Servo probleem

Hoi , loop tegen een probleem aan met overgang van lineaire servos voor een blade 130x
Naar rotation servos .
De lineaire werken op 3,5 volt via een flight controller board .blade 130x heli.
Als ik nu een micro rotation servo aansluit , beweegt hij een klein beetje en tril enorm . voedings spanning van servo naar 5 volt gebracht via bec , nog steeds probleem , puls werkt wel want hij wil wel bewegen .
Hoe kan ik dit oplossen ? Als puls werkt en juiste voedingspatronen is er , zou het toch moeten gaan?
Lineaire en rotation servos (normale) zijn alle analoog .
Gr rinie
 
Het probleem zou ook in de servo kunnen zitten. Om dat te testen zou je de servo moeten aansluiten op een "gewone" ontvanger. Werkt de servo dan wel goed dan zit het in de controller.
Een andere oorzaak zou kunnen zijn dat de controller de pulsen uitstuurt met een hogere frequentie. "Normaal" krijgt een servo tussen de 40 en 60 keer per seconde een puls van de ontvanger. Krijgt een servo er meer dan kan hij daar niet mee werken en kan dan b.v. erg gaan staan trillen.
Als dat het geval is zal je servo's moeten gebruiken die wel met de hoge frequentie kunnen werken. Dat zijn meestal digitale servo's maar helaas kunnen niet alle digitale servo's hogere frequenties verwerken. Sommige digitale servo's moet je eerst programmeren om met die hoge frequenties te kunnen werken.
Het is ook niet uitgesloten dat je de servo's niet kan vervangen door "normale" servo's. Maar waarom zou je dat ook doen? Je moet de aansturing van de tuimelschijf misschien ook aanpassen omdat de aansturing dan via een boog gaat in plaats van lineair.

Waarom worden die hoge frequenties gebruikt?
Dit is een flybar less heli en de controller moet er voor zorgen dat hij toch stabiel vliegt en goed te besturen is. Om de heli stabiel te houden moet de controller de rotor heel snel kunnen bedienen. Door een hoge frequentie voor de pulsen te gebruiken kan de controller sneller (vaker) stuurcommando's naar de servo's sturen en dus de heli stabiel houden.
 
Hallo, ik ben Michel en ben nieuw in het heli vliegen . Ik heb ook een vraag over de servo's , als ik naar links of rechts roll dan blijven de servo's zo staan als de zenderstick weer neutraal is , is dit normaal . Wanneer de rotor niet draait dan gaan de servo's wel in de neutraal stand .Ik vlieg nu een tijdje met de blade msr door de huiskamer en die heeft dat niet .
 
Zodra je de knuppel loslaat en hij centreert moeten ook de servo's centreren.
De servo's volgen de knuppel, altijd.
Ik vermoed dat de servo's niet sterk genoeg zijn, of de voeding (batterijspanning) is niet sterk genoeg.

GJ
 
Denk eraan dat een "safe" functie de boel ook beïnvloed. Dan volgen servos niet de knuppel, maar (in geval van een vliegtuig) leggen de kist weer vlak.
 
Hallo, ik ben Michel en ben nieuw in het heli vliegen . Ik heb ook een vraag over de servo's , als ik naar links of rechts roll dan blijven de servo's zo staan als de zenderstick weer neutraal is , is dit normaal . Wanneer de rotor niet draait dan gaan de servo's wel in de neutraal stand .Ik vlieg nu een tijdje met de blade msr door de huiskamer en die heeft dat niet .
Waarschijnlijk is dat een instelling in de stabilisatie, dat tie met draaiende rotor op heading hold gaat.
 
Wie zegt dat die heli stabilisatie heeft.
De beste man geeft niet aan welke heli hij heeft maar wel dat een blade dat niet heeft.

GJ
 
Lees effe die link.
Het schijnt dat de servo's wel eens schoongemaakt moeten worden.

GJ
 
Back
Top