FORUMLEDEN met NOSTALGIE......"vreemde" kisten

Status
Niet open voor verdere reacties.
aahhh.... die's makkelijk, De Junkers D.I.
junkers_2.jpg

Junkers began designing a special operational-support plane for the army, the CL I; and a fighter, the D I.
The first flight of the J.7, prototype of the future fighter, was in September 1917. The revolutionary design was confronted by a great variety of problems, which were atypical of conventional aircraft-vibration of wings in flight, bad controllability of ailerons, amongst others. But the biggest problem was the absence of a suitable engine, because the best engine was the Mercedes D.IIIa, which developed only 160 hp. It was enough for a traditional machine, but the completely new metal design was much heavier. Nevertheless, the aircraft was sound and not meant for aerobatics, so Junkers persevered with the new technology.

Skyhigh
 
neeen, neeeeeen, neeeeeen


de gyronef was niet van mij, wel van een andere bekende....
uit de omgeving van averbode
040902-A-T%20Averbode-kerk.jpg

daar woont de raffie in de omgeving.....


dus raffie....als je dit leest
een stukje wederopbouw doen?
(kzal eens zien hoe ik smileys in de tekst kan plaatsen....)


en ja
de balkan heeft een paar pagina's vernietigd.....



vriendelijke groeten
steffe
 
Laatst bewerkt:
Oeps, sorry hoor! :oops:
Maar er zijn uiteindelijk maar 2 posts verloren gegaan: die van Rafgol en die van mij.


Kandidaten om te raden?
Of hoor ik jullie smeken om tips :mrgreen:
 
Staat US ARMY op de vleugel (of noem je dat met dergelijke toestellen???)

Ron, denk niet dat die Amerikanen met dergelijke toestellen hebben gevlogen.

Stevo
 
@ Airbus: nope, zelf gevonden op het internet :mrgreen:
@ Ron & Stevo: inderdaad Amerikaans, niet Duits.


Nog een tip?
Het is een zg 'convertiplane', of een voorloper van de Osprey.
 
Heb het zelf al opgesnort en het is niet die die ik hierboven gepost heb.

Clumsy, meer info please

Stevo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top