Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De regelaar weet niet of er een 14 of 28 polige motor aangesloten is
De motor lijkt behoorlijk goed te lopen met de regelaar. Hij wordt mooi lineair gzregekd.
Ik geef heel traag gas en dan hoor ik wel dat er twee passages zijn waar de motor even ets schriller klinkt De pwm is niet instelbaar. Moet ik bezorgd zijn dat de motor of regelaar dan stuk gaat gaan of moet ik maar gewoon vliegen?
Ik kom dan aan 9945 kHz. 160*3,7*12*28/20 Terwijl ik bij de meeste regelaars keuzemogelijkheden zie als 8/12/16
Maar waarschijnlijk ga ik ergens de mist in in die berekening? Misschien is de uitkomst van de formule in Hz ipv kHz? En zou het dus +- 10 kHz zijn...
Voor de flyfun 130 hv wordt geen pwm opgegeven. Ik las wel ergens dat het 12 zou zijn en nog ergens anders dat die dynamisch geregeld wordt....
Ik kom dan aan 9945 kHz. 160*3,7*12*28/20 Terwijl ik bij de meeste regelaars keuzemogelijkheden zie als 8/12/16
Maar waarschijnlijk ga ik ergens de mist in in die berekening? Misschien is de uitkomst van de formule in Hz ipv kHz? En zou het dus +- 10 kHz zijn...
Voor de flyfun 130 hv wordt geen pwm opgegeven. Ik las wel ergens dat het 12 zou zijn en nog ergens anders dat die dynamisch geregeld wordt....
OK. Weer wat aan het testen gegaan.
De timing op 25 graden, cut-off op 3 volt/cel.
Ook als ik een tijdje vol gas geef, gaat de regelaar niet meer in alarm. Zal dus echt wel low voltage cut-off geweest zijn.
...
Moraal van het verhaal:
- Niet één cel die niet goed is, maar allemaal hoogstens middelmatige cellen
- De LVC ga ik nog iets lager zetten (ik wil niet in sleep ineens op halve gas terugvallen)
- Ik ga wel de verwittiging op de telemetrie niet te laag zetten, 36 volt of zo (terug dankzij de Unisens)
- Ik volg ook de verbruikte mAh op in vlucht (terug dankzij de Unisens)