ff dingetje stabilisatie:
Aangezien je met stabilisatie niet stallt, zonder wel..
het lijkt alsof de stab DE oplossing is..
om dit goed te beoordelen, moet je ook ff kijken naar wat een stabilisatie nu werkelijk doet..
een stabilisatie corrigeert de bewegingen die jij niet stuurt.
dus je sticks staan recht, en het toestel gaat op zichzelf wat met de neus omhoog.
de stab ziet dit, en laat de neus zakken.
Maar, als er bijvoorbeeld een trimfout op de zender zit en een calibratie (o stand stab) op dat punt, kan hij zo worden dat het met stab geweldig vliegt. en zonder compleet ruk
combineer dat met misschien een verkeerde blik/zichtbaarheid waardoor je zelf te laat ziet dat hij zn neus opsteekt..
correctie veel te laat. dus stall.
en voila.
Officieel zou het vlieggedrag niet zo erg mogen veranderen.
tuurlijk, met vlagerige en stevige wind is een stab gewoon sneller met corrigeren, en zal het wat rustiger aanvoelen.
maar in de basis mag het geen verschil zijn tussen 3 meter hoogte op en neer, op zn kop gegooid worden etc zonder stab, en opeens helemaal vlak en recht met stab.
stall gedrag is ook niet anders met stab. lijkt erop dat het hier meer een besturingsdingetje is.
zou inhouden dat het toestel zelf niet goed is afgesteld, of dat er een mankement aan de piloot kant zit, of beide
Los daarvan, ik heb een mening over stabilisatie op vliegtuigen.
wil niet zeggen dat je er niet mee mag vliegen natuurlijk, als je dat wilt, moet je dat vooral doen
doe het alleen om de goede reden.
als een toestel van heel fel, stallend, en wild vlieggedrag naar helemaal beheersbaar en lekker vliegend gaat, is er meer aan de hand dan alleen de stabilisatie.
stab is dan een oplossing voor dingen die al niet goed zaten.
en als je dat ok vind, top.
maar weet in ieder geval waarom je het doet.
Aangezien je met stabilisatie niet stallt, zonder wel..
het lijkt alsof de stab DE oplossing is..
om dit goed te beoordelen, moet je ook ff kijken naar wat een stabilisatie nu werkelijk doet..
een stabilisatie corrigeert de bewegingen die jij niet stuurt.
dus je sticks staan recht, en het toestel gaat op zichzelf wat met de neus omhoog.
de stab ziet dit, en laat de neus zakken.
Maar, als er bijvoorbeeld een trimfout op de zender zit en een calibratie (o stand stab) op dat punt, kan hij zo worden dat het met stab geweldig vliegt. en zonder compleet ruk
combineer dat met misschien een verkeerde blik/zichtbaarheid waardoor je zelf te laat ziet dat hij zn neus opsteekt..
correctie veel te laat. dus stall.
en voila.
Officieel zou het vlieggedrag niet zo erg mogen veranderen.
tuurlijk, met vlagerige en stevige wind is een stab gewoon sneller met corrigeren, en zal het wat rustiger aanvoelen.
maar in de basis mag het geen verschil zijn tussen 3 meter hoogte op en neer, op zn kop gegooid worden etc zonder stab, en opeens helemaal vlak en recht met stab.
stall gedrag is ook niet anders met stab. lijkt erop dat het hier meer een besturingsdingetje is.
zou inhouden dat het toestel zelf niet goed is afgesteld, of dat er een mankement aan de piloot kant zit, of beide
Los daarvan, ik heb een mening over stabilisatie op vliegtuigen.
wil niet zeggen dat je er niet mee mag vliegen natuurlijk, als je dat wilt, moet je dat vooral doen

doe het alleen om de goede reden.
als een toestel van heel fel, stallend, en wild vlieggedrag naar helemaal beheersbaar en lekker vliegend gaat, is er meer aan de hand dan alleen de stabilisatie.
stab is dan een oplossing voor dingen die al niet goed zaten.
en als je dat ok vind, top.
maar weet in ieder geval waarom je het doet.