VOLVO man) :) :)

Ik ben benieuwd of ze nog steeds de standaard chassis gebruiken, of dat er nu eindelijk eens een nieuw Scania chassis bijkomt.
Dit is niet goed te zien op de foto's of het een nieuw chassis is, maar het lijkt mij toch weer het oude standaard chassis.
Met deze nieuwe Scania zijn de Scania fans blij mee.

Nu maar even weer wachten op de kopieën van de cabine van de Chinezen.

De Volvo fans zitten volgens mij nog steeds te wachten op de Volvo FH 16 6 x 4

Zal wel hetzelfde chassis zijn...wel zo goedkoop voor ze.
Persoonlijk had ik liever een nieuw merk gezien..Iveco of DAF bijv. Andere optie had de Volvo FH16 is 4x2 en 6x4 geweest.
 
Denk niet dat het chassis is veranderd al lijkt de MFC bediening achter een "deurtje" te zitten en ik zie de stuurservo ook niet links zitten. Mogelijk onder een tank of iets dergelijks. Maar dit is wel een verrassing op zich. Ik had op een Volvo trekker gegokt.

Denk aan de licenties Leon. Heb ooit eens gehoord of gelezen dat DAF bijvoorbeeld helemaal geen licentie wil afgeven aan Tamiya.
 
Denk aan de licenties Leon. Heb ooit eens gehoord of gelezen dat DAF bijvoorbeeld helemaal geen licentie wil afgeven aan Tamiya.

Licenties zijn duur maar snel terug verdiend met de potentie van de markt, nu gaan de chinezen (zonder licentie) ermee vandoor en de 3d printers draaien overuren.
Ik zeg gemiste kans
 
Kan ik niet zo over oordelen want ik ken geen cijfers zo. Ik neem maar even aan dat Tamiya een paar slimme mensen in dienst heeft die de verdienmodellen prima op orde hebben. Neem aan dat ze de markt volgen. Er is in hun segment geen echte concurrentie dus ze kunnen oude fouten gewoon laten zitten. De model bouwers lossen het zelf toch op?

Hercules hobbies is mogelijk als concurrentie te beschouwen maar in Europa bijna niet verkrijgbaar. Ik denk ook zomaar dat Hercules een link of deal heeft met Tamiya op de een of andere manier.

Ben benieuwd of ze nu bij de nieuwe Scania inderdaad wat gedaan hebben aan de stuur inrichting bijvoorbeeld.

Lever moment is ook nog niet bekend. Prijzen komen wel en zitten boven de €500. Over verdienmodel gesproken.

Ik ben benieuwd naar de eerste exemplaren.
 
Trialrolf schreef:

Ben benieuwd of ze nu bij de nieuwe Scania inderdaad wat gedaan hebben aan de stuur inrichting bijvoorbeeld.

Hallo Rolf,
Ik denk het niet, zeker niet, als ze weer het oude standaard chassis gebruiken, zal de stuurinrichting wel weer omgedraaid moeten worden.

Ach ja, ze denken : De modelbouwers bouwen dit wel om en hebben wij geen extra kosten.
 
Hallo Rolf,
Ik denk het niet, zeker niet, als ze weer het oude standaard chassis gebruiken, zal de stuurinrichting wel weer omgedraaid moeten worden.

Ach ja, ze denken : De modelbouwers bouwen dit wel om en hebben wij geen extra kosten.

Pieter, niet alleen de stuuras, maar de motor zal ook weer een race monster zijn, die men altijd bij elke truck levert, wordt hoog tijd dat tamiya daar eens verandering in brengt, bijvoorbeeld een 55 of 80 turns motor.
 
Back
Top