Zo, daar zijn we weer.
Met goed nieuws en met slecht nieuws.
Eerst het goede nieuws.
OP het treffen in Kampen Max gevraagd of die de 13 nog eens aan de tand wilde voelen.
Dat wilde hij wel.
Kist opgesleept, gevlogen, geland, en het commentaar was: vliegt eigenlijk gewoon goed.
De rolroeren stonden beide perfect neutraal!
Nou jij dan maar eens doen dan?
Ja, lijkt me wel.
Nu het slechte nieuws.
Gestart, gesleept, allemaal prima, op plm. 200 m. afgekoppeld, stukje gevlogen, en na een bocht viel 'ie over een tip weg, maar ook niet een beetje!
Deed me het meest denken aan hoe een kurketrekker een kurk in gaat.
Loodrecht naar beneden en draaiend.
Met vol up 'm weer recht gekregen; beetje houwen en keren, en voor dat ik het wist zat 'ie weer in dezelfde figuur, en dit keer was er geen houwen aan.
Neus stak plm.8 cm. in de aarde.
Behoorlijk wat schade: een vleugel doormidden, in de andere vleugel is de remklep uitgebroken, de romp is nog vrijwel heel.
Achteraf denk ik: ik heb weinig ervaring met het vliegen met zwevers waarbij de remkleppen op het gas zitten.
Ik zal toch niet tijdens de vlucht de kleppen een stuk(je) geopend hebben???
Ja, dan gaat het snel (kan ik me zo voorstellen) . . .
Anyway, ze is niet meer.
Een clublid bij ons (begenadigd bouwer) vind het wel leuk om dingen te repareren en ziet er wel brood in.
Daar ben ik wel blij mee.
Wordt vervolgd.
jan.