Carson Race Truck,, Hij is binnen,, Pagina 2

  • Topicstarter Topicstarter Mitchie
  • Startdatum Startdatum
om af en toe ens te gaan rijden zal dat wel volstaan , het blijft een carson hé
al zou ik er wel een andere luchtfilter opzetten , dat standaard boxje is maar niks
 
Maar hoezo het blijft een carson?,

Ja een ander luchtfilter komt er al eerste op!

Grzzz...

Mitchie
 
Niks van aantrekken. Is alweer een kortzichtige reactie van iemand die denkt dat FG boven Carson zou staan ofzo. Waar halen ze het ... :lol:
 
Ok ik zal er niks van aan trekken :P

De dingen die bij FG vervangen moeten worden zoals, alu tanwielmeenemer enz. Moeten die ook allemaal bij Carson vervangen worden?


Grzzz...

Mitchie
 
alu tandwiel meenemer?? alleen vervangen tegen die tijd dat ie stuk is, ik rij nu 2 jaar met een carson en heb em net pas door alu vervangen, en dat was nog mijn eigen schuld ook dat ie ging smelten.... 2 uur aan een stuk door blazen wordt je tussen as wat warm van
 
Ja dat snap ik dat was ook mijn bedoeling, maar egt dingen bij de aankoop of moet ik alles pas vervangen als het kapot is? :roll:
Een beter lucht filter komt er zowieso op, ik denk een HR filter


Tips zijn altijd welkom


Grzzz...

Mitchie
 
Ik heb zelf geen ervaring met de race truck, maar zou in iedergeval voor je gaat rijden even alle schroeven nalopen of ze goed vast zitten. van bijvoorbeeld je motorsteunen wil je niet dat ze gaan verschuiven...
 
Is de Race truck niet op Basis van de Carson Comanche? volgens mij heeft die alleen andere banden en een andere kap?
 
Fre25 zei:
Niks van aantrekken. Is alweer een kortzichtige reactie van iemand die denkt dat FG boven Carson zou staan ofzo. Waar halen ze het ... :lol:

deze kortzichtige jongen rijd al een paar jaar Nk's en heeft al alle mogelijke chassis' op het circuit zien passeren ,dusja hij weet hoegenaamd niet waarover hij het heeft :lol:
 
Carson is niet voor niets goedkoper dan FG, waar denk je dat dat dan in moet zitten ??? precies de auto.
Ze moeten het geld toch ergens uit halen, en dat gaat vaak ten koste van sommige onderdelen die dan op de auto zitten.


Maar even wat anders, ik zou ook gewoon wachten tot er iets kapot gaat , en dat dan UPgraden naar alu of een andere optie.
Als je er toch aan dacht een luchtfilter van HR op te zetten , doe dat dan direct! en dat niet later er pas opzetten, want de standaard luchtfilters zijn niet echt 1 van de prijswinnaars op luchtfilter gebied.
Wat ook een hele goede (misschien wel 1 van de beste) is een RN tuning luchtfilter!
Maar een HR moet het kunnnen voldoen, spreek uit ervaring met een HR , maar ik heb liever een RN, is toch iets beter naar mijn idee.

En Mitchie, als je deze auto wil hebben/kopen , koop hem gewoon.
Trek je daarbij niets aan van de mensen die zeggen dat het geen goede auto zal zijn.
Want het is net zo als bij een Marder, de 1 heeft nooit problemen ermee , en de ander rijdt hem om het half uur kapot (ik).
Maar houdt er wel rekening mee , dat je misschien wat vaak wat kapot gaat rijden, maar ook dat ligt aan je rijstijl.
Maar zoiets moet je gewoon even ervaren :wink:

succes!

edit : Dit model is inderdaad gebasseerd op de Carson Comanche MT,maar met andere kap, wielen en verbeterde onderdelen...
 
hmm grappig, carson minder goed dan fg? wie hier die dat zegt heeft zelf ooit met een carson gereden?? en dan bedoel ik niet 2x gezien op je kluppie.

ik rij zelf meer dan 2 jaar met een carson, c5 , vergelijkbaar met een fg sportsline(nee niet vergelijken met een evo ofzo, das appels met peren, mercedes met kia) een vriend van mij rijdt met een fg sportsline, en heeft niet meer maar ook niet minder problemen/stukken. Alles heeft te maken met wat je er mee wil....
 
Onroad kun je absoluut niet vergelijken met een offroad!!
Neemt een onroad soms even een jump mee van 2 meter hoog ?

En aangezien we het hier over een OFFroad hebben en niet over een Onroad , kan ik je verder niet tegen gaan spreken :-D over een C5 of een sportsline.



edit : dit is even gequote uit 1 van je vorige post's,gaat over de C5!!

ik heb er een en ik vind hem goed, het is geen wedstrijd auto, echt niet, maar om lekker een beetje mee te knallen is hij perfect en zeker voor de prijs die je ervoor betaald. Ik heb hem nu een jaar en heb nauurlijk al het een en ander stuk gehad maar meestal door erg hard ergens tegen aan te rijden , bijna alle onderdelen zijn door die van FG onroad te vervangen dus geen probleem om aan onderdelen te komen. Het enige wat ik persoonlijk iets minder vond waren de motor steunen, die heb ik vervangen voor aluminium, van FG(motor komt dan schuin te liggen maar dat kan) en ik heb daarvoor het snel wissel systeem gekocht voor een redelijke prijs en een strip van 4mm dik aluminium voor de kleine motor steun, deze laatste is niet echt handig te monteren vanwege de gaten in de bodemplaat die niet overeenstemmen, zijn natuurlijk bij te boren maar dat wilde ik niet.

Tja als carson niet slechter is dan FG , waarom dan toch veranderen???
 
waarom veranderen??? omdat je dat nou eenmaal doet als iets stuk is..... en ga me nou niet vertellen dat dat bij een fg nooit hoeft, op bijna elk forum waar je komt zie je staan dat aangeraden wordt je motorsteunen van je fg te vervangen door alu... en nu hoor ik je denken, je vervangt carson spul voor dat van fg, tja dat heeft 1 hele simpele reden, fg onderdelen zijn nou eenmaal makkelijker aan te komen(maar dat stond ook al in die quote )

onroad/offroad...... de discussie is begonnen met "het blijft carson"
en over offroad, ik heb een marder, en een vriend van mij heeft een attack(allebeide full plastic).... en ik durf niet te zeggen welke beter is
 
magic2002 zei:
ik rij zelf meer dan 2 jaar met een carson, c5 , vergelijkbaar met een fg sportsline(nee niet vergelijken met een evo ofzo, das appels met peren, mercedes met kia) een vriend van mij rijdt met een fg sportsline, en heeft niet meer maar ook niet minder problemen/stukken. Alles heeft te maken met wat je er mee wil....

Omdat je hier zei dat je vriend een FG heeft en jij dus die Carson , en dat jullie gelijk op gaan met het vervangen van onderdelen.
Ik vindt het ook niet gek , want je hebt nu als het ware al een FG :-D
En ik weet idd. wel da erop alle forums wordt gezegd dat je bepaalde dingen moet veranderen op bijv een Marder.Daam zei ik ook :
Want het is net zo als bij een Marder, de 1 heeft nooit problemen ermee , en de ander rijdt hem om het half uur kapot (ik).

Dat de discussie is begonnen met "het blijft een Carson" , dit heb ik niet gezegd!
Ik heb me antwoorden alleen gezegd met gedachten dat het over een Offroad ging , en niet over een ONroad.

Ik kan zo nog wel verder gaan met de discussie over jouw , met FG en Carson, en waarom de Carson goedkoper is , maar het blijft een oneindig verhaal wat ook heel vaak ter sprake is geweest op de Bigscaleforum... en ook wel hier!
En een Carson wordt geleverd met en CY motor, en een FG met een Zenoah, ook daar zit prijsverschil in!
Maar ook hierbij zou jij je antwoord wel weer klaar hebben staan.
Dus daarom , het zou toch ergens weg moeten komen dat geld.

Back to topic!
 
welles nietes, het blijkt jij hebt enorme ervaring met carson, sorry dat had ik even niet in de gaten ........

oh en btw, mijn carson werd standaard geleverd met zenoah......
 
Tja, alles wat je bij een fg veranderd moet je ook doen bij de carson, simpel.

Stel, ik zeg STEL, dat het verschil in aankoop zou zitten in de wagen, en dus de onderdelen, zou het dus al met al dus voornamelijk gelden voor DIE onderdelen die je toch al zou moeten vervangen...

Dus met een standard fg 1 tankje, rijden, zonder upgraden, en dus in het tegenvallende gedeelte, met een carson een half tankje ?

Ik vindt het prima!
 
T.h.o.m.a.s. zei:
deze kortzichtige jongen rijd al een paar jaar Nk's en heeft al alle mogelijke chassis' op het circuit zien passeren ,dusja hij weet hoegenaamd niet waarover hij het heeft :lol:
Het gaat hier om een OFF-ROAD model, niet om een ON-ROAD model... is toch wel een verschil. We weten allemaal dat de Carson een kloon is van FG, het is allemaal net iets anders, waardoor een aantal onderdelen niet uitwisselbaar zijn... Inmiddels heeft Carson zelf ook al de nodige alu tuningsdelen voor hun auto's gemaakt...

Het is ook maar net hoe je met je materiaal omgaat, alles kan kapot, of het nu Carson, FG of zelfs Hormann is...

Het is wel een beetje laat dat Carson met deze truck is gekomen, de stadiumtruck van FG is er toch al een hele tijd...
 
dat maakt helemaal niet uit , de kwaliteit van de componenten die ze gebruiken blijft dezelfde , zowel voor on als offroad .
carson blijft een compromis merk , ik heb ze nog nooit iets zien maken waarvan je zegt , dat is nou ens built quality . 8)
 
Back
Top